Forum
Wyremontowane pociągi z klimatyzacją wyjechały na tory
wysłane przez
MlodyS53
81
Nooo i to mi się podoba. Najbardziej druga część zdania. Kiedy takie coś zrobią u nas? Takie coś powinno się przyjąć na stałe już jakiś czas temu.
-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Korczian
Tylko, do diabła, to są dalej EN57! Może i ładnie opakowane i odnowione, ale silniki i układy jezdne nie są pierwszej młodości. A wątpię żeby mocno w nie ingerowano. :(
Ale zawsze lepsze to niż nic. :) Rozumiem, że bardziej opłaca się modernizować stare jednostki niż zakupić nowsze (ekonomia jest brutalna), ale coś za coś. Przynajmniej niech wyglądają i trochę posłużą. I tak szansa, że zawitają choć na chwilę do zachodniopomorskiego jest żadna :)
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez Mariusz_W
> Tylko, do diabła, to są dalej EN57!
Według niektórych scenariuszy EN57 pojeżdżą kolejne 50 lat. Scenariusz wydaje się być prawdopodobny. Swoją drogą, bardzo wytrzymałe muszą być te zespoły, skoro już tyle jeżdżą, a nic nie wksazuje na to, by w najbliższych latach miały być sukcesywnie zastępowane.
wysłane przez MarcinB
> silniki i układy jezdne nie są pierwszej > młodości. A wątpię żeby mocno w nie ingerowano. :(
Silniki są akurat nowe, a z wózkami też coś robili, bo komfort jazdy jest większy, już nie "wężykuje" jak osiąga prędkość około 100km/h i najważniejsze, może jechać 120km/h. > Rozumiem, że bardziej > opłaca się modernizować stare jednostki niż zakupić nowsze > (ekonomia jest brutalna), ale coś za coś.
Trzy zmodernizowane "full wypas", w cenie jednej nowej ubogiej.
> Przynajmniej niech > wyglądają i trochę posłużą.
Pomimo podwójnych szyb, estetycznego wykończenia, bajerów, to nadal jest "kibel". Jedzie się nim wygodniej niż klasycznym, ale to niewielka pociecha.
> I tak szansa, że zawitają > choć na chwilę do zachodniopomorskiego jest żadna :)
Te zapewne nie (choć może na podobnej zasadzie promocji przewozów, jak zachodniopomorski SA136 zawitał do Łodzi), ale przecież UM Zachpom, dokonać może podobnej inwestycji, zakupić coś ze złomu i wyremontować.
wysłane przez Korczian
> Te zapewne nie (choć może na podobnej zasadzie promocji > przewozów, jak zachodniopomorski SA136 zawitał do Łodzi), ale > przecież UM Zachpom, dokonać może podobnej inwestycji, > zakupić coś ze złomu i wyremontować.
Nie słyszałem o takiej wizycie, acz fajnie wiedzieć ;) Słyszałem o planach UM odnośnie wykupu od PR 6 sztuk ED72, i o "kiblach" też coś było wspomniane kiedyś. Ale o tak głębokich planach modernizacyjnych jakie przeprowadzono w łódzkich EN57, to nie słyszałem wcale.
W którymś z wywiadów było też wspomniane, że UM chce teraz dokonać zakupów EZT bo chwilowo wystarczy nam SZT (choć po otwarciu linii do Piły - wątpię w to).
Konstrukcyjnie mają wytrzymać te 50 lat, tyle że niektórym ten czas trochę mocno się skraca. Niektórymi egzemplarzami już jest strach jechać, bo trzęsie na lewo i prawo, albo trzeszczą tak, iż można przysiąc, że zaraz coś pęknie. Te dranie będą jeszcze jeździć, gdy w Polsce powstanie nasza wersja TGV ;] Czyli dłuuuuuuugo. :)
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez
LinX
13
> Silniki są akurat nowe, a z wózkami też coś robili, bo > komfort jazdy jest większy, już nie "wężykuje" jak osiąga > prędkość około 100km/h i najważniejsze, może jechać > 120km/h.
Przyśpieszenie też dużo lepsze, prawie dwukrotnie większe, a to też ważne. Do tego mniej energochłonny.