Forum

Pociąg osobowy z Trzebieży oczekuje podania sygnału...

zdjęcie
Pociąg osobowy z Trzebieży oczekuje podania sygnału "wolna droga" na semaforze wjazdowym stacji Szczecin Główny
Jak patrzę na to zdjęcie, to aż dziwi, że aż 4-sekcyjna Bipa jeździła do Trzebieży, a teraz ani jednego pasażerskiego...

Aż szkoda, że nie idzie wykorzystać choćby stojących w Krzyżu bohunów z braku lokomotyw... ;( Ciekawą opcją byłby skład lok+2/3 Bmnopux na dłuższych i obleganych trasach (do Poznania czy Słupska) na zmodernizowanych wagonach, ale zarazem mamy już Impulsy do tego celu. A może powstaną KZ i pojawią się pociągi w stylu KM, jak np. "Słoneczny" kursujący z Poznania nad morze? ;)

W sumie nawet plan taborowy zakłada modernę kibelków i zakup nowych jednostek. Może warto pomyśleć o paru składach wagonowych?

-- Vmax>=160 na D29-351!

Vmax>=160 na D29-351!
Korczian napisał(a):

[ciach]

Nie chcę psuć Twoich marzeń, ale to właśnie składy taborowe zniszczyły większość lokalnych linii kolejowych, ponieważ są dość drogie w uruchomieniu.
Chodziło o składy wagonowe.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
MaK napisał(a):

> Chodziło o składy wagonowe.

Taaaak, gdyby w latach 90. XX wieku były już dostępne w polskich warunkach lekkie ekonomiczne szynobusy, to pewnie do dziś śmigalibyśmy osobówkami do Reska, Pyrzyc, Połczyna czy Mirosławca.
Korczian napisał(a):

> Jak patrzę na to zdjęcie, to aż dziwi, że aż 4-sekcyjna > Bipa jeździła do Trzebieży, a teraz ani jednego > pasażerskiego...

Tylko pomyśl też, że te 30-40 lat temu nie było autobusu przegubowego do Polic co 5 minut w szczycie, poza tym ilość samochodów na ulicach była nieporównywalnie mniejsza. Dziś niekiedy po dwa auta na rodzinę wypadają.

-- homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/