Forum

Prestiżowa lokomotywa, prestiżowa kategoria, ale skład...

film
0:57
odtwórz
Prestiżowa lokomotywa, prestiżowa kategoria, ale skład już nie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Polemizowałbym ze stwierdzeniem, że skład jest gorszy. Dwójki nie mają co prawda drzwi otwieranych automatycznie, ale trudno mówić, że przez to skład jest "nieprestiżowy". Fotele zamontowane w przedziałowych dwójkach modernizowanych bodajże przez Newag (a na filmie są prawdopodobnie właśnie te) są dużo, dużo wygodniejsze niż te wąskie, zielone, twarde fotele montowane w modernizowanych wagonach Z2, które możemy spotkać w przeciętnym EIC. A ostatnie wagony w składzie to jak wiadomo bezprzedziałowce PESY - oczywiście brak drzwi automatycznych i nie są tak ciche jak Z-etki, ale fotele i estetyczny wystrój wnętrza zdecydowanie rekompensują niektóre braki. Według mnie standard EIC jest względnie zachowany, choć i tak jestem zły - te wagony zostały chyba zabrane z bardzo komfortowego (także godzinowo) TLK Szczecin-Warszawa, którego w tym rozkładzie już nie znajdziemy.
Jacek napisał(a):

[ciach]

Ja nie mówię, że te wagony są złe, ale one co najwyżej nadają się na TLK i tam pasowały świetnie, powiedziałbym wręcz, że jechać takim wagonem na Teelce to był luksus. :) Ale teraz na 81100 jeżdżą zwykłe dwójki.

Poza tym zauważ, że te wagony są pozbawione klimy (oczywiście nie mówię o 111Arow), a skład Bolka powinien być w nią wyposażony (poza barowym).

Miejmy nadzieję, że to tylko przejściowe problemy i na Bolka wrócą Z1, na Mewę 6-cio miejscówki a na Galicję SPOTy.

P.S. I tak nic nie pobije EIC Ślęża, na której jeździ 8-mio miejscowa, zielona dwójka. :D
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
pioko17 napisał(a):

> Ale teraz na 81100 jeżdżą zwykłe dwójki.

To jest chyba mój największy ból tego rozkładu.

Fakt, że te wagony bardziej nadają się na TLK, ale jeśli jest to stan przejściowy związany z jakimiś okresowymi brakami taborowymi, to można to raczej zaakceptować. Grunt, że to nie zielone 8-miejscówki w Ślęży, o których mówisz ;-D

PS. Na TLK 82100 do Lublina też jeździ "syf" ?
Jacek napisał(a):

> PS. Na TLK 82100 do Lublina też jeździ "syf" ?

Tu bywa różnie, zależy to od widzimisię PKPIC. Jednego dnia jechała porządna 1, bar, i 5 dwójek (malowanie IC lub TLK i jeden SPOT).

Innego z kolei czerwona 1, brak baru i 5 dwójek (1 mal. IC, pozostałe to zwykłe dwójki).

Nie wiem, czy takie składanki można wrzucać na KOMIS, więc sam zobacz: http://www.youtube.com/watch?v=EUMwgSX1fSE http://www.youtube.com/watch?v=PZZmUng-8wU
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Jacek napisał(a):

> To jest chyba mój największy ból tego rozkładu.

To rozboli cię jeszcze bardziej. Dziś 18101 przyjechała w składzie: 1+Bar+2+2

Żal... :/ Miejmy nadzieję, że to przejściowe...
pioko17 napisał(a):

>  > Poza tym zauważ, że te wagony są pozbawione klimy > (oczywiście nie mówię o 111Arow), a skład > Bolka powinien być w nią wyposażony (poza barowym). >  Chciałeś (zapewne) powiedzieć "wagon" jest pozbawiony klimy. Bo tylko jedna "dwójka" klimy w tym składzie nie posiada. Trzy pozostałe "dwójki" to rowerówki z klimą, więc do standardu IC jak najbardziej przystają. O barze nie wspominam, bo tu chyba nie ma sztywnego zestawienia w formie np. restauracji full wypas, więc bar jest akceptowalny - choć oczywiście mógłby być lepszy.
pioko17 napisał(a):

> P.S. I tak nic nie pobije EIC Ślęża, na której jeździ > 8-mio miejscowa, zielona dwójka. :D

Wczoraj EIC Prus miał dwie zielone dwójki, a dzisiaj jedną. :|
EIC "Bolek"

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mam takie małe pytanko, lekko związane z wątkiem, ale nie ma sensu zakładać nowego, a jest związane z obecnym na filmie składem. A mianowicie, wiadomo Wam może co się z tym składem dzieje? Dlaczego jeździ teraz tylko w Pt i Ndz, a jeszcze w grudniu zwiększyli jego kursowanie do 7 dni w tygodniu (wcześniej nie jeździł w sobotę)? Tak się składa, że często nim podróżuję, i tu się wybieram do stolicy a tu "niespodzianka" nie ma. I czy naprawdę Szczecin (ponad 400 tys. mieszk.) musi mieć jedynie 3 dzienne połączenia z Warszawą (nie mówię o IR, to nie pociąg a muzeum), to skandal! Wiem, że EIC Prus nie ma nigdy jakiś ogromnych tłumów, ale z doświadczenia wiem, że jakieś wielkie pustki tam nie hulały. Z góry dzięki za jakieś info, może to jakaś chwilowa przerwa :) pozdrawki!
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez lukaszenko 10

szczecin napisał(a):

