Forum

Geblewicz: Priorytetem w Zachodniopomorskiem jest...

Utrzymanie bieżące linii kolejowych można ocenić pozytywnie, naszą bolączką jest natomiast znikoma ilość inwestycji o charakterze odtworzeniowym (o modernizacjach nie wspominając) na najbardziej zdekapitalizowanych liniach - ocenia utrzymanie linii kolejowych na terenie województwa zachodniopomorskiego marszałek Olgierd Geblewicz.

wysłane przez topcia45

Priorytetem powinna byc Nadodrzanka, jazda do Kostrzyna w ponad dwie i pół godziny w XXI wieku to skandal! Następnie Kołobrzeg-Poznań.

wysłane przez Lukasy

- Jest to dla mnie podwójna satysfakcja, bo nasze regionalne lotnisko dzięki niemu znakomicie polepszy swoją dostępność, a przede wszystkim dlatego że z inicjatywy zarządu województwa doszło do realizacji projektu modernizacji linii kolejowej nr 402 wraz z łącznicą kolejową do portu lotniczego Szczecin-Goleniów. Nadając mu status projektu kluczowego zachodniopomorskiego RPO na lata 2007-2013 zagwarantowaliśmy tym samym środki na realizację tej inwestycji, tak ważnej w wymiarze infrastrukturalnym, ale zarazem niebywale kosztochłonnej - mówi Olgierd Geblewicz. - Bardzo liczę na to, iż połączenie zyska uznanie naszych mieszkańców i znacznie poprawi dostępność komunikacyjną regionu, co powinno przełożyć się na wzrost atrakcyjności turystycznej, inwestycyjnej i społecznej całego województwa - dodaje.

No brawo, cudownie wręcz! Chciałbym tylko zobaczyć te "tłumy" korzystające z pociągów na lotnisko. Ogólnie to chciałbym najpierw zobaczyć te "tłumy" na lotnisku. Wpompowano kupę forsy w coś, bez czego lokalna społeczność na pewno by się obyła. Tak zaś mamy pogodę dla bogaczy i dalsze pogorszenie stanu infrastruktury na reszcie linii w regionie, bo dla "inwestycji tak ważnej w wymiarze infrastrukturalnym, ale zarazem niebywale kosztochłonnej" poświęcono środki niewspółmierne do potencjalnych zysków.

PS. Ciekawe, czy pasażerowie pociągów do Kołobrzegu będą podzielać ten marszałkowski entuzjazm, gdy przyjdzie im zmarnować 20-30 minut na wjazd pod lotnisko tylko po to, by przewietrzyć szynobus.

-- homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez lukien213

Lukasy napisał(a):

> PS. Ciekawe, czy pasażerowie pociągów do Kołobrzegu > będą podzielać ten marszałkowski entuzjazm, gdy przyjdzie > im zmarnować 20-30 minut na wjazd pod lotnisko tylko po to, > by przewietrzyć szynobus.

Nie zauważą różnicy. To co pociąg zyska jadąc 120 po szlaku gdzie była Vmax=60 km/h lub mniej, straci na lotnisku i wyjdzie na zero :)

wysłane przez MaK

Lukasy napisał(a):

[ciach]

Ale trzeb przyznać, że bokiem przechodzą modernizację "dla plebsu". Świnoujska jest w bardzo dobrym stanie. Poznańska, jakoś się trzyma, chociaż jak wiemy, niedługo będzie potrzebowała lekkiego podratowania. Nadodrzanka, powoli, ale robi się.

btw... Podobno tak hucznie głoszona przed dwoma laty, wielka modernizacja CE-59 ma dość do skutku. Podobno ma zostać wpisana na kluczowe realizacje w latach '14-'20.

Zobaczymy, czy znów nie skończy się na czczych obietnicach i medialnym hurra-optymizmie.