Forum

Sukces nowej linii kolejowej. Czas na kolejne

Jeżdżące od 1 września pociągi na linii ze Szczecina do Wałcza i Piły mają więcej pasażerów, niż zakładały optymistyczne scenariusze przed uruchomieniem połączenia. Jest też teoretyczna szansa na powrót pociągów na inne zamknięte przed laty trasy.

wysłane przez sulzer

Co do linii Szczecin - Trzebież nie spowiedziwałbym się czegoś nadzwyczajnego. Burmistrz Polic od zawsze był przeciwny wykładaniu kasy na pociąg, gdyż linia samorządowa jest tańsza, co jak wiadomo daje więcej kasy do kieszeni burmistrza. Nawet połączenia sezonowe moim zdaniem wypadają z gry, ponieważ była kilka razy próba uruchomienia kilku pociągów nad zalew, i spełzło to na niczym właśnie przez władze miasta Police. Jednak na otarcie łez można się z dużym optymizmem przyjrzeć linii do Pyrzyc, gdzie pociąg powinien jak dla mnie jeździć bez żadnych akcji typu zamknięcie linii. Istnieje realna szansa powrotu pociągu na ziemie pyrzycką, i doszły mnie słuchy, że władze są zainteresowane rewitalizacją połączenia. Wiąże się to oczywiście z koniecznością przywrócenia dworca w Pyrzycach do stanu używalności, bo jak narazie to jest to istna rozpacz. Podczas ostatniej wizyty w Pyrzycach, gdzie wybrałem się rowerem, wróciłem z nogami całymi poharatanymi kolcami róż i innej bójnej roślinności, która rośnie w porywach do powyżej jednego metra. Wiadomo, że też w niektórych miejscach samej linii potrzebne będzie pewne odnowienie (perony, oświetlenie) reszta myślę, że jest w jakimś stopniu używalności, gdyż nie tak dawno jeździły tamtędy pociągi z kruszywem do budowy drogi S3.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 8334km

www.zkmk.org
sulzer napisał(a):

> gdyż nie tak dawno jeździły > tamtędy pociągi z kruszywem do budowy drogi S3.

A orientujesz się może, co zostało z torowiska dawnego "węzła pyrzyckiego"? - mam na myśli trasy na: a) Gorzów b) Kostrzyn (chyba kończy się w Głazowie?) c) Godków (złom?) d) Gryfino (złom?)
margor napisał(a):

> A orientujesz się może, co zostało z torowiska dawnego > "węzła pyrzyckiego"? - mam na myśli trasy na: > a) Gorzów > b) Kostrzyn (chyba kończy się w Głazowie?) > c) Godków (złom?) > d) Gryfino (złom?)

Wszystkie wjazdy i wyjazdy na stacji są całe i powiem Ci szczerze, że wyglądają dosyć dobrze (jakby pociąg nie jechał tamtędy z 2 tyg. a nie kilka lat, no ale od czasu kiedy tam byłem minęło kilka miesięcy) Nie przechadzałem się dalej więc nie powiem dokładnie jak wygląda stan torowiska za semaforami wyjazdowymi. Wiem tylko, że torowisko, które najdalej wylatuje za Pyrzyce w kierunku Kostrzyna kończy się chyba kawałek za Lipianami. Linia do Gryfina jest rozebrana jakiś kilometr może mniej za semaforem wyjazdowym. Godków jest w fazie likwidacji (obecnie wzieli się chyba z odcinek Kozielice - Tetyń), ale jak mówie jest to nieoficjalne info. Mam na roku kolege z Lipian, podpytam go czy mniej więcej orientuje się na temat przywrócenia do jego gminy pociągu, jak wygląda linia i tak dalej.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 8334km

www.zkmk.org
sulzer napisał(a):

> Godków jest > w fazie likwidacji (obecnie wzieli się chyba z odcinek Kozielice > - Tetyń), ale jak mówie jest to nieoficjalne info. Mam na roku > kolege z Lipian, podpytam go czy mniej więcej orientuje się na > temat przywrócenia do jego gminy pociągu, jak wygląda linia i > tak dalej.

Pyrzyce - Godków jest już rozebrana, natomiast dawna linia do Myśliborza kończy się Głazowie.

Co do ruchu na linii Pyrzyce - Głazów, zdażają się tygodnie w które jeżdża 2 - 3 pary pociągów do Głazowa (Maldrobud). Zdawcze do Pyrzyc jeżdżą nie częściej niż 1 - 2 pary na miesiąc.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

ciach "co zostało z torowiska dawnego > "węzła pyrzyckiego"? - mam na myśli trasy na: Ad b)Linia na Myślibórz Kostrzyn kończy się w Głazowie kilkaset metrów za przejazdem kolejowym na 191-szym kilometrze i została ucięta przy budowie węzła na S-3 (http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=643&okno=galeria&&photoid=47043) Od tego miejsca do Barnówka (217,8 km)została zaorana (http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=16945&okno=galeria&&photoid=57391).

Ad c) Godków odcięta w Pyrzycach na wylocie pomiędzy przejazdem a nastawnią Pr. Miesiąc temu dalej były tylko podkłady. Koło Kozielic przy S-3 działały koparki więc chyba zabrali się za podkłady i tłuczeń. Wcześniej od strony Godkowa drzewa i krzaki były wycięte więc terminatorzy byli już niedaleko.

Ad d)419-stka Pyrzyce-Gryfino wylatuje z Pyrzyc i jest ucięta kilkadziesiąt metrów przed semaforem wjazdowym (http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=652&okno=galeria&&photoid=54127)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Pt47 napisał(a):

> Ad d)419-stka Pyrzyce-Gryfino wylatuje z Pyrzyc i jest ucięta > kilkadziesiąt metrów przed semaforem wjazdowym > (http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=652&okno=galeria&&photoid=54127)

W Gryfinie tor od Pyrzyc ucięty tuż przy semaforze wjazdowym "nadodrzankowym": http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki/galeria/details.php?image_id=2327

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mimo powodzenia przedsięwzięcia trudno na razie spodziewać się np. zwiększenia liczby kursów. Problemem jest oczywiście brak pieniędzy. Urząd Marszałkowski już rok temu stoczył krótką wojnę ze spółką Przewozy Regionalne, której pociągi i maszyniści obsługują połączenia w województwie. PR chciały od współfinansującego regionalną kolej urzędu więcej pieniędzy. Marszałek nie chciał zwiększyć puli (rocznie to około 73 mln zł).

No tak, bo wszystko dookoła tanieje, a tu wstrętne PR chciały więcej. Co za zachłanna firma! Ciekawe czy ktokolwiek przejedzie w tym roku za 100zł tyle samo km takim samym autem co rok temu. Jeżeli ktoś zna na to jakiś sposób to chętnie go poznam i zastosuje w swoim aucie...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.