Forum

Szansa na nowe przewozy towarowe

W Wierzchowie Pomorskim na terenie dawnej Bazy Nawierzchniowej PKP może powstać zakład utylizacji opon, co z kolei wiąże się ze nasileniem ruchu towarowego na odcinku linii D29-410 prowadzącym ze Złocieńca. Obecnie jedynym stałym użytkownikiem torowiska jest wojsko dowożące paliwo do lotniska w Mirosławcu.

wysłane przez matwag

Trzymam kciuki za tę inwestycję. Na "Pożegnaniu SA110" wjechaliśmy na ten odcinek linii 410 do Wierzchowa i nawet dalej do Borujska. Byłem pozytywnie zaskoczony stanem infrastruktury kolejowej. Te tory tam naprawdę są w niezłym stanie. Oczywiście to nie jest CMK, ale myślę, że spokojnie taki zakład mógłby korzystać z tej infrastruktury, bo przecież do Złocieńca rzut kamieniem. Spodziewałem się na tej trasie krzaków, drewnianych spróchniałych podkładów itp. Tymczasem tam chyba cały odcinek jest na betonach. Wierzchowo to w ogóle robi wrażenie: kładka nad torami prawie w szczerym polu, widać że to była kiedyś spora stacja (tam odchodziła przecież linia na Wałcz). Bardzo ciekawy pomysł. Oby ekoterroryści go nie storpedowali.

wysłane przez lukien213

matwag napisał(a):

> Byłem pozytywnie zaskoczony stanem infrastruktury kolejowej. Te tory tam >naprawdę są w niezłym stanie.

Jechaliśmy tymi samymi torami? Przecież tam łubków brakuje na dużej części szlaku przez co jechaliśmy 20km/h. Na łączeniach szyny były na różnych poziomach, a w Złocieńcu za przejazdem widoczny był ślad wykolejenia na takiej właśnie niespodziance. Bez uzupełnienia braków, nie puściłbym tam żadnego pociągu towarowego.

wysłane przez matwag

Braki tam niewątpliwie są. Jednak ja się spodziewałem zdecydowanie gorszego stanu. Uzupełnienie braków na kilku kilometrach jest moim zdaniem do zrobienia i jest to realne, jeśli będzie przy tej linii podmiot zainteresowany regularnymi kursami.
matwag napisał(a):

> Braki tam niewątpliwie są. Jednak ja się spodziewałem > zdecydowanie gorszego stanu. Uzupełnienie braków na kilku > kilometrach jest moim zdaniem do zrobienia i jest to realne, > jeśli będzie przy tej linii podmiot zainteresowany regularnymi > kursami.

Raczej mało realne. PLK-a dała sobie spokój z uzupełnianiem łubków, nie nadążali za kradzieżami. Do tego częstotliwość kursowania pociągów do Borujska jest bardzo niska. W tym roku byli aż dwa razy... Może przy gwarancie jeżdżącym codziennie, stan się poprawi. A tak pozostaje tylko czekać na zamknięcie szlaku :|

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

Mareczek napisał(a):

> Raczej mało realne. PLK-a dała sobie spokój z uzupełnianiem > łubków, nie nadążali za kradzieżami. A tak pozostaje tylko czekać na > zamknięcie szlaku :|

Póki co PLK złożyła w MTiGM wniosek w sprawie wykreślenia z wykazu linii znaczenia państwowego odcinków Złocieniec - Grotniki Drawskie i Wierzchowo - Drawno. Wniosek powstał w związku z deklaracjami Kolei Bałtyckiej i samorządów lokalnych, chcących na tej linii uruchomić kolej turystyczną. Oby nie skończyło się ścieżką rowerową....
matwag napisał(a):

> (...)Spodziewałem się na tej trasie krzaków, drewnianych > spróchniałych podkładów itp. Tymczasem tam chyba cały > odcinek jest na betonach.

Tak z innej beczki. Spokojnie, nie takie linie się u nas rozbierało - vide 419 Pyrzyce - Gryfino, też cała w betonach w stanie dobrym.