Forum

Zachodniopomorskie analizuje możliwość powołania...

Czy województwo zachodniopomorskie powoła własnego przewoźnika? Na razie nie, ale trwają analizy w tej sprawie. Póki co urząd marszałkowski przekaże dwuletnie przewozy firmie, która wygra przetarg.
Może jak nasze województwo w końcu powoła własnego przewoźnika, to odzyskamy kilka istotnych dla nas połączeń kolejowych, które moim zdaniem mają dość spore znaczenie dla regionu. Przykładem jest linia ze Stargardu do Pyrzyc, lub ze Sławna do Darłowa, a także z Choszczna do Drawna. Ta ostania ma dla mnie w obecnej chwili znaczenie wyłącznie turystyczne i myślę, że po przekonaniu gminy Choszczno i Drawno, aby zaangażowały jakiś kapitał i oczyściły szlak z zarośli, poraz odbudowano przjazdy, to w region Drawskiego Parku Narodowego zaglądałoby o wiele więcej turystów, więc wydane pieniądze na ten odcinek 410-tki zwrócił by się po jakimś czasie nie tylko z przewozów, ale i pieniędzy zostawionych przez turystów w ośrodkach letniskowych itp. Ostatnie 5 dni spędziłem koło Drawna i śmiem stanowczo stwierdzić, że to duże kalectwo tej gminy mieć stację i nie mieć pociągów.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 4003km

www.zkmk.org
A może i na trzebieską byłaby szansa? Chociaż cudów nie ma.
niebugoclaw napisał(a):

> A może i na trzebieską byłaby szansa? Chociaż cudów nie > ma.

Tej linii nawet nie wymieniałem w swojej wypowiedzi, bo moim zdaniem to oczywiste, że ta trasa nie przerwanie powinna być czynna dla ruchu pasażerskiego. Mam nadzieję, że jeśli nowy przewoźnik zostanie powołany w naszym regionie to linia numer 367 zostanie w pierwszej kolejności uruchomiona, chociaż 100% pewności nigdy nie ma.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 4003km

www.zkmk.org
sulzer napisał(a):

> Tej linii nawet nie wymieniałem w swojej wypowiedzi, bo moim > zdaniem to oczywiste, że ta trasa nie przerwanie powinna być > czynna dla ruchu pasażerskiego.

Należy pamiętać, że obecnie linia ta nie jest zdatna do ruchu pasażerskiego. Pomijając nawet stan torów, cała infrastruktura przytorowa (perony, wiaty, przejścia, budynki stacyjne) jest do rewitalizacji/odbudowy. Dodatkowo przydałoby się przywrócić ruch dwutorowy między Niebuszewem a Gocławiem i Skolwinem a Policami.
niebugoclaw napisał(a):

Pomijając nawet stan torów, cała infrastruktura > przytorowa (perony, wiaty, przejścia, budynki stacyjne) jest do > rewitalizacji/odbudowy. Dodatkowo przydałoby się przywrócić > ruch dwutorowy między Niebuszewem a Gocławiem i Skolwinem a > Policami.

Infrastruktura, i stan torów rzecz jasna w pierwszej kolejności musi być odbudowana, by mógł poruszać się tędy planowo ruch pasażerski, jednak jeśli chodzi o dwutorowy ruch na jakimkolwiek odcinku tej linii, to za bardzo bym się nie rozmarzał...

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 4003km

www.zkmk.org
sulzer napisał(a):

> Infrastruktura, i stan torów rzecz jasna w pierwszej kolejności > musi być odbudowana, by mógł poruszać się tędy planowo ruch > pasażerski, jednak jeśli chodzi o dwutorowy ruch na jakimkolwiek > odcinku tej linii, to za bardzo bym się nie rozmarzał...

Myślę że niezależnie jak byśmy się postarali o to, aby zachęcić ludzi do podróżowania pociągiem do Police, to linia bez integracji biletowej ZDiTM+PR nie ma raczej szans w konkurencji z autobusami. :/
sulzer napisał(a):

> Infrastruktura, i stan torów rzecz jasna w pierwszej kolejności > musi być odbudowana, by mógł poruszać się tędy planowo ruch > pasażerski, jednak jeśli chodzi o dwutorowy ruch na jakimkolwiek > odcinku tej linii, to za bardzo bym się nie rozmarzał...

Bez tego reaktywacja z jakąś tam sensowną częstotliwością mija się z sensem. Bez dwutorowego odcinka Niebuszewo - Gocław nie ma co, deszczyk, ciężkie brutto od Gocławia i możesz mieć wstrzymanie ruchu na linii na jakieś 30-60 minut.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Bez dwutorowego odcinka Niebuszewo - Gocław nie ma co, > deszczyk, ciężkie brutto od Gocławia i możesz mieć wstrzymanie > ruchu na linii na jakieś 30-60 minut.

Dokładnie. Podobna sytuacja może się przydarzyć między Skolwinem a Policami, tam również jest duże wzniesienie. Poza tym sensownie by było, żeby pociągi mijały się gdzieś na szlaku między Niebuszewem a Gocławiem.