Forum

Newag dostarczy nowe SZT

Firma Newag SA wygrała przetarg na wykonanie i dostawę dwóch sztuk dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Oferta tej spółki uzyskała 100 punktów, pokonując tym samym ofertę konkurenta - Pesy Bydgoszcz SA (97,5 punktów).

wysłane przez 333Wojtas333 14

Rozumiem, że można spodziewać się czegoś nowego na polskich torach? To znaczy nie będzie to SA137?

wysłane przez wojtazz 42

A ja powiem tylko: ojej... zrobią poligon doświadczalny i dostaniemy jakieś prototypy :/

wysłane przez Mareczek 1

wojtazz napisał(a):

> A ja powiem tylko: ojej... zrobią poligon doświadczalny i > dostaniemy jakieś prototypy :/

Przecież Newag już robił dwuczłonowe szynobusy. Dwa jeżdża w opolskim, dwa w pomorskim, jeden jeszcze robiący się dla lubuskiego.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez wojtazz 42

Mareczek napisał(a):

> Przecież Newag już robił dwuczłonowe szynobusy. Dwa > jeżdża w opolskim, dwa w pomorskim, jeden jeszcze robiący > się dla lubuskiego.

Ale my nie mamy dostać sprawdzonego produktu tylko jakiś "nowy typ"...

wysłane przez Mareczek 1

wojtazz napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

>  > > Przecież Newag już robił dwuczłonowe szynobusy. Dwa > > jeżdża w opolskim, dwa w pomorskim, jeden jeszcze robiący > > się dla lubuskiego. >  > Ale my nie mamy dostać sprawdzonego produktu tylko jakiś "nowy > typ"...

Jezeli "nowy typ" ma byc na "sprawdzonych" komponentach to czemu nie. PESA co chwile puszcza nowy typ, a praktycznie uczył się na SA106 ;)

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

wojtazz napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

>  > > Przecież Newag już robił dwuczłonowe szynobusy. Dwa > > jeżdża w opolskim, dwa w pomorskim, jeden jeszcze robiący > > się dla lubuskiego. >  > Ale my nie mamy dostać sprawdzonego produktu tylko jakiś "nowy > typ"...

Nowy typ pewnie będzie w papierach, a w praktyce zastosują sprawdzone już w innych pojazdach rozwiązania. Nowością (w kontekście Newagu w ogóle) będą w zasadzie tylko silniki spełniające normę IIIB. Pozostałe nowinki których wymagaliśmy, Newag stosował już w różnych EZT i SZT, więc ja osobiście jestem spokojny. Pytanie tylko, czy zdążą przed podpisaniem umowy dostarczyć uzgodniony z EBA harmonogram badań pojazdu pod kątem homologacji na DB Netz. A ten właśnie dokument warunkuje możliwość zawarcia umowy.