Forum

Nasze EU07 jak najszybciej na tory

Przewozy Regionalne wygrały przetarg na 5 lokomotyw EU07 i jedną EP07, które sprzedaje PKP Intercity. - Będziemy próbowali jak najszybciej zmodernizować te lokomotywy - obiecuje prezes PR Małgorzata Kuczewska-Łaska.

wysłane przez Korczian

Najpierw szpileczka - nie ma pieniędzy dla pracowników, ale na kilka loków z demobilu jest?

Ale swoją drogą, prądożerne ET22 muszą być w końcu czymś zastąpione - opłaty za nie (energia + ciężkie pieniądze dla Cargo za ich użyczenie) nie należą do najmniejszych. Ciekawe, na czym będzie polegać "modernizacja", skoro chcą puścić za pół roku w ruch...

A że Cargo nie chce użyczyć innych loków - sami wolą zaprzęgnąć EU07 do pracy przy lżejszych składach towarowych, zamiast bardziej kosztownego byka.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez MarcinB

Korczian napisał(a):

> Najpierw szpileczka - nie ma pieniędzy dla pracowników, ale > na kilka loków z demobilu jest?

A nie jest tak przypadkiem, że PR to jest firma przewozowa i źródło jej przychodów to tabor? I teraz szpileczka. Można było nie kupować lokomotyw, zrezygnować z wypożyczeń i dać podwyżki, tylko pytanko: Kto pociągnąłby np. RE "MEWA"? Pracownicy, czy jakiś EZT? ;)

> A że Cargo nie chce użyczyć innych loków - sami wolą > zaprzęgnąć EU07 do pracy przy lżejszych składach > towarowych, zamiast bardziej kosztownego byka.

Podobno ET22 są szybsze od cargowskich EU07, które, znowu podobno, mają ograniczoną prędkość do 100km/h.
Korczian napisał(a):

> Najpierw szpileczka - nie ma pieniędzy dla pracowników, ale > na kilka loków z demobilu jest?

Zarobione pieniądze w zdrowej firmie nie mogą iść tylko na przejedzenie ale muszą iść też na inwestycje. W PR są one bardzo potrzebne, zwłaszcza w połączeniach komercyjnych, bo to na nich najwięcej zarabiają.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez Korczian

zack1989 napisał(a):

> Zarobione pieniądze w zdrowej firmie nie mogą iść tylko na > przejedzenie ale muszą iść też na inwestycje. W PR są one > bardzo potrzebne, zwłaszcza w połączeniach komercyjnych, bo > to na nich najwięcej zarabiają.

Nie zaprzeczam. Może wreszcie przestałby pojawiać się taki widoczek - piękny zestaw wagonów RE, które aż się świecą, a na czele zardzewiały ET22... Poczekamy, zobaczymy.

A z innej beczki - jakie malowania otrzymałyby nowe loki? Biało-czerwone? Czarno-czerwone? Pod kolor IR? Pod kolor RE? Obstawiam jednak biało-czerwone :)

EDIT: Bez NG i modernizacji będzie kiepsko. EU07-064 pokazana na zdjęciu wygląda bardzo źle... :( http://www.rynek-kolejowy.pl/27002/PR_kupuja_lokomotywy_od_Intercity.htm

Vmax>=160 na D29-351!
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Korczian napisał(a):

> EDIT: Bez NG i modernizacji będzie kiepsko.

Bez naprawy głównej się nie da. Myślę, że przynajmniej jedną zmodernizują do standardu EU07A. Wtedy komfortowo i czasowo taki skład mógłby być porównywany do EIC.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> Bez naprawy głównej się nie da. Myślę, że przynajmniej jedną > zmodernizują do standardu EU07A. Wtedy komfortowo i czasowo taki > skład mógłby być porównywany do EIC.

Wątpię, aby to była gruntowna modernizacja. PRy nie mają zbyt dużo funduszy, chyba że się postarają o fundusze z UE. Poza tym to kropla w morzu potrzeb - w dalszym ciągu ok. 88% maszyn będzie wypożyczanych. Myślę że o szybszych lokomotywach będzie można myśleć po dokonaniu większych zakupów.

wysłane przez Bodek

zack1989 napisał(a):

> Korczian napisał(a):

> > EDIT: Bez NG i modernizacji będzie kiepsko. >  > Bez naprawy głównej się nie da. Myślę, że przynajmniej jedną > zmodernizują do standardu EU07A. Wtedy komfortowo i czasowo taki > skład mógłby być porównywany do EIC.

Stojące na krawędzi bankructwa PR nie będą się bawić w zaawansowane modernizacje. Mimo iż w stosunku do tych starych już siódemek byłby to krok mocno oczekiwany, w obecnej sytuacji finansowej spółki byłoby to strzałem we własne kolano, albo raczej rozbiciem własnej kasy.

Jestem na 99% pewny, że maszyny zostaną doprowadzone do standardu EP07 z pierwszej wersji, czyli jak najniższym kosztem przy jednoczesnym nacisku na poprawę niezawodności i parametrów trakcyjnych. Być może przy tej okazji znikną też "nosy", czyli gniazda sterowania ukrotnionego, bo wycięcie ich będzie łatwiejsze (i tańsze) niż regeneracja czy wymiana na nowe.

wysłane przez MarcinB

Bodek napisał(a):

> wycięcie ich będzie łatwiejsze > (i tańsze) niż regeneracja czy wymiana na nowe.

Poza tym regeneracja lub wymiana jest całkowicie bezcelowa.

wysłane przez Bodek

MarcinB napisał(a):

> Bodek napisał(a):

> > wycięcie ich będzie łatwiejsze > > (i tańsze) niż regeneracja czy wymiana na nowe. >  > Poza tym regeneracja lub wymiana jest całkowicie bezcelowa.

No tu można gdybać. To zależy od strategii taborowej spółki.

Jeśli jeszcze myślą o ruchu zmiennokierunkowym wykorzystującym posiadane Bohuny, to gniazd mogą się przydać, tyle tylko że chyba w zupełnie innej wersji. Raczej byłyby to małe wtyczki zgodne ze standardem UIC, a nie wielkogabarytowe krany. Wniosek stąd, że w razie potrzeby i tak musieliby coś z nimi zrobić. Jeśli nie wytną, to co najmniej przebudują.