Forum

"Przerażający widok dwóch pociągów"

Około 9:10 rano w Korzybiu (woj. pomorskie) zderzyły się czołowo dwa pociągi. Nie ma ofiar śmiertelnych, ale wypadek jest poważny. Rannych zostało 37 osób, w tym 2 ciężko. - To był przerażający widok dwóch pociągów, które zderzyły się czołowo - powiedział TVN24 świadek zdarzenia.

wysłane przez Bauer

SU42 vs SU42 :/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Bauer napisał(a):

> SU42 vs SM42 :/

Raczej SU42 vs SU42

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Bauer

djdark napisał(a):

> Raczej SU42 vs SU42

Odpowiedziałeś zanim zdołałem edytować posta ;]
Bauer napisał(a):

> SU42 vs SU42 :/

Dokładniej, SU42 523 i SU42 524 ;) Obydwie najprawdopodobniej pójdą na złom.

wysłane przez Sakorius

volvob10ma napisał(a):

> Dokładniej, SU42 523 i SU42 524 ;) Obydwie najprawdopodobniej > pójdą na złom.

Zobaczymy jeszcze, co komisja powie na temat stanu ostoi obydwu polsatów. Od tego czy ostoja jest trafiona czy prosta, zależy czy naprawa lokomotywy jest opłacalna, czy też jedynym wyjściem będzie kasacja. Na zdjęciach widać, że w 524 (stare polsatowe malowanie) rama jest krzywa, natomiast w 523 może być ok, ale jak jest na prawdę, wykażą badania. Na pewno bipy idą na żyletki, to bez dwóch zdań.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez margor

Sakorius napisał(a):

> Zobaczymy jeszcze, co komisja powie na temat stanu ostoi obydwu > polsatów.

Czytałem kiedyś opinię, że w sytuacji uszkodzenia ostoi lokomotywa nadaje się jedynie na części/złom. A niestety stan obu SU42 nie rokuje dla nich dobrze.

wysłane przez Sakorius

margor napisał(a):

> Czytałem kiedyś opinię, że w sytuacji uszkodzenia ostoi > lokomotywa nadaje się jedynie na części/złom. A niestety stan > obu SU42 nie rokuje dla nich dobrze.

Skąd wiesz? Brałeś udział w badaniach stanu ostoi? Przecież napisałem, że w przypadku 524 gołym okiem widać, że rama jest wygięta, ale co do 523, to nie ma tej pewności... To że szafy elektryczne są zmasakrowane i potęgują wrażenie zniszczeń, nie oznacza że rama jest trzepnięta.

wysłane przez margor

Sakorius napisał(a):

> Skąd wiesz? Brałeś udział w badaniach stanu ostoi? Przecież > napisałem, że w przypadku 524 gołym okiem widać, że rama jest > wygięta, ale co do 523, to nie ma tej pewności... To że szafy > elektryczne są zmasakrowane i potęgują wrażenie zniszczeń, nie > oznacza że rama jest trzepnięta.

Rokowanie nie jest równoznaczne z diagnozą - poczekajmy na wyniki pracy komisji.

http://www.gp24.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?NewTbl=1&Site=GP&Date=20100713&Category=GALERIA_INT&ArtNo=629377178&Ref=PH&Item=2&MaxW=610&MaxH=610&Title=1&border=0

wysłane przez Bodek

margor napisał(a):

>  > Rokowanie nie jest równoznaczne z diagnozą - poczekajmy na wyniki > pracy komisji.

Nie znam wyników prac komisji powypadkowej, ani wyników ewentualnych pomiarów ostoi lokomotyw, znam natomiast stanowisko PR Gdynia w tej sprawie, stąd wiem że obie maszyny idą do kasacji. Pechowo służbę zakończyła SU42-523, która kilka miesięcy temu przeszła NG (przejechała od tego czasu dopiero 50 000 km). Niestety spółce nie opłaca się już inwestować w lokomotywy tej serii, gdyż posiada znacznie nowocześniejsze SP32, z którymi wiąże dalszą przyszłość w ruchu pasażerskim na kilku liniach Pomorza.

Co do samego wypadku, wiem, że dużo nieprawidłowości było zarówno po stronie przewoźnika jak i zarządcy infrastruktury, więc sprawa trochę się pociągnie, a jej "odłamki" mogą niekorzystnie odbić się na funkcjonowaniu linii nr 403 (Kalisz Pom. - Ulikowo), na której stosowany jest inny ale dość podobny system sterowania ruchem kolejowym.
Bodek napisał(a):

> więc sprawa > trochę się pociągnie, a jej "odłamki" mogą niekorzystnie odbić > się na funkcjonowaniu linii nr 403 (Kalisz Pom. - Ulikowo), na której > stosowany jest inny ale dość podobny system sterowania ruchem > kolejowym.

Nie wiem jak z Kapschem, ale na Kaliszu jak kojarzę bez zgody dyżurnego na mijankę wjechać nie możesz.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez volvob10ma 6

Jak poinformowały Przewozy Regionalne, do czasu przywrócenia ruchu, na trasie Słupsk-Kępice będą kursowały autobusy. Natomiast w Kępicach będzie możliwa przesiadka na pociąg do Szczecinka.