Forum

Pociąg specjalny z SA110 przez Golczewo?

wysłane przez margor

A może by tak zorganizować pociąg specjalny na trasie Kamień Pomorski - Golczewo - Kołobrzeg Port (lub Kołobrzeg Orlen)? Oczywiście po akcji medialnej i sprzedaży biletów na wolnym rynku. Jeśli prywatna firma przywróciła do życia "Pirata" to pomysł jest teoretycznie możliwy. Sam szlak Wysoka Kamieńska - Płoty jest drożny i możliwy do przejechania. Koszty standardowo jak przy takich połączeniach - ok 100zł za osobę. Na pewno znaleźli by się chętni turyści zza zachodniej granicy. Dodatkowo użycie poniemieckich SA110 miało by swój urok, nie tylko marketingowy. :)

Co myślicie o tym?
margor napisał(a):

> Co myślicie o tym?

Jak najbardziej za!
margor napisał(a):

Koszty standardowo jak przy takich > połączeniach - ok 100zł za osobę.

Obawiam się, że SA110 nie jest aż taką atrakcją by płacić za podróż 100zł.

> Na pewno znaleźli by > się chętni turyści zza zachodniej granicy.

Jeśli ten pociąg miałby być atrakcją dla zagranicznych turystów, to powinien kursować na trasie Świnoujście - Kołobrzeg.

-- Kierujący pojazdem jest bogiem. Wszelkie dyskusje są bezcelowe.

Kolej żelazna potrafi być przyjazna.

wysłane przez lukien213

margor napisał(a):

> A może by tak zorganizować pociąg specjalny na trasie > Kamień Pomorski - Golczewo - Kołobrzeg Port (lub Kołobrzeg > Orlen)?

Na trasie Kołobrzeg - Płoty - Wysoka Kam. był już pociąg specjalny z SN61. Gro osób nie mogło przyjechać i zaliczyć, więc znalazłoby się trochę chętnych. Inna sprawa to świadectwa dopuszczenia do ruchu, które dla SA110 kończą się w kwietniu i grafik imprez, w który trzeba się wstrzelić, jeśli impreza ma się kalkulować.

wysłane przez margor

P.S.

Skoro szlak Kamień - Wysoka jest pozostałością dawnej linii do Trzebiatowa, to może warto by było wjechać na nią od drugiego końca -> istnieje 2,5 km odcinek Trzebiatów - Trzebiatkowo, który kończy się za jednostką wojskową.

http://kolej.one.pl/foto/1029/1270360529-1.jpg

W samym Trzebiatowie wjazd na dawną linię na Kamień jest możliwy od strony Kołobrzegu, pociągi jadące od strony Gryfic muszą zmieniać czoło.

W Płotach jest możliwy płynny przejazd Golczewo -> Nowogard, pociąg jadący na Gryfice musi zmienić czoło.

W Wysokiej możliwy jest płynny przejazd z Kamienia na Golczewo.
margor napisał(a):

Noooo, wszystko ładnie, pięknie. Mam tylko proste pytanie - jest osoba/grupa osób będąca w stanie za to zapłacić?

wysłane przez margor

wojtazz napisał(a):

> Mam tylko proste pytanie - > jest osoba/grupa osób będąca w stanie za to zapłacić?

Myślę, że grupa osób jak najbardziej tak. Podobnie jak to jest organizowane w innych miejscach w Polsce. Dobre chęci i dobry plan z kosztorysem, reklama w mediach, bilety na wolnym rynku i pociąg będzie jak najbardziej realny.

wysłane przez sulzer

Moim zdaniem, powinien być to długi skład. Chodzi mi o taki, który jechał 18 września 2010, na 110 rocznicę istnienia linii do Trzebieży. 2 x SA110, to było minimum, bo i tak był spory tłok, a w większości stali za tym nie wychowani miłośnicy, pewnie ze wschodniej ściany Polski, zajmując we dwóch aż 4 miejsca siedzące, niedopuszczając nawet stojących kobiet, czy starszych osób, które musiały przestać te kilkadziesiąt kilometrów. Nawet pomimo uwag pozostałych pasażerów, którzy mieli absolutną racje, spotkali się oni z ewidentną beszczelnością o wiele młodszych (ale dorosłych) ludzi. Jeśli chodzi o koszty, to 100 zł dla gościa z Niemiec, będzie to 1/5 dziennych wydatków. Dla Polaka już troche więcej. Trzeba dobrze przekalkulować, na jak długi (i jaki) skład można sobie pozwolić, bo od tego zależy ilość osób. Owszem nie będzie to w granicach aglomeracji szczecińskiej, więc nie będzie aż takiego tłumu. Moja opinia, jest taka. Pomysł jest zaj38157y:) Wchodze w to bez dwóch zdań. I na koniec dodam, że interesantów będzie dużo, bo pomorze zachodnie ma kolejowy klimacik, jeszcze wiosna...Cud malina, jak to mówią. Dowalić jeszcze zbiorowe ognisko w Golczewie, i impreza będzie udana :)

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 729km

wysłane przez wojtazz 42

sulzer napisał(a):

> Moim zdaniem, powinien być to długi skład.

No tylko skąd taki weźmiesz, skoro zostały sprawne 3 SA110, czyli 1,5 samodzielnego pojazdu :)

wysłane przez sulzer

wojtazz napisał(a):

> No tylko skąd taki weźmiesz, skoro zostały sprawne 3 SA110, > czyli 1,5 samodzielnego pojazdu :)

A koniecznie musi być SA110? :) Może udałoby się uformować skład w postaci : SM42 + 2 lub 3 wagony Bht, popularnie nazywane "Bonanzami". 25 marca skład trzech takich wagonów na haku SM42, będzie jako pociąg specjalny, z Chojnic do Koronowa, przez Tucholę, i z powrotem. Myślę, że jak inni mogą, to u nas też zapalona grupa miałaby jakieś szanse :)

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 729km

wysłane przez margor

sulzer napisał(a):

> Myślę, że jak inni mogą, to u nas też zapalona grupa > miałaby jakieś szanse :)

I o to właśnie chodzi !!!

wysłane przez stoch

sulzer napisał(a):

> Moim zdaniem, powinien być to długi skład. Chodzi mi o > taki, który jechał 18 września 2010, na 110 rocznicę > istnienia linii do Trzebieży. 2 x SA110, to było minimum, > bo i tak był spory tłok (...)

Nie ma co porównywać 110-lecia do przejazdu dla miłośników. Wiadomo, że takich tłoków nie będzie, chociażby ze względu na koszt. Za pociąg do Trzebieży się nie płaciło.

wysłane przez wojtazz 42

No i będzie przejazd SA110, tylko że na innej trasie :)

Tabor: dwuczłonowy SA110

Ramowy rozkład: Kołobrzeg (ok 7:00) - Białogard (7:46) - Świdwin (8:08/8:15) - Smardzko - Świdwin (9:35) - Runowo Pom (10:00/10:12) - Łubowo - Złociniec - Borujsko - Złocieniec - Budowo JW1013 (Grotniki)* - Złocieniec - Runowo Pom. (18:25) - Białogard - Kołobrzeg

Żegnamy SA110, które kończą swoją służbę w PR Szczecin. Oprócz malowniczej trasy Runowo Pom. - Łubowo planujemy wjechać do Smardzka, Borujska i Budowa (Grotniki). Liczne fotostopy. * - nie ma jeszcze oficjalnego potwierdzenia wjazdu do Grotnik.

Powyższe info z: http://www.drezyny.org.pl/index.php

Tam też można zarezerwować sobie miejsce :)

wysłane przez matwag

W pierwszych słowach przedstawię się, bo to pierwszy mój post na tym forum (chociaż czytam je od dawna). Mam na imię Mateusz, jestem ze Szczecina a interesują mnie głównie tematy kolejowe.

Niestety miejsca na "Pożegnanie SA110" już się skończyły i teraz można już tylko zapisywać się na miejsca rezerwowe (ja się jeszcze załapałem na listę podstawową).

Co do pomysłu imprezy na linii 420 to pomysł niewątpliwie bardzo dobry, tylko prawdę powiedziawszy mam wątpliwości czy będzie rynek na tyle imprez ile szykuje się w tym roku (oczywiście myślę o skali kraju). Niestety koszty wynajęcia pociągu (choćby SA110, nie mówiąc o składzie) są tak wysokie, że impreza musi zebrać pewnie tak ponad 100 ludzi przy niemałej cenie, tak więc przypuszczam że chętnych tylko z ZachPom tylu nie będzie.

Natomiast warto wiedzieć, że GKD poważnie rozważa możliwość imprezy na zrewitalizowanej i częściowo odbudowanej linii 403 (Ulikowo - Kalisz Pom. - Wałcz - Piła). Jest pomysł na imprezę w sierpniu jeszcze przed uruchomieniem tam ruchu planowego. Propozycja na dzisiaj obejmuje imprezę na składzie SU45 + 2Bh. Gdyby udało się wynająć za przyzwoite pieniądze SM42, to może będzie stonka. Podobnie jeśli uda się ściągnąć to będą też bipy zamiast Bh. Wszystko zależy od ceny.

wysłane przez sulzer

matwag napisał(a):

> Natomiast warto wiedzieć, że GKD poważnie rozważa > możliwość imprezy na zrewitalizowanej i częściowo > odbudowanej linii 403 (Ulikowo - Kalisz Pom. - Wałcz - Piła). > Jest pomysł na imprezę w sierpniu jeszcze przed uruchomieniem > tam ruchu planowego. Propozycja na dzisiaj obejmuje imprezę na > składzie SU45 + 2Bh. Gdyby udało się wynająć za przyzwoite > pieniądze SM42, to może będzie stonka. Podobnie jeśli uda > się ściągnąć to będą też bipy zamiast Bh. Wszystko > zależy od ceny.

Cóż, bardzo ciekawa idea. Dla mnie ta trasa ma w sobie duży urok, i z pewnością w okresie letnim byłby to udany przejazd. Mam ogromną nadzieję, że plan wypali. Wszytsko jednak może w jednej chwili pęknąć, jak mydlana bańka, bo nie ukrywająć - waluta gra tu główną rolę, i cena imprezy będzie zależna od ilości chętnych. Mam nadzieję, że jeśli zostanie to dobrze zareklamowane, i dotrze do jak największej ilości MK, wtedy można nastawić się na szersze zainteresowanie. Trzymam kciuki :)

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 1709km

wysłane przez margor

wojtazz napisał(a):

A kto na "naszym podwórku" może technicznie zorganizować taką imprezę?