Forum

Cięcia w PLK - 2 tys. km linii kolejowych do zamknięcia

PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały listę linii kolejowych do zamknięcia.

wysłane przez Korczian

Bo "fizycznie" ich nie wyrwą z ziemi. Zrobią to swoją ulubioną metodą - przestaniemy dbać, to wszystko zarośnie, złomiarze dokończą dzieła. Ile linii tak urżnięto? OGROM.

Ciekawe jak to się teraz ma do reaktywacji połączeń do Darłowa, szlaku KP - Złocieniec czy osobówek do Pyrzyc. Nijak. :)

A cięcia to się powinno przeprowadzić w biurwie, a nie w szlakach.

-- Vmax>=160 na D29-351!

Vmax>=160 na D29-351!
Korczian napisał(a):

>  > Ciekawe jak to się teraz ma do reaktywacji połączeń do > Darłowa, szlaku KP - Złocieniec czy osobówek do Pyrzyc. > Nijak. :)

No i się sprawdziło. Pyrzyce ostatecznie żegnają PKP na swym terenie. Nic tylko czekać aż tory rozbiorą i budować ścieżki pieszo- rowerowe np: do Lipian lub miejscowości pobliskich w stronę Stargardu.
PawlukBoss21 napisał(a):

> No i się sprawdziło. Pyrzyce ostatecznie żegnają PKP na > swym terenie. Nic tylko czekać aż tory rozbiorą i budować > ścieżki pieszo- rowerowe np: do Lipian lub miejscowości > pobliskich w stronę Stargardu.

Przejazd kolejowy oddany niespełna dwa lata temu na linii 411, widać go na tym fragmencie filmu: http://youtu.be/gqMy0ALbVX8?t=3m4s

Przejazd nowy a linia do zamknięcia - nowy jedynie dlatego że płacił za niego zarządca drogi.
Korczian napisał(a):

> (ciach)

No niestety, PKP a później PLK i inne spółki nigdy nie likwidowało połączeń - tylko je zawieