Forum

PKP Przewozy Regionalne chcą być naszym przewoźnikiem

Dziś poznaliśmy wynik przetargu nieograniczonego na "wykonywanie usług publicznych regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze Województwa Zachodniopomorskiego w latach 2009 2012.". Nazwa nieco długa, ale formalnie tak to brzmi.
"PR zaoferował wykonanie zamówienia za kwotę dofinansowania 12,49 zł brutto za jeden tzw. pociągokilometr pracy eksploatacyjnej."

Jest ktoś w stanie przypomnieć ile ta kwota wynosiła do tej pory?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> "PR zaoferował wykonanie zamówienia za kwotę > dofinansowania 12,49 zł brutto za jeden tzw. > pociągokilometr pracy eksploatacyjnej." > > Jest ktoś w stanie przypomnieć ile ta kwota wynosiła do > tej pory?

Kiedyś krążyła kwota koło 7 zł za pockm (choć to dawno było).
RJawdyk napisał(a):

> Kiedyś krążyła kwota koło 7 zł za pockm (choć to dawno > było).

A ile wynosi orientacyjnie realny koszt jednego pockm? Pytam, gdyż zastanawiałem się, czy wygrana PR wpłynie na modernizacje, ewentualnie zakup nowego taboru?

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
paki napisał(a):

> A ile wynosi orientacyjnie realny koszt jednego pockm? Pytam, > gdyż zastanawiałem się, czy wygrana PR wpłynie na > modernizacje, ewentualnie zakup nowego taboru?

A nowy i pojemniejszy tabor przydałby się na linii 273(Wrocław Główny - Szczecin Główny przez Głogów - Zielona Góra, Rzepin, Kostrzyn). Na tej linii dzieją się cuda niewyobrażalne, Np.: Środek lata, wakacje w pełni, o godzinie 13:12 do zielonej Góry przyjeżdża "Karmazyn" z Wrocławia Głównego Do Kamienia Pomorskiego. Na stacji tłum ludzi, a kurs ten obsłuż jeden(!!!) EZT EN-57, przepełniony(sory za wyrażenie) w cholere, że przez parę minut pociąg nie mógł ruszyć z powodu niemożliwego zamknięcia drzwi. Czy "Karmazyna" i "Pirata" nie można by zamienić na pociągi pośpieszne tak, jak było to w 2001 i bodajże jeszcze w 2002 roku. Czekam na wasze sugestie.

-- Robiła babcia na drutach, przejechał tramwaj i spadła...
l Na tej linii dzieją się cuda niewyobrażalne, > Np.: Środek lata, wakacje w pełni, o godzinie 13:12 do zielonej > Góry przyjeżdża "Karmazyn" z Wrocławia Głównego Do Kamienia > Pomorskiego. Na stacji tłum ludzi, a kurs ten obsłuż jeden(!!!) > EZT EN-57, przepełniony(sory za wyrażenie) w cholere, że przez > parę minut pociąg nie mógł ruszyć z powodu niemożliwego > zamknięcia drzwi.

PR robi na zlosc niejako Urzedowi Marszalkowskiemu. Urzad zamowil jedna jednostke to chociazby ludzie na dachu jechali to nasz Zaklad nie da wiecej jednostek, bo nie...

>Czy "Karmazyna" i "Pirata" nie można by > zamienić na pociągi pośpieszne tak, jak było to w 2001 i > bodajże jeszcze w 2002 roku. Czekam na wasze sugestie.

Nie przypominam sobie, zeby jezdzil taki pociag Pirat obecnie, jezeli to jest to tylko jednorazowy przejazd Poznan-Kolobrzeg z parowozem z okazdji dnia dziecka. Z reszta jak sobie wyobrazasz uruchamianie pociagow pospiesznych przez PR skoro pociagi pospieszne leza w gestii PKP IC?

-- [ocenzurowano]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
wojtazz napisał(a):

> Nie przypominam sobie, zeby jezdzil taki pociag Pirat obecnie, jezeli > to jest to tylko jednorazowy przejazd Poznan-Kolobrzeg z parowozem z > okazdji dnia dziecka. Z reszta jak sobie wyobrazasz uruchamianie > pociagow pospiesznych przez PR skoro pociagi pospieszne leza w gestii > PKP IC.

O ile dobrze pamiętam to ten pociąg się tak nazywa, ale dokładnie to nie wiem. A pociągi jeżdżące przez Zieloną Górę obsługiwane przez PKP IC mogłyby jeździć w porze dziennej ,a nie wszystkie nocą i jak człowiek chce szybko dojechać powiedzmy do Szczecina to musi jechać tym, co jest jakoś o 2:14 w kierunku Świnoujścia z Wrocławia.

-- Robiła babcia na drutach, przejechał tramwaj i spadła...
lukaszenko napisał(a):

> > A nowy i pojemniejszy tabor przydałby się na linii 273(Wrocław > Główny - Szczecin Główny przez Głogów - Zielona Góra, > Rzepin, Kostrzyn). Na tej linii dzieją się cuda niewyobrażalne, > Np.: Środek lata, wakacje w pełni, o godzinie 13:12 do zielonej > Góry przyjeżdża "Karmazyn" z Wrocławia Głównego Do Kamienia > Pomorskiego. Na stacji tłum ludzi, a kurs ten obsłuż jeden(!!!) > EZT EN-57, przepełniony(sory za wyrażenie) w cholere, że przez > parę minut pociąg nie mógł ruszyć z powodu niemożliwego > zamknięcia drzwi. Czy "Karmazyna" i "Pirata" nie można by > zamienić na pociągi pośpieszne tak, jak było to w 2001 i > bodajże jeszcze w 2002 roku. Czekam na wasze sugestie.

Pociąg relacji Wrocław - Kamień w nowym RJ pojedzie w relacji Wrocław - Świnoujście. Sytuacja w nim powinna się poprawić, za sprawą uruchomienia bisowego pociągu w niedziele, w relacji Kostrzyn - Szczecin godzinę po 6841. Dwóch jednostek nie będzie, bo pozostałe ZPR-y ich nie zaplanowały. Wzmocnienia będą jedynie w przeddzień świąt oraz zaraz po nich. Po raz kolejny informuję, że uruchomienie pośpiechów, czy innych IR-ów na tej trasie nie ma żadnego sensu ze względu na stan infrastruktury. Byłoby to zwykłe naciąganie ludzi na droższe bilety, bo pociąg jechałby może 15 minut krócej.
paki napisał(a):

> A ile wynosi orientacyjnie realny koszt jednego pockm? Pytam, > gdyż zastanawiałem się, czy wygrana PR wpłynie na > modernizacje, ewentualnie zakup nowego taboru?

Mi jedynie coś świta, że za SP42+Bh na trasie Stargard - Pyrzyce za 1 km łączny koszt oscylował w granicach 20-22 zł (2004 rok). Ale to przeszłość, kociołków jak i składów wagonowych (spalinowych) u nas nie ma.

Ponadto ciężko coś uśredniać, skoro co linię za dany kilometr stawka jest inna. Koszty dostępu do infrastruktury możemy policzyć za pomocą kalkulatora PKP PLK: http://kalkulacja2006.plk-sa.pl/Kalkulacja2010/

Ponadto jest wykaz linii i opłata za 1 km w zalezności od rodzaju pociągu: http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/OFERTA_CALOSC/oferta_2009/Cennik_2009_2010/Wykaz_linii_c_2009-10_w.1.pdf

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
zack1989 napisał(a):

> "PR zaoferował wykonanie zamówienia za kwotę > dofinansowania 12,49 zł brutto za jeden tzw. > pociągokilometr pracy eksploatacyjnej." > > Jest ktoś w stanie przypomnieć ile ta kwota wynosiła do > tej pory?

W umowie na RJ 2008/2009 kwo9ta ta wynosi 8,17 zł. Realny koszt 1 pockm zależny jest od rodzaju taboru, masy pociągu, linii którą ten pociąg jedzie itp. W umowie na RJ 2008/2009 wynosił od 13 do 34 zł.