Forum

SA110 do wzięcia

wysłane przez Bodek

Niestety nieubłaganie zbliża się koniec eksploatacji większości poczciwych Helmutów w PR Szczecin. Jak wiadomo są one zastępowane Smerfami, czyli SA136, których już są 4 sztuki, a pod koniec tego miesiąca dojdą kolejne 2.

Województwo zaczyna procedury zmierzające do zawarcia umowy ze złomiarzem, który od września rozpocznie fizyczne kasacje pierwszych Helmutów.

Zgodnie z umową zawartą przez województwo z DB Regio AG pojazdów tych nie można sprzedać, ani przekazać innemu przewoźnikowi, można je jedynie skasować lub oddać w "dobre ręce" - np. do jakiegoś muzeum, skansenu itp.

Wstępnie na takie cele przewidziano dwie pary SA110. Jeden zestaw pozostanie w Kołobrzegu, gdzie jako czynny eksponat muzeum kolei w Gryficach będzie od czasu do czasu uruchamiany w planowych kursach. Drugi zestaw prawdopodobnie pójdzie do Kuj-Pomu, którego władze chcą u siebie (chyba w Toruniu - nie mam informacji) zorganizować muzeum taboru spalinowego.

W związku z tym mam prośbę do osób które chciałyby zachowania kolejnych zespołów serii SA110 (czyli parek połączonych tyłami) oraz mają kontakty z jakimiś muzeami, klubami itp. do poinformowania tych instytucji o tym fakcie oraz o możliwości pozyskania takiego pojazdu.

W tym celu należy napisać pismo do marszałka województwa zachodniopomorskiego - przedstawić się (krótko opisać prowadzoną działalność) oraz zaproponować nieodpłatne przejęcie pojazdu w charakterze pomnika techniki, pojazdu zabytkowego, na pomieszczenie klubowe itp (opisać zamierzony sposób wykorzystania).

Jestem przekonany, że marszałek wyrazi zgodę na taką formę współpracy,dzięki czemu uda się zachować jeszcze jeden lub dwa zespoły SA110.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bodek

Bodek napisał(a):

> Niestety nieubłaganie zbliża się koniec eksploatacji > większości poczciwych Helmutów w PR Szczecin. Województwo zaczyna > procedury zmierzające do zawarcia umowy ze złomiarzem, który od września > rozpocznie fizyczne kasacje pierwszych Helmutów.  

Tytułem uzupełnienia dodam, że mam na myśli przede wszystkim chłopaków próbujących rozkręcić skansen w Kaliszu Pomorskim. W Choszcznie pekapowi się nie udało, więc może w Kaliszu uda się wolontariuszom. Wierzę, że tak będzie.

wysłane przez lukien213

Bodek napisał(a):

> Wstępnie na takie cele przewidziano dwie pary SA110. > Jeden zestaw pozostanie w Kołobrzegu, gdzie jako czynny > eksponat > muzeum kolei w Gryficach będzie od czasu do czasu > uruchamiany w planowych kursach.

Czy to mają być złączone ze sobą SA110, czy może uda zachować się także SA112 między nimi?

wysłane przez Bodek

lukien213 napisał(a):

>  > Czy to mają być złączone ze sobą SA110, czy może uda > zachować się także SA112 między nimi?

Dla Gryfic zachowane mają być tylko SA110 bez doczepy. Z resztą doczepy ZTCW już są odstawione i na trasy nie wyjeżdżają.

wysłane przez Kriz8 35

Bodek napisał(a):

> Zresztą doczepy ZTCW już są odstawione i na trasy nie > wyjeżdżają.

Jedna jeszcze jest sprawna - SA112-04. Ale faktycznie rzadko jeździ, ostatnio podobno na początku maja była na szlaku.

-- Psy szczekają, karawana idzie dalej...

Pokemony atakują...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bodek

Kriz8 napisał(a):

> Bodek napisał(a):

> > Zresztą doczepy ZTCW już są odstawione i na trasy nie > > wyjeżdżają. >  > Jedna jeszcze jest sprawna - SA112-04. Ale faktycznie rzadko > jeździ, ostatnio podobno na początku maja była na szlaku.

Na szlak nie wyjeżdża ze względu na wątpliwy stan wagonów motorowych, które ostatnio padają znacznie częściej niż kiedyś - wówczas całość jedzie na jednym silniku.f

wysłane przez Lukasy

Bodek napisał(a):

> Województwo zaczyna procedury zmierzające do zawarcia umowy > ze złomiarzem, który od września rozpocznie fizyczne > kasacje pierwszych Helmutów.

Czyżby tym złomiarzem był facet, co skupuje wszystko co się da i wysyła do Chojny?

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Bodek

Lukasy napisał(a):

> > Czyżby tym złomiarzem był facet, co skupuje wszystko co się > da i wysyła do Chojny?

Nie wiem, jeśli złoży ofertę, to może być i on. Ale to nie będzie przetarg, tylko zapytanie ofertowe ze strony urzędu rozesłane do kilku potencjalnych wykonawców, więc nie wiem, czy akurat na niego trafią.

wysłane przez torwid 64

Bodek napisał(a):

(...) > Jestem przekonany, że marszałek wyrazi zgodę na taką > formę współpracy,dzięki czemu uda się zachować jeszcze > jeden lub dwa zespoły SA110.

A nie orientujesz się, jakie byłyby szanse przejęcia, gdyby ktoś chciał sobie zrobić z tego bar i postawić gdzieś na stałe, jak eNkę na Firlika?

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Bodek

torwid napisał(a):

>  > A nie orientujesz się, jakie byłyby szanse przejęcia, gdyby > ktoś chciał sobie zrobić z tego bar i postawić gdzieś na > stałe, jak eNkę na Firlika?

Nie wiem - ja nie podejmuję decyzji. Zawsze możesz napisać w tej sprawie do marszałka. Myślę ze jeśli odpowiednio umotywujesz swój pomysł, to szansę na przekazanie masz.

wysłane przez torwid 64

Bodek napisał(a):

> Nie wiem - ja nie podejmuję decyzji. > Zawsze możesz napisać w tej sprawie do marszałka. Myślę ze > jeśli odpowiednio umotywujesz swój pomysł, to szansę na > przekazanie masz.

Niestety, nie ja :( Ale znam kogoś, kto może się pokusi. Lokal ma, od dawna też myślał, żeby "coś" przed nim stanęło. Tramwajowej 105 nie chciał, bo wydawała mu się za mała. Prosił, żeby się rozglądać za jakimś wagonem kolejowym, ale na razie nic mi w oko nie wpadło.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...