Forum

PR zawieszają kursowanie pociągów na trasie Piła –...

Z dniem 21 lutego 2012 Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych zawiesza kursowanie pociągów na trasie Piła Gł. - Wałcz - Piła Gł. Dlaczego? - Ze względu na ograniczenie finansowania ze strony organizatora przewozów - wyjaśnia Mateusz Żmuda, dyrektor zakładu.
"Mateusz Żmuda, dyrektor zakładu"

Brzmi dumnie. ;)

wysłane przez Bukowy

Czy mógłby ktoś powiedzieć jak wygląda frekwencja w tych pociągach?

wysłane przez margor

3:12 ze Szczecina do Piły w wykonaniu PR-ów to dobry czas. Tylko ciekawi mnie, czy połączenia będą obsługiwane wyłącznie naszymi SA136, czy też na szlaku pojawią się pojazdy rodem z Poznania.

A wiecie może, czy jest szansa na pojawienie się na trasie innego operatora niż PR? Miło by było zobaczyć na trasie TLK z SU46/SU45 (lub innym wynalazkiem). :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Przecież pociągi relacji Szczecin - Piła miały wrócić już 1 czerwca. Czy coś się zmieniło w tej kwestii?
W zasadzie to bardziej szczegółowo powinno być napisane, że Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego nie widzi możliwości finansowania tych pociągów. Nie zamawia tam pociągów=PR nie jeżdżą...

wysłane przez pioko17 38

Pociągi Przewozów Regionalnych na trasę Piła Gł. – Wałcz wrócą dopiero 1 września, kiedy zostanie uruchomione połączenie Piła – Szczecin.

A nie 1 czerwca?

wysłane przez sulzer

pioko17 napisał(a):

> A nie 1 czerwca?

No właśnie, w rozkładzie 2011/2012, pociągi ze Szczecina Gł. do Piły Gł., zaczynają kursowanie od 1.06.2012, pierwszy pociąg jest o 8.30, i mam zamiar na niego "warować", już przed 8 rano, bo pewnie twarzy się trochę pojawi. A co do taboru, jaki mógłby kursować na trasie Szczecin - Piła, to prócz "smerfów", nie spodziewałbym się czegoś więcej, chyba że, Poznań zdecyduje się w jakieś lżejsze dni wypuścić kilka swoich SA132, w co wątpię, bo prawie wszytskie zasuwają w KW. Co do "suczek", też raczej można zapomnieć. Jedynie z Piły SU45, kursują na trasie Piła - Trzcianka - Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn. Jest jeszcze kilka innych wyjątków, ale to już jest tylko obszar wielkopolski, więc jak dla nas - mało istotne.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 729km

wysłane przez marko 4

sulzer napisał(a):

> i mam zamiar na niego "warować", > już przed 8 rano,

Prędzej zakwitniesz i korzenie wypuścisz niż doczekasz się 1-go czerwca pociągu do Piły.

wysłane przez sulzer

marko napisał(a):

> Prędzej zakwitniesz i korzenie wypuścisz niż doczekasz się > 1-go czerwca pociągu do Piły.

Raczej nie, gdyż wymienione przeze mnie "warowanie", mam zamiar wprowadzić w życie, po uzyskaniu 100% pewności, że 1-go czerwca do Piły jednak coś bezpośredniego pojedzie :)

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 1477km

wysłane przez Mareczek 5

sulzer napisał(a):

> Raczej nie, gdyż wymienione przeze mnie "warowanie", mam zamiar > wprowadzić w życie, po uzyskaniu 100% pewności, że 1-go czerwca > do Piły jednak coś bezpośredniego pojedzie :)

Drezyna drogowców ;D

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Coś, o czym nie wspomniano w artykule - nie zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa: http://przewozyregionalne.pl/w-regionach,zachodniopomorskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,7580.html

wysłane przez marko 4

mkubien napisał(a):

> Coś, o czym nie wspomniano w artykule - nie zostanie > uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa: > http://przewozyregionalne.pl/w-regionach,zachodniopomorskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,7580.html

Cóż, robimy wygaszanie popytu. Szkoda tylko, że kosztem uruchamiania Piły, padło tyle sensownych połączeń w regionie.
A tak na marginesie, od 1 marca obsługa obu par pociągów do Kalisza Pomorskiego Miasto zmienia się na autobus gumowy. Stan taki trwać będzie do września, a le po tym terminie pociągi nie wrócą prawdopodobnie na odcinek Kalisz Pomorski - Kalisz Pomorski Miasto. Więc jak komuś zależy to ma czas do końca lutego, żeby się tam przejechać.
wojtazz napisał(a):

> A tak na marginesie, od 1 marca obsługa obu par pociągów > do Kalisza Pomorskiego Miasto zmienia się na autobus gumowy. > Stan taki trwać będzie do września, a le po tym terminie > pociągi nie wrócą prawdopodobnie na odcinek Kalisz > Pomorski - Kalisz Pomorski Miasto. Więc jak komuś zależy > to ma czas do końca lutego, żeby się tam przejechać.

Ja w połowie września ubiegłego roku, odbyłem sobie wycieczke do Kalisza Pomorskiego Miasto, więc chociaż z tym zdążyłem. Miałem jeszcze w planie Darłowo, ale cóż...Spóźniłem się. Nie mam pojęcia co, komu zależy, aby te 2 km więcej szynobus przejechał w głąb zabudowań miejscowości. Przecież wysiada tam, i wsiada spora grupa ludzi. A tak, to pozostanie im jedynie piesza zasuwanka na stacje, która jest prawie na pograniczu miejscowości. Te PR-y, to gnidy, i nic więcej. Psują temu państwu kolej...i nic więcej. Niech jeszcze zamkną linie Szczecin - Poznań, to więcej zaoszczędzą, na nowe autka, futerka dla swoich Pań, inne pierdoły. Matko, to się rzygać chce, ten kraj cofa się do epoki kamienia łupanego, gdzie prócz własnych nóg, nie było nic, na czym można było się przemieszczać.

Kolejowy Licznik Kilometrów: 1477km
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
sulzer napisał(a):

> Nie mam pojęcia co, komu zależy, > aby te 2 km więcej szynobus przejechał w głąb zabudowań > miejscowości. Przecież wysiada tam, i wsiada spora grupa > ludzi.

A to nie ma związku z akcją którejś dywizji pancernej PKP, która stwierdziła, że możliwe będzie tworzenie pociągów tylko w relacji stacja kolejowa - stacja kolejowa? Było jakiś czas temu głośno o tym, że pociągi nie będą mogły zaczynać i kończyć biegu na przystankach osobowych. Mam nadzieję, że wycofano się z tego pomysłu.
BatiX napisał(a):

> A to nie ma związku z akcją którejś dywizji pancernej PKP, > która stwierdziła, że możliwe będzie tworzenie pociągów > tylko w relacji stacja kolejowa - stacja kolejowa? Było jakiś > czas temu głośno o tym, że pociągi nie będą mogły > zaczynać i kończyć biegu na przystankach osobowych. Mam > nadzieję, że wycofano się z tego pomysłu.

Zgadza się, wycofano się z tego. Nie będzie prawdopodobnie pociągów kończących bieg w Kaliszu więc nie będzie wjazdu do Miasta.
wojtazz napisał(a):

> Nie będzie prawdopodobnie > pociągów kończących bieg w Kaliszu więc nie będzie wjazdu do > Miasta.

Nie wiem czy od września będzie utrzymany obecny rozkład (w sensie: zaplanowany od 1 VI) czy będą układać go od nowa, ale obecny przewidywał kursowanie jednego pociągu relacji Stargard Sz. - Kalisza Pom. Miasto, tylko powrotnego nie widzę...

-- Stettin, okolice MTiK (ZN)...

STMKŻ
sulzer napisał(a):

> Ja w połowie września ubiegłego roku, odbyłem sobie > wycieczke do Kalisza Pomorskiego Miasto, więc chociaż z tym > zdążyłem. Miałem jeszcze w planie Darłowo, ale > cóż...Spóźniłem się. Nie mam pojęcia co, komu zależy, > aby te 2 km więcej szynobus przejechał w głąb zabudowań > miejscowości. Przecież wysiada tam, i wsiada spora grupa > ludzi.

A myslisz, że jak ktoś będzie jechać z Piły do Stargardu to będzie się cieszyć, że pociąg sobie robi wycieczki po Kaliszu i traci czas na dwukrotną zmianę czoła żeby tam wjechać?
wojtazz napisał(a):

> A myslisz, że jak ktoś będzie jechać z Piły do Stargardu to > będzie się cieszyć, że pociąg sobie robi wycieczki po > Kaliszu i traci czas na dwukrotną zmianę czoła żeby tam > wjechać?

Na pewno nie, ale bądźmy konsekwentni. Czy osoby jadące z Kołobrzegu do Szczecina czy na odwrót będą zadowolone z wjazdu pod lotnisko? Tyle czasu ile uda się zaoszczędzić przez modernizację linii, pociąg straci na tej łącznicy.
wojtazz napisał(a):

> A myslisz, że jak ktoś będzie jechać z Piły do Stargardu to > będzie się cieszyć, że pociąg sobie robi wycieczki po > Kaliszu i traci czas na dwukrotną zmianę czoła żeby tam > wjechać?

Jak ktoś napisał - a jak z lotniskiem? Nie dość że na Kołobrzegu jeździ więcej ludzi, a zainteresowanie lotniskiem zapewne będzie mniejsze niż przy mniejszej liczbie pasażerów z Wałcza/Piły (mniej generatorów potoków) przy wjeździe do Miasta gdzie jest wbrew pozorom duży potencjał. Strata 10-15 minut na wybranych kursach przy kilkugodzinnej trasie nie jest praktycznie żadną stratą. To tak jak podjazd autobusu 101 pod Zakłady Chemiczne. Strata czasowa pasazerów jest mniejsza niż korzyść z pkt. widzenia obsługi punktu handlowego.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
sulzer napisał(a):

> Te PR-y, to gnidy, i nic więcej. Psują temu państwu > kolej...i nic więcej.

To nie jest wina PR tylko POlityków z Urzędu Marszałkowskiemgo.
marko napisał(a):

  > To nie jest wina PR tylko POlityków z Urzędu > Marszałkowskiemgo.

Tak naprawdę, to wina nie leży po żadnej stronie, bo gdzie byś nie poszedł z tą sprawą, to każdy rozłoży ręce. Po pieniążki mamy wyścig szczurów, ale po odpowiedzialność jest wyłącznie zastój.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 1477km
marko napisał(a):

> To nie jest wina PR tylko POlityków z Urzędu > Marszałkowskiemgo.

O, dobrze gada. A koledze Sulzer proponuję poczytać ustawę odpowiednią, kto za co odpowiada (albo o transporcie kolejowym, albo o transporcie publicznym, a najlepiej obie na raz ;) )
wojtazz napisał(a):

 

> O, dobrze gada. A koledze Sulzer proponuję poczytać ustawę > odpowiednią, kto za co odpowiada (albo o transporcie kolejowym, > albo o transporcie publicznym, a najlepiej obie na raz ;) )

Wiem doskonale, jakie panują realia na współczesnej kolei, i nie widzę konieczności odsyłania mnie do literatury, którą kolega Wojtazz wymienił w swoim poście. Chciałem zwyczajnie w świecie wyraźić swoje niezadowolenie całą sytuacją polskiej kolei. A kartkowanie ustawy, która z chwili, na chwilę jest zmieniana, bo co rusz ktoś ma zamiar powoływać nowe spółki, by umieszczać w ich radach nadzorczych swoich znajomych. Niedługo będzie tak, że za szyny odpowiada spółka "Alfa", za śruby podkładowe odpowiada spółka "Beta", a za podkłady torowe jeszcze inna spółka, i tak za każdy element składowy toru kolejowego, będzie pobierana osobna opłata za korzystanie z niego przez poszczególnych przewoźników, których nie ukrywając, w naszym kraju jest masa...

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 1477km
sulzer napisał(a):

> (...) Niedługo będzie tak, że za > szyny odpowiada spółka "Alfa", za śruby podkładowe odpowiada > spółka "Beta", a za podkłady torowe jeszcze inna spółka, i tak > za każdy element składowy toru kolejowego...

Niewiem czy czasem nie było już tego na forum, ale zaryzykuję: http://www.youtube.com/watch?v=MXcsDnntgGg
LinX napisał(a):

> Niewiem czy czasem nie było już tego na forum, ale zaryzykuję: > http://www.youtube.com/watch?v=MXcsDnntgGg

Przyznam, że swoje stwierdzenia w poprzednim poście przyszły mi na myśl, bez żadnego podparcia. Aczkolwiek jestem miło zaskoczony, że pokrywa się to identycznie, z czymś co ująć można w jedno, idealne określenie "kabaret". Już nie pamiętam, czy kiedyś to oglądałem, nie często zasiadam przed odbiornikiem telewizyjnym z racji braku czasu. Materiał świetny, można się pośmiać, ale nie zapominając, że takie rzeczy mogą mieć miejsce na prawdę...

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 1477km
sulzer napisał(a):

> Wiem doskonale, jakie panują realia na współczesnej kolei, i nie > widzę konieczności odsyłania mnie do literatury, którą kolega > Wojtazz wymienił w swoim poście. Chciałem zwyczajnie w świecie > wyraźić swoje niezadowolenie całą sytuacją polskiej kolei. A > kartkowanie ustawy, która z chwili, na chwilę jest zmieniana, bo co > rusz ktoś ma zamiar powoływać nowe spółki, by umieszczać w ich > radach nadzorczych swoich znajomych.

Oj, spółeczki PKP funkcjonują w oparciu o inną ustawę niż te dwie wymienione ;)

-- Co się porobiło z tą krainą złą?

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez eReNWalcz

W niedzielę w pociągu 80731 z Piły do Wałcza, oraz do Piły z Wałcza numer 80730 odjazd z Wałcza o godzinie 17:08 będzie jechać TV i kręcić materiał o tym całym zamieszaniu i wszyscy którzą mogą i mają chęci proszeni są o jechanie tymże pociągiem. Również na dworcu w Pile mają kręcić materiał. Także my jedziemy, jesli ktoś jeszcze może wspomóc frekwencję na ten smutny koniec to do zobaczenia...

wysłane przez Bodek

eReNWalcz napisał(a):

> W niedzielę w pociągu 80731 z Piły do Wałcza, oraz do > Piły z Wałcza numer 80730 odjazd z Wałcza o godzinie 17:08 > będzie jechać TV i kręcić materiał o tym całym > zamieszaniu i wszyscy którzą mogą i mają chęci proszeni > są o jechanie tymże pociągiem. Również na dworcu w Pile > mają kręcić materiał. Także my jedziemy, jesli ktoś > jeszcze może wspomóc frekwencję na ten smutny koniec to do > zobaczenia...

Z analizy przewozów za 8 pierwszych miesięcy 2011 roku, wykonanej przez zachodniopomorski UM na podstawie danych PR wynika, że przeciętna rentowność wszystkich poc. Piła - Wałcz - Piła (razem wziętych) sięga 49%. To bardzo dobry wynik, zważywszy na około 40% rentowność pozostałych przewozów na terenie zach-pomu. Może w Wielkopolsce mają średnio 90% i te 49 do nich nie przemawia? A może rzecz jest w taborze, który tamtejszy UM zamierza przekazać do KW?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Po wpisaniu w HAFASie relacji Stargard - Piła via Wałcz na datę po 1 czerwca wyskakują dwa połączenia: 06:10 i 17:52. Czy się coś zmieniło w tej kwestii, czy to po prostu jest błąd systemu? I tabele na stronie Przewozów Regionalnych nadal są wg. stanu z połowy lutego, uwzględniające uruchomienie wszystkich pociągów 1 czerwca. Czy ktoś się orientuje w tej sprawie bardziej szczegółowo? Z góry dzięki za wszelkie info.

wysłane przez Bukowy

jeff1993 napisał(a):

> Po wpisaniu w HAFASie relacji Stargard - Piła via Wałcz na > datę po 1 czerwca wyskakują dwa połączenia: 06:10 i > 17:52.

Obawiam się, że to błąd systemu, z tego co kojarzę dopiero chyba na dzień przed wprowadzeniem rozkładu w grudniu usunięto z HAFAS-a pociąg Darłowo - Sławno.

wysłane przez wojtazz 42

jeff1993 napisał(a):

> Po wpisaniu w HAFASie relacji Stargard - Piła via Wałcz na > datę po 1 czerwca wyskakują dwa połączenia: 06:10 i > 17:52. Czy się coś zmieniło w tej kwestii, czy to po > prostu jest błąd systemu?

Dzięki za zwrócenie uwagi, jutro już ich nie powinno być.

wysłane przez matwag

To na pewno jest błąd. Stan na dzisiaj jest taki, że połączenia na tej linii mają zostać uruchomione 1 września. Nie ma opcji żeby to było 1 czerwca (chodzi o finansowanie przewozów przez Urząd Marszałkowski). Ostatnio zasłyszana przeze mnie informacja mówi, że ma być tam 4-5 par pociągów, ale prawdę powiedziawszy średnio w to wierzę, żeby do Piły było więcej par niż do Szczecinka. Tak czy siak - na pewno nie 1 czerwca.