Forum

Pożegnanie SA110 w Zachodniopomorskiem

Z końcem kwietnia wycofane zostaną z bieżącej eksploatacji ostatnie pojazdy SA110 - potocznie nazywane Helmutami. Z tej okazji, w najbliższą środę (25 kwietnia), Urząd Marszałkowski zaprasza na okolicznościowy przejazd takim pociągiem na trasie Szczecin - Gryfice.
Pożegnanie SA110 w Zachodniopomorskiem

wysłane przez djdark 0

Dodajmy że przejazd jest dla dziennikarzy i fotoreporterów a nie dla zwykłych szaraczków z ulicy.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
djdark napisał(a):

> Dodajmy że przejazd jest dla dziennikarzy i fotoreporterów > a nie dla zwykłych szaraczków z ulicy.

Fotoreporterzy mogą też być na szlaku, prawdopodobnie zdjęcia będą lepsze, niż te z Wicemarszałkiem w SA110 :)

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
Re: Pożegnanie SA110 w Zachodniopomorskiem

wysłane przez arctodus1111

Skoro SA110 kończy bieg w Gryficach, to na którą godzinę można spodziewać się go w Kołobrzegu (wydaje mi się, że tu wróci)

IZ Szczecin, ISE Koszalin.
Re: Pożegnanie SA110 w Zachodniopomorskiem

wysłane przez Bodek

arctodus1111 napisał(a):

> Skoro SA110 kończy bieg w Gryficach, to na którą godzinę > można spodziewać się go w Kołobrzegu (wydaje mi się, że tu > wróci)

Twoje przypuszczenia się sprawdziły. Nie wiem, czy powinienem dodać tu jeszcze słowo "niestety", czy może raczej "na szczęście".

SA110 do muzeum w Gryficach nie trafi jeszcze długo, bo dyrektor Muzeum Narodowego w Szczecinie (któremu podlega muzeum w Gryficach) w ogóle nie jest zainteresowany przejmowaniem jakichkolwiek pojazdów kolejowych, zwłaszcza normalnotorowych. Muzeum Narodowe skupia wokół siebie kilka lub nawet kilkanaście muzeów i placówek kulturalnych z województwie i im szefuje. Samo zaś podlega marszałkowi wojewódzwa. Niestety całej "grupie muzealnej" doskwiera brak kasy (starcza w zasadzie tylko na bieżącą działalność), więc teraz nie w głowie im takie "inwestycje".

Sądzę, że to dobry moment na rozpoczęcie dyskusji o powołaniu muzeum kolejnictwa z prawdziwego zdarzenia - np. w Szczecinie.
Bodek napisał(a):

> Sądzę, że to dobry moment na rozpoczęcie dyskusji o powołaniu > muzeum kolejnictwa z prawdziwego zdarzenia - np. w Szczecinie.

Ciekawy pomysł. Osobiście zlokalizowałbym takie muzeum np. na stacji Szczecin Niebuszewo (niedaleko jest MTiK, można by było zyskać na koncentracji muzeów o podobnej tematyce w jednym miejscu) - tylko wymagałoby to sporych nakładów inwestycyjnych, chociaż jeżeli perspektywa finansowa UE na lata 2014 - 2020 będzie optymistyczna, to województwo moim zdaniem powinno się starać o dofinansowanie inwestycji tego typu.

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
Re: Pożegnanie SA110 w Zachodniopomorskiem

wysłane przez Sakorius

mxk napisał(a):

> Ciekawy pomysł. Osobiście zlokalizowałbym takie muzeum np. na > stacji Szczecin Niebuszewo (niedaleko jest MTiK, można by było > zyskać na koncentracji muzeów o podobnej tematyce w jednym miejscu)(...)

Muzeum na Niebuszewie? To nie jest dobra lokalizacja. Najlepsza lokalizacja, to Szczecin Główny w dawnej MD. Kiedyś dzierżawa na "dancbudy" się zakończy, więc można to wykorzystać.
Re: Pożegnanie SA110 w Zachodniopomorskiem

wysłane przez Korczian

Sakorius napisał(a):

> Muzeum na Niebuszewie? To nie jest dobra lokalizacja. Najlepsza > lokalizacja, to Szczecin Główny w dawnej MD. Kiedyś dzierżawa na > "dancbudy" się zakończy, więc można to wykorzystać.

Tu może być problem. Heya Club stało się zbyt popularnym miejscem w bardzo dobrej lokalizacji (tuż przy dworcu, blisko do przystanków 75,61,81,1,3,4,6,9 oraz nocnych), żeby jego właściciele nie walczyli za wszelką cenę o pozostanie na terenie tej szopy.

Wypowiedzenie umowy też jest właścicielowi obiektu (PKP Nieruchomości?) raczej nie w smak ze względu na profity z dzierżawy. Ale w sumie "Polska być dziwna kraj" i wiele rzeczy może nagle ulec zmianie.

-- "Duża ilość linii na Potulicką spowoduje, że tory się wyprostują." - złota myśl znajomego.

Vmax>=160 na D29-351!
mxk napisał(a):

> Fotoreporterzy mogą też być na szlaku, prawdopodobnie > zdjęcia będą lepsze, niż te z Wicemarszałkiem w SA110 :)

A mi się udało zdobyć bilet "do środka" wiec gdyby działo się coś wartego uwagi wewnątrz SA110 to napiszę. :)

-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...