Forum

Pociąg, autobus, tramwaj i jeden bilet metropolitalny....

Bilet taki funkcjonuje już w innych polskich miastach. Bilet metropolitalny usprawniłby komunikację w Szczecinie. Do integracji taryfowej przekonywali uczestnicy konferencji "Rozwój infrastruktury kolejowej w Województwie Zachodniopomorskim".
O ile dobrze kojarzę, podobny bilet od niedawna działa także w Poznaniu i jego okolicach.

wysłane przez Luke_Police 154

W drugim etapie mowa jest między innymi o gminie Stare Czarnowo, gdzie przecież kolej nie występuje w żadnej formie. Zatem pytanie brzmi: z czym ten bilet metropolitalny miałby być zintegrowany? Z występujących tam przewozów chyba tylko Paan-Bus przychodzi mi na myśl. Takowa integracja taryfowa zapewne byłaby na rękę mieszkańcom Płoni, gdzie wiele osób korzysta z usług prywatnych przewoźników zamiast komunikacji miejskiej, gdyż umożliwiają oni bezpośredni dojazd w okolice dworca PKP, w krótszym czasie niż 79+przesiadka_na_cokolwiek.

-- Na tym forum nie rozmawiam o tramwajach.

Technik serwisu :)

wysłane przez Korczian

Luke_Police napisał(a):

> W drugim etapie mowa jest między innymi o gminie Stare > Czarnowo, gdzie przecież kolej nie występuje w żadnej > formie.

Kiedyś, czego nie pamiętają najstarsi górale, jak najbardziej była. ;)

> Zatem pytanie brzmi: z czym ten bilet metropolitalny > miałby być zintegrowany? Z występujących tam przewozów > chyba tylko Paan-Bus przychodzi mi na myśl. Takowa > integracja taryfowa zapewne byłaby na rękę mieszkańcom > Płoni, gdzie wiele osób korzysta z usług prywatnych > przewoźników zamiast komunikacji miejskiej, gdyż > umożliwiają oni bezpośredni dojazd w okolice dworca PKP, w > krótszym czasie niż 79+przesiadka_na_cokolwiek.

Nie widzę tego. Prywaciarze na pewno nie będą chcieli brać w tym udziału, bo to oznacza przekazanie części zysków gdzieś dalej. Nie wiem, jaka taryfa i sposób rozliczania musiały by być, by usatysfakcjonować prywaciarzy. Chyba takich nie ma ;)

Sam koncept jest niezły. Ale warunkiem byłoby (moim zdaniem) puszczenie przez ZDiTM linii autobusowej do Starego Czarnowa. Patrząc dzisiaj - kompletne sci-fi.

-- Solaris Citaro NG363-7700A to maszyna, która uszczęśliwi wszystkich.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez Luke_Police 154

Korczian napisał(a):

> Kiedyś, czego nie pamiętają najstarsi górale, jak > najbardziej była. ;)

Nawet widać jeszcze ślady którędy biegła. Natomiast brak jest realnych perspektyw na odbudowę choćby fragmentu "Linii Sobieradzkiej".

> Nie widzę tego. Prywaciarze na pewno nie będą chcieli brać > w tym udziału, bo to oznacza przekazanie części zysków > gdzieś dalej. Nie wiem, jaka taryfa i sposób rozliczania > musiały by być, by usatysfakcjonować prywaciarzy. Chyba > takich nie ma ;)

Może po prostu określona dopłata do wykonywanych wozokm na obszarze gmin Szczecin i Stare Czarnowo w zamian za honorowanie przez przewoźnika biletów metropolitalnych. Choć patrząc realnie i komentując ironicznie: już widzę jak miasto Szczecin się pali do tego by płacić komuś za kursowanie do sąsiedniej gminy...

> Sam koncept jest niezły. Ale warunkiem byłoby (moim zdaniem) > puszczenie przez ZDiTM linii autobusowej do Starego Czarnowa. > Patrząc dzisiaj - kompletne sci-fi.

Łatwiejsze chyba byłoby "ucywilizowanie" i "uregulowanie" funkcjonujących tam przewozów, które istnieją obecnie bez dopłat i sięgają znacznie dalej niż do Starego Czarnowa.

-- Na tym forum nie rozmawiam o tramwajach.

Technik serwisu :)

wysłane przez LinX 13

Luke_Police napisał(a):

> Łatwiejsze chyba byłoby "ucywilizowanie" i "uregulowanie" > funkcjonujących tam przewozów, które istnieją obecnie bez > dopłat i sięgają znacznie dalej niż do Starego Czarnowa.

O ile Paanbus tego doczeka, bo potoki pasażerskie maleją...

wysłane przez Korczian

LinX napisał(a):

> O ile Paanbus tego doczeka, bo potoki pasażerskie maleją...

I może to jest ta okazja, by dogadać się z Miastem, ułożyć logiczny i sensowny rozkład. Voila - mamy dojazd jak się patrzy.

-- Solaris Citaro NG363-7700A to maszyna, która uszczęśliwi wszystkich.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez Luke_Police 154

Korczian napisał(a):

> I może to jest ta okazja, by dogadać się z Miastem, ułożyć > logiczny i sensowny rozkład. Voila - mamy dojazd jak się patrzy.

W zasadzie postulowane uruchomienie linii miejskiej do Starego Czarnowa byłoby okazją by rozdzielić przewozy w relacjach Szczecin - Kołbacz - Stare Czarnowo (+ wariantowo: - Dębina - Glinna), od przewozów dalszych (Szczecin - Pyrzyce, Lipiany, Barlinek, Myślibórz, Pełczyce, Żuków). Wówczas kursy dłuższe mogłyby jechać na skróty nie wykonując wjazdów do Starego Czarnowa i Kołbacza, a kursy krótsze funkcjonowałyby na zasadzie linii podmiejskiej i wspomnianego biletu metropolitalnego. Wówczas na kursach dłuższych skróciłby się czas przejazdu i zmniejszyła nieco ilość wykonywanych kilometrów. Niemniej jednak wtedy utrudnione byłoby podróżowanie bezpośrednie na odcinku Stare Czarnowo - Pyrzyce. Niemniej jednak taki krok chyba niekoniecznie byłby na rękę przewoźnikowi, gdyż również w dłuższych relacjach istotny udział wpływów biletów z zapewniają pasażerowie podróżujący bardziej lokalnie na odcinkach Szczecin - Kołbacz, Szczecin - Stare Czarnowo, a także Żabów - Pyrzyce.

-- Na tym forum nie rozmawiam o tramwajach.

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n 49

Luke_Police napisał(a):

> Nawet widać jeszcze ślady którędy biegła. Natomiast brak > jest realnych perspektyw na odbudowę choćby fragmentu "Linii > Sobieradzkiej".

Zwłaszcza, że mniej więcej w miejscu odgałęzienia się linii do Starego Czarnowa od linii Gryfino-Pyrzyce są nasypy S3. Hubert, leks i ja szukaliśmy tego miejsca w terenie i... okolica jest przemielona przez drogowców.

-- Jak zaoszczędzić na wywozie śmieci? Nie myć się!