Forum
Nasze EU07 jak najszybciej na tory
wysłane przez Korczian
Ale swoją drogą, prądożerne ET22 muszą być w końcu czymś zastąpione - opłaty za nie (energia + ciężkie pieniądze dla Cargo za ich użyczenie) nie należą do najmniejszych. Ciekawe, na czym będzie polegać "modernizacja", skoro chcą puścić za pół roku w ruch...
A że Cargo nie chce użyczyć innych loków - sami wolą zaprzęgnąć EU07 do pracy przy lżejszych składach towarowych, zamiast bardziej kosztownego byka.
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez MarcinB
> Najpierw szpileczka - nie ma pieniędzy dla pracowników, ale > na kilka loków z demobilu jest?
A nie jest tak przypadkiem, że PR to jest firma przewozowa i źródło jej przychodów to tabor? I teraz szpileczka. Można było nie kupować lokomotyw, zrezygnować z wypożyczeń i dać podwyżki, tylko pytanko: Kto pociągnąłby np. RE "MEWA"? Pracownicy, czy jakiś EZT? ;)
> A że Cargo nie chce użyczyć innych loków - sami wolą > zaprzęgnąć EU07 do pracy przy lżejszych składach > towarowych, zamiast bardziej kosztownego byka.
Podobno ET22 są szybsze od cargowskich EU07, które, znowu podobno, mają ograniczoną prędkość do 100km/h.
wysłane przez
zack1989
12
> Najpierw szpileczka - nie ma pieniędzy dla pracowników, ale > na kilka loków z demobilu jest?
Zarobione pieniądze w zdrowej firmie nie mogą iść tylko na przejedzenie ale muszą iść też na inwestycje. W PR są one bardzo potrzebne, zwłaszcza w połączeniach komercyjnych, bo to na nich najwięcej zarabiają.
-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez Korczian
> Zarobione pieniądze w zdrowej firmie nie mogą iść tylko na > przejedzenie ale muszą iść też na inwestycje. W PR są one > bardzo potrzebne, zwłaszcza w połączeniach komercyjnych, bo > to na nich najwięcej zarabiają.
Nie zaprzeczam. Może wreszcie przestałby pojawiać się taki widoczek - piękny zestaw wagonów RE, które aż się świecą, a na czele zardzewiały ET22... Poczekamy, zobaczymy.
A z innej beczki - jakie malowania otrzymałyby nowe loki? Biało-czerwone? Czarno-czerwone? Pod kolor IR? Pod kolor RE? Obstawiam jednak biało-czerwone :)
EDIT: Bez NG i modernizacji będzie kiepsko. EU07-064 pokazana na zdjęciu wygląda bardzo źle... :( http://www.rynek-kolejowy.pl/27002/PR_kupuja_lokomotywy_od_Intercity.htm
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez
zack1989
12
> EDIT: Bez NG i modernizacji będzie kiepsko.
Bez naprawy głównej się nie da. Myślę, że przynajmniej jedną zmodernizują do standardu EU07A. Wtedy komfortowo i czasowo taki skład mógłby być porównywany do EIC.
-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez
pioko17
38
> Bez naprawy głównej się nie da. Myślę, że przynajmniej jedną > zmodernizują do standardu EU07A. Wtedy komfortowo i czasowo taki > skład mógłby być porównywany do EIC.
Wątpię, aby to była gruntowna modernizacja. PRy nie mają zbyt dużo funduszy, chyba że się postarają o fundusze z UE. Poza tym to kropla w morzu potrzeb - w dalszym ciągu ok. 88% maszyn będzie wypożyczanych. Myślę że o szybszych lokomotywach będzie można myśleć po dokonaniu większych zakupów.
wysłane przez Bodek
> Korczian napisał(a):
> > EDIT: Bez NG i modernizacji będzie kiepsko. > > Bez naprawy głównej się nie da. Myślę, że przynajmniej jedną > zmodernizują do standardu EU07A. Wtedy komfortowo i czasowo taki > skład mógłby być porównywany do EIC.
Stojące na krawędzi bankructwa PR nie będą się bawić w zaawansowane modernizacje. Mimo iż w stosunku do tych starych już siódemek byłby to krok mocno oczekiwany, w obecnej sytuacji finansowej spółki byłoby to strzałem we własne kolano, albo raczej rozbiciem własnej kasy.
Jestem na 99% pewny, że maszyny zostaną doprowadzone do standardu EP07 z pierwszej wersji, czyli jak najniższym kosztem przy jednoczesnym nacisku na poprawę niezawodności i parametrów trakcyjnych. Być może przy tej okazji znikną też "nosy", czyli gniazda sterowania ukrotnionego, bo wycięcie ich będzie łatwiejsze (i tańsze) niż regeneracja czy wymiana na nowe.
wysłane przez MarcinB
> wycięcie ich będzie łatwiejsze > (i tańsze) niż regeneracja czy wymiana na nowe.
Poza tym regeneracja lub wymiana jest całkowicie bezcelowa.
wysłane przez Bodek
> Bodek napisał(a):
> > wycięcie ich będzie łatwiejsze > > (i tańsze) niż regeneracja czy wymiana na nowe. > > Poza tym regeneracja lub wymiana jest całkowicie bezcelowa.
No tu można gdybać. To zależy od strategii taborowej spółki.
Jeśli jeszcze myślą o ruchu zmiennokierunkowym wykorzystującym posiadane Bohuny, to gniazd mogą się przydać, tyle tylko że chyba w zupełnie innej wersji. Raczej byłyby to małe wtyczki zgodne ze standardem UIC, a nie wielkogabarytowe krany. Wniosek stąd, że w razie potrzeby i tak musieliby coś z nimi zrobić. Jeśli nie wytną, to co najmniej przebudują.