> [ciach]

W dniu dzisiejszym tj. 30 sierpnia 2012 w relacji Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia jest 7 bezpośrednich par. Odległość wynosi 519km(w przypadku EIC 517km): 1. EIC 8102 Chrobry, czas jazdy: 5:39 (odjazd 5:48 - WWO 11:27) 2. RE 81120 Mewa, czas jazdy: 6:32 (odjazd 6:25 - WWO 12:57) 3. TLK 81100 Podlasiak, czas jazdy: 6:42 (odjazd 7:20 - WWO 14:02) 4. TLK 82512 Gałczyński, czas jazdy: 6:37 (odjazd 11:20 - WWO 17:57) 5. IR 81520 Bosman, czas jazdy: 6:32 (odjazd 15:35 - WWO 22:07) 6. EIC 8100 Bolesław Prus, czas jazdy: 5:44 (odjazd 16:48 - WWO 22:32 7. TLK 81200 Szczecinianin, czas jazdy: 7:12 (odjazd 23:05 - WWO 6:17)

A powroty wyglądają następująco(również dzisiaj, 30.08.12), EIC - 517km, reszta - 519km: 1. EIC 1801 Bolesław Prus, czas jazdy: 5:41 (odjazd: 5:48 - SG 11:29) 2. IR 18520 Bosman, czas jazd: 6:34 (odjazd 7:48 - SG 14:22) 3. TLK 28510 Gałczyński, czas jazdy: 6:29 (odjazd 10:48 - SG 17:17) 4. TLK 18100 Podlasiak, czas jazdy: 6:46 (odjazd 13:33 - SG 20:19) 5. RE 18122 Mewa, czas jazdy: 6:34 (odjazd 14:28 - SG 21:02) 6. EIC Chrobry, czas jazdy: 5:32 (odjazd 16:48 - SG 22:20) 7. TLK 18201 Szczecinianin, czas jazdy: 6:59 (odjazd 22:28 - SG 5:27)

Jak widać kilka składów jest. Mnie tylko ciekawi skąd różnica tych 2km między EIC a TLK, IR i RE. Resztę pozostawiam Wam do analizy.

-- 7823, odjazd!
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez Korczian

lukaszenko napisał(a):

> Jak widać kilka składów jest. Mnie tylko ciekawi skąd > różnica tych 2km między EIC a TLK, IR i RE. Resztę > pozostawiam Wam do analizy.

Ekspresowy strzał: mała obwodnica Wrześni! ;)

-- Zapamiętać: Jak PRy będą marudzić o braku taboru - odesłać ich na cmentarzysko SPC, Kołobrzeg czy Krzyż.

Vmax>=160 na D29-351!
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez lukaszenko 10

Korczian napisał(a):

> Ekspresowy strzał: mała obwodnica Wrześni! ;)

Faktycznie, zapomniałem o tym, że E20 omija Wrześnię ;)
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez torwid 63

szczecin napisał(a):

(...) I czy naprawdę Szczecin > (ponad 400 tys. mieszk.)...

Bez brawury. Wg BIP: Zestawienie informacyjne o liczbie osób zameldowanych w Szczecinie Stan bazy na dzień - 2012-08-27

Liczba osób zameldowanych na pobyt stały: 377920 Liczba osób zameldowanych na pobyt czasowy: 9081

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez djdark 0

torwid napisał(a):

> Liczba osób zameldowanych na pobyt stały: 377920 > Liczba osób zameldowanych na pobyt czasowy: 9081

Jeszcze są osoby bez zameldowania :D

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez torwid 63

djdark napisał(a):

> Jeszcze są osoby bez zameldowania :D

Kilkanaście tysięcy..? ;)

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez Korczian

torwid napisał(a):

> Kilkanaście tysięcy..? ;)

Licząc studentów i żulernię... :P

Vmax>=160 na D29-351!
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez djdark 0

Korczian napisał(a):

> Licząc studentów i żulernię... :P

Nie tylko, ja zameldowania nie mam a nie zaliczam się ani do jednej ani do drugiej kategorii, tak samo jeszcze dwie osoby z mojej rodziny.

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez djdark 0

torwid napisał(a):

> Kilkanaście tysięcy..? ;)

A kto to wie? Może i tyle jest. Nie policzysz ;)

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
Re: EIC "Bolek"

wysłane przez (użytkownik usunięty)

djdark napisał(a):

> torwid napisał(a):

> > Liczba osób zameldowanych na pobyt stały: 377920 > > Liczba osób zameldowanych na pobyt czasowy: 9081 >  > Jeszcze są osoby bez zameldowania :D

Dokładnie! Kiedyś dobijaliśmy do 420 tysięcy. Zameldowanie ma tu duże znaczenia gdy doliczymy szczecinian, którzy pobudowali się w ościennych gminach. Na hektarach niegdysiejszych podszczecińskich pól "uprawia" się teraz domki jednorodzinne. Większość ich mieszkańców to "byli" szczecinianie zameldowani teraz np. w Dobrej.