Forum

Podpisanie umowy ws. połączenia kolejowego Berlin -...

W czwartek, 20 grudnia w Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak i Peter Ramsauer, minister transportu, budownictwa i rozwoju miast Republiki Federalnej Niemiec podpiszą umowę o współpracy przy rozwoju połączenia kolejowego Szczecin - Berlin.
Niemcy mają jakieś lokomotywy elektryczne dwusystemowe, które jeżdżą na połączeniach regionalnych?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> Niemcy mają jakieś lokomotywy elektryczne dwusystemowe, > które jeżdżą na połączeniach regionalnych?

Skoro są producentami takich lokomotyw jak Traxx i Taurus, to zapewne mają.
MaK napisał(a):

> zack1989 napisał(a):

> > Niemcy mają jakieś lokomotywy elektryczne dwusystemowe, > > które jeżdżą na połączeniach regionalnych? >  > Skoro są producentami takich lokomotyw jak Traxx i Taurus, to > zapewne mają.

I co z tego że mają, skoro do nas idzie najgorszy tabor? Tak, tak, U-Booty (jeszcze 2002 r.), Helmuty (VT624 - nasze SA110), teraz VT628 (choć tych mają dość sporo i nie jeżdżą tylko u nas). Bez parcia politycznego, elektryfikacja przyniesie tylko przecięcie wstęgi i set artykułów o wywaleniu kasy w błoto.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Bez parcia politycznego, elektryfikacja przyniesie tylko > przecięcie wstęgi i set artykułów o wywaleniu kasy w błoto.

Może pojawi się szansa na progresję przewozów towarowych ?
Mareczek napisał(a):

> I co z tego że mają, skoro do nas idzie najgorszy tabor? Tak, > tak, U-Booty (jeszcze 2002 r.), Helmuty (VT624 - nasze SA110), > teraz VT628 (choć tych mają dość sporo i nie jeżdżą tylko > u nas). Bez parcia politycznego, elektryfikacja przyniesie tylko > przecięcie wstęgi i set artykułów o wywaleniu kasy w błoto.

A kto powiedział, że trasę musi obsługiwać DB? :)
wojtazz napisał(a):

> A kto powiedział, że trasę musi obsługiwać DB? :)

PR nie mają dwusystemowych lokomotyw/EZT a IC się nie opłaca wrzucać Taurusa na taką linię. Pewnie ze strony niemieckiej będzie podobna sytuacja i w temacie przewozów między dwoma państwami mało się zmieni.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> wojtazz napisał(a):

>  > > A kto powiedział, że trasę musi obsługiwać DB? :) >  > PR nie mają dwusystemowych lokomotyw/EZT a IC się nie opłaca > wrzucać Taurusa na taką linię.

A kto powiedział, że mi o PR chodzi?
zack1989 napisał(a):

> PR nie mają dwusystemowych lokomotyw/EZT a IC się nie opłaca > wrzucać Taurusa na taką linię. Pewnie ze strony niemieckiej > będzie podobna sytuacja i w temacie przewozów między dwoma > państwami mało się zmieni.

Dlaczego? Szkopek może podjechać do Gumieniec/Głownego, urwie się, a IC/PR pojedzie dalej. Albo to IC/PR może jechać po pociąg do Tantow. Kwestia dogadania. Bo raczej utopią jest, aby objeżdżać niemiecką maszyną po Polsce.
kalapele napisał(a):

> Dlaczego? Szkopek może podjechać do Gumieniec/Głownego, urwie się, a > IC/PR pojedzie dalej. Albo to IC/PR może jechać po pociąg do Tantow. > Kwestia dogadania. Bo raczej utopią jest, aby objeżdżać niemiecką > maszyną po Polsce.

Hmm, czy Ty w ogóle czytałeś artykuł, moje komentarze i wiesz jak wyglądają obecnie przewozy na tej trasie?

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> wojtazz napisał(a):

>  > > A kto powiedział, że trasę musi obsługiwać DB? :) >  > PR nie mają dwusystemowych lokomotyw/EZT a IC się nie opłaca > wrzucać Taurusa na taką linię. Pewnie ze strony niemieckiej > będzie podobna sytuacja i w temacie przewozów między dwoma > państwami mało się zmieni.

Fakt, dopóki nie zmieni się koncepcja ogólna dla połączeń regionalnych Szczecin > kierunek Berlin, elektryfikacja wiele nie zmieni. Warunkiem koniecznym na poprawę w ruchu regionalnym jest włączenie Szczecina w relację Stralsund - Elsterwerda - np. co drugi poc. na przemian raz ze Stralsundu, raz ze Szczecina. Gdyby udało się to przeforsować, wówczas pojawiłyby się u nas albo piętrusy z dwusystemowymi lokami, albo dwusystemowe EZT. Już teraz pociągi RE w Brandenburgii obsługiwane są dwusystemowymi Taurusami, więc tu chyba problemu nie będzie. Jeśli się to nie uda, tzn. jeśli dalej będziemy traktowani jako mały grajdołek dostarczający pasażerów do głównego nurtu Stralsund - Elsterwerda, będziemy musieli zadowolić się głównie pociągami typu Sz-n - Angermuende, a te pewnie dalej będą jeździć na dieslach, bo komu będzie się chciało inwestować w dwusystemowe EZT dla tak krótkiej relacji.

Zmiana jest pewna jedynie w obsłudze poc. dalekobieżnych do Berlina i ewentualnie dalej. Tu pewnie pojawią się jakieś IC/IR Trójmiasto - Berlin ze zmianą czoła i loka w Szczecinie. Od SG zapewne obsłuży to jakiś niemiecki lok dwusystemowy.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Bodek napisał(a):

> Warunkiem koniecznym na poprawę w ruchu regionalnym jest włączenie > Szczecina w relację Stralsund - Elsterwerda - np. co drugi poc. na > przemian raz ze Stralsundu, raz ze Szczecina.

Już teraz jest tak, że co drugi pociąg kursuje ze Schwedt, więc mógłby być problem.

> Zmiana jest pewna jedynie w obsłudze poc. dalekobieżnych do Berlina i > ewentualnie dalej. Tu pewnie pojawią się jakieś IC/IR Trójmiasto - > Berlin ze zmianą czoła i loka w Szczecinie. Od SG zapewne obsłuży > to jakiś niemiecki lok dwusystemowy.

Czoła zmieniać nie trzeba ;)
pioko17 napisał(a):

> Czoła zmieniać nie trzeba ;)

Ale polski ET22/EU07 też nie da rady pojechać. A dwusystemówkę puszczać po np. 202 raczej nie opłaca się.
MaK napisał(a):

> Ale polski ET22/EU07 też nie da rady pojechać. > A dwusystemówkę puszczać po np. 202 raczej nie opłaca się.

Tego nie powiedziałem, napisałem tylko że nie trzeba zmieniać czoła. Owszem, loka trzeba by zmienić.