Forum

Wyremontowane pociągi z klimatyzacją wyjechały na tory

W poniedziałek do Łodzi dotarł ostatni z trzech zmodernizowanych pociągów. W odnowionych wagonach jest m.in. klimatyzacja oraz możliwość podłączenia laptopa.
"W odnowionych wagonach jest m.in. klimatyzacja oraz możliwość podłączenia laptopa."

Nooo i to mi się podoba. Najbardziej druga część zdania. Kiedy takie coś zrobią u nas? Takie coś powinno się przyjąć na stałe już jakiś czas temu.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Oczywiście że popieram takie remonty. EN57 w końcu wyglądają trochę bardziej współcześnie.

Tylko, do diabła, to są dalej EN57! Może i ładnie opakowane i odnowione, ale silniki i układy jezdne nie są pierwszej młodości. A wątpię żeby mocno w nie ingerowano. :(

Ale zawsze lepsze to niż nic. :) Rozumiem, że bardziej opłaca się modernizować stare jednostki niż zakupić nowsze (ekonomia jest brutalna), ale coś za coś. Przynajmniej niech wyglądają i trochę posłużą. I tak szansa, że zawitają choć na chwilę do zachodniopomorskiego jest żadna :)

Vmax>=160 na D29-351!
Korczian napisał(a):

> Tylko, do diabła, to są dalej EN57!

Według niektórych scenariuszy EN57 pojeżdżą kolejne 50 lat. Scenariusz wydaje się być prawdopodobny. Swoją drogą, bardzo wytrzymałe muszą być te zespoły, skoro już tyle jeżdżą, a nic nie wksazuje na to, by w najbliższych latach miały być sukcesywnie zastępowane.
Korczian napisał(a):

> silniki i układy jezdne nie są pierwszej > młodości. A wątpię żeby mocno w nie ingerowano. :(

Silniki są akurat nowe, a z wózkami też coś robili, bo komfort jazdy jest większy, już nie "wężykuje" jak osiąga prędkość około 100km/h i najważniejsze, może jechać 120km/h.   > Rozumiem, że bardziej > opłaca się modernizować stare jednostki niż zakupić nowsze > (ekonomia jest brutalna), ale coś za coś.

Trzy zmodernizowane "full wypas", w cenie jednej nowej ubogiej.

> Przynajmniej niech > wyglądają i trochę posłużą.

Pomimo podwójnych szyb, estetycznego wykończenia, bajerów, to nadal jest "kibel". Jedzie się nim wygodniej niż klasycznym, ale to niewielka pociecha.

> I tak szansa, że zawitają > choć na chwilę do zachodniopomorskiego jest żadna :)

Te zapewne nie (choć może na podobnej zasadzie promocji przewozów, jak zachodniopomorski SA136 zawitał do Łodzi), ale przecież UM Zachpom, dokonać może podobnej inwestycji, zakupić coś ze złomu i wyremontować.
MarcinB napisał(a):

> Te zapewne nie (choć może na podobnej zasadzie promocji > przewozów, jak zachodniopomorski SA136 zawitał do Łodzi), ale > przecież UM Zachpom, dokonać może podobnej inwestycji, > zakupić coś ze złomu i wyremontować.

Nie słyszałem o takiej wizycie, acz fajnie wiedzieć ;) Słyszałem o planach UM odnośnie wykupu od PR 6 sztuk ED72, i o "kiblach" też coś było wspomniane kiedyś. Ale o tak głębokich planach modernizacyjnych jakie przeprowadzono w łódzkich EN57, to nie słyszałem wcale.

W którymś z wywiadów było też wspomniane, że UM chce teraz dokonać zakupów EZT bo chwilowo wystarczy nam SZT (choć po otwarciu linii do Piły - wątpię w to).

Konstrukcyjnie mają wytrzymać te 50 lat, tyle że niektórym ten czas trochę mocno się skraca. Niektórymi egzemplarzami już jest strach jechać, bo trzęsie na lewo i prawo, albo trzeszczą tak, iż można przysiąc, że zaraz coś pęknie. Te dranie będą jeszcze jeździć, gdy w Polsce powstanie nasza wersja TGV ;] Czyli dłuuuuuuugo. :)

Vmax>=160 na D29-351!
MarcinB napisał(a):

> Silniki są akurat nowe, a z wózkami też coś robili, bo > komfort jazdy jest większy, już nie "wężykuje" jak osiąga > prędkość około 100km/h i najważniejsze, może jechać > 120km/h.

Przyśpieszenie też dużo lepsze, prawie dwukrotnie większe, a to też ważne. Do tego mniej energochłonny.