Forum

Ubędzie semaforów kształtowych na linii nadbałtyckiej

Z krajobrazu linii nr 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński wkrótce znikną kolejne stacje wyposażone w kształtowe semafory.
Uzupełniając powyższą informację dodam, że PLK rozpoczęły także przygotowania do likwidacji stacji (mijanki) Sycewice, która leży na linii nr 202, tyle że już na terenie Woj. Pomorskiego. Roboty planowane są na jesień br. Kształtów jak widać ubędzie więcej.
Czegoś tu nie rozumiem - wszyscy marudzą, że przepustowość tej linii jest koszmarna, a likwiduje się jakiś posterunek? O co chodzi?

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> Czegoś tu nie rozumiem - wszyscy marudzą, że przepustowość > tej linii jest koszmarna, a likwiduje się jakiś posterunek? O > co chodzi?

Hmmm... Może dzięki temu znów będzie argument do cięć na tej linii? Przestałem korzystać z PKP na tej linii rok temu, bo pozostałe na niej pociągi są ni w pięć ni w dziewięć :/ To może teraz kolejny poleci...
BatiX napisał(a):

>  > Hmmm... Może dzięki temu znów będzie argument do cięć na > tej linii? Przestałem korzystać z PKP na tej linii rok temu, bo > pozostałe na niej pociągi są ni w pięć ni w dziewięć :/ To > może teraz kolejny poleci...

Co to znaczy "ni w pięć, ni w dziewięć" ? Opisz konkretnie co Ci nie odpowiada. Jeśli chodzi o pośpiechy, to w obecnym RJ jeżdżą już tak szybko jak w latach 90. Czas jazdy Szczecin - Koszalin 2h 09 min, Szczecin - Gdynia 4h 16-20 minut. Godziny kursowania też generalnie bez zmian od wielu lat.

Osobówki jeżdżą dość stabilnie według tych samych RJ od kilku lat i uzupełniają ruch pospieszny. Jest wiele relacji bezpośrednich Szczecin - Słupsk, Słupsk - Poznań itp.

Nie wiem czego oczekujesz, ale jakiegoś drastycznego pogorszenia ostatnio nie zauważyłem, no może poza tym, że kible są coraz starsze,a widoku na następców na razie ni ma ;).
Bodek napisał(a):

> ciach!

Wycofanie nocnego pociągu mnie się najbardziej dało we znaki, potem jeszcze rozłożenie pozostałych. Nie będę szukał w rozkładach, ale 2 z nich zbliżono do siebie i jechały w odstępie chyba około 3h (10:30-13:30). Pociąg popołudniowy przesunięto na wcześniejszą godzinę, wieczorny dowiózłby mnie do celu w środku nocy, połączenie z przesiadką przez Bydgoszcz zostało zlikwidowane.

Patrząc na bieżący rozkład - także w żaden sposób nie byłbym się w stanie dostać do domu. Na 14:08 się nie wyrobię, a o 17:43 (o ile w 9 min. uda mi się przesiąść /jeszcze/ w Gdańsku), to dojadę do celu o 23:08 i będę myśleć jak pokonać pozostałe 40 km.
Bodek napisał(a):

> Uzupełniając powyższą informację dodam, że PLK > rozpoczęły także przygotowania do likwidacji stacji > (mijanki) Sycewice.

W ubiegłym roku trochę tam jeździłem. Towarowy z Lęborka do Koszalina jechał 6,5 godziny. Sezonowe TLKi stały na stacjach/mijankach nawet po kilkanaście minut. Różnice w czasach przejazdu pociągów pospiesznych np. na odcinkach Słupsk - Lębork, czy Koszalin - Słupsk wynosiły po 20-30 minut.