Forum

Do Gdyni wygodniej, bo w nowych wagonach

PKP Intercity kupi 25 wagonów pasażerskich, które będą obsługiwać trasę Szczecin - Gdynia i Wrocław - Poznań. Mają być przystosowane do prędkości minimum 160 km/h.

wysłane przez pioko17 38

Całkiem nowe pudła? No ładnie, nareszcie zaczynają porządnie inwestować w jakość na pośpiechach, a przydałoby się.

Mam pytanie jak to jest z tymi unijnymi wymogami. Jeśli wagony miałyby być przeznaczone na trasę Szczecin - Gdynia to będą mogły także dojeżdżać do Olsztyna?

wysłane przez Bodek

pioko17 napisał(a):

> Mam pytanie jak to jest z tymi unijnymi wymogami. Jeśli > wagony miałyby być przeznaczone na trasę Szczecin - Gdynia > to będą mogły także dojeżdżać do Olsztyna?

Coś tu jest nie tak z informacjami, bo IC w materiałach przetargowych podaje, że nowe wagony mają obsługiwać trasę Wrocław - Gdynia, a o Szczecinie niestety nie ma tam mowy w ogóle. Nie można jednak wykluczyć, że obiegi składów pociągów Wrocław - Gdynia będą tak zorganizowane, że umożliwią także obsługę trasy Szczecin - Gdynia / Olsztyn.
Bodek napisał(a):

> Coś tu jest nie tak z informacjami, bo IC w materiałach > przetargowych podaje, że nowe wagony mają obsługiwać trasę > Wrocław - Gdynia, a o Szczecinie niestety nie ma tam mowy w > ogóle.

No właśnie też czytam specyfikację przetargową i coś mi tu nie gra. Pewnie GW jak zwykle mija się z prawdą. Normalka.

> Nie można jednak wykluczyć, że obiegi składów pociągów > Wrocław - Gdynia będą tak zorganizowane, że umożliwią > także obsługę trasy Szczecin - Gdynia / Olsztyn.

"Wagony muszą w swoich podstawowych parametrach i rozwiązaniach konstrukcyjnych spełniać wszystkie wymagania stawiane wagonom typu Z1 wg kart UIC 567 i 567-2." Jak dla mnie, to wagony te przeznaczone są na jakiegoś IC. Wątpię żeby dali je na zwykłą TLK, więc Szczecin odpada, no chyba, że planują raptem jakiegoś IC ze Szczecina do Gdyni lub jadącego przez Szczecin do Gdyni (Berlin?).

wysłane przez Jacek

marko napisał(a):

> Jak dla mnie, to wagony te przeznaczone są na jakiegoś IC.

Nie sądzę, żeby zdecydowali się uruchamiać pociągi tej klasy na trasie Wrocław-Gdynia. Jakaś tam modernizacja postępuje na Poznań-Wrocław, ale na Bydgoszcz-Trójmiasto chyba nie jest różowo ze szlakową.

wysłane przez Lukasy

Jacek napisał(a):

> ale na Bydgoszcz-Trójmiasto chyba nie jest różowo ze szlakową.

Ale podobno jest różowiej, niż kilka lat temu ;)

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Bodek

Lukasy napisał(a):

> Jacek napisał(a):

>  > > ale na Bydgoszcz-Trójmiasto chyba nie jest różowo ze szlakową. >  > Ale podobno jest różowiej, niż kilka lat temu ;)

Już od grudnia br. będzie tak różowo jak w latach 90. Przewidywane czasy jazdy to m.in. Gdynia - Bydgoszcz w 2h, a Gdynia - Poznań w 3h 50 minut.