Forum

Niecodzienny gość w Świnoujściu - ICE "Ostseebad...

zdjęcie
Niecodzienny gość w Świnoujściu - ICE "Ostseebad Heringsdorf"
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Rozumiem że ta maszynka na zdjęciu jest na diesel?

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
djdark napisał(a):

> Rozumiem że ta maszynka na zdjęciu jest na diesel?

Tak, posiada silnik Diesla z przekładnią elektryczną. Moc silników spalinowych to 4x560kW, a silników elektrycznych (łącznie) 1700kW. Tyle wystarcza, aby rozpędzić skład do 200km/h.
volvob10ma napisał(a):

> Tyle wystarcza, aby rozpędzić skład do > 200km/h.

Jak na ICE to słaba prędkość.

Kolej żelazna potrafi być przyjazna.
Lutek napisał(a):

> Jak na ICE to słaba prędkość.

Biorąc pod uwagę, że jest to ICE TD, przystosowane do jazd po szlakach krętych dzięki zastosowaniu wychylnego pudła to mało? Co prawda, od początku system wychylnego pudła nie sprawował się dobrze, doprowadził nawet do wykolejenia, to moim zdaniem i tak prędkość 200 km/h wystarczała.

Dla porówaniania: ICE T (wersja elektryczna, również z wychylnym pudłem) miała prędkość maksymalną 230 km/h. Nie można porównywać ICE T/TD do np. ICE 3 (bez wychylnego pudła), które mają prędkość maksymalną 320 km/h.
A czym, oprócz maksymalnej prędkości, różni się ICE T od ICE 3?

Kolej żelazna potrafi być przyjazna.
Lutek napisał(a):

> A czym, oprócz maksymalnej prędkości, różni się ICE T od ICE 3?

Tak jak napisałem wcześniej, ICE T posiada wychylne pudło (to jest główna różnica). ICE T może posiadać 5 bądź 7 członów, ICE 3 8 członów. No i pozostają także różnice techniczne oraz wygląd.
volvob10ma napisał(a):

> Tak jak napisałem wcześniej, ICE T posiada wychylne pudło (to jest > główna różnica). ICE T może posiadać 5 bądź 7 członów, ICE 3 > 8 członów. No i pozostają także różnice techniczne oraz wygląd.

Idąc za ciosem, ICE DT były przez jakiś czas wycofane z ruchu ( przed MŚ 2006 w Niemczech), orientujesz się może, jaki był powód?

-- "W 2001 roku rozpoczęto modernizacje wagonów Konstal 105N przerabiając je na 105N2k/S/2000" by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
paki napisał(a):

  > Idąc za ciosem, ICE DT były przez jakiś czas wycofane z ruchu ( > przed MŚ 2006 w Niemczech), orientujesz się może, jaki był powód?

Powodem był system wychyłu pudła, który praktycznie od początku eksploatacji nie sprawował się dobrze. Doprowadził nawet do wykolejenia. W październiku 2003 roku DB wycofało składy z ruchu liniowego. Próbowano także te składy sprzedać Polsce. Uruchomiono je podczas MŚ w 2006 roku w związku z dodatkowymi połączeniami. Jednak później ponownie je odstawiono. W 2007 roku połączyły Hamburg i Hannover z Kolonią. Wyłączono system wychyłu pudła i okazało się, że eksploatacja bez niego sprawuje się w miarę dobrze. Więc DB zdecydowało się wysłać te składy do obsługi pociągów między Danią a Niemcami (początkowo kursowały tam składy ICE 3, które miały zostać zastąpione składami ICE 4, jednak dostawca się spóźniał i wysłano awaryjnie ICE TD) Od tamtej pory składy ICE TD kursowały w miarę dobrze i bez większych problemów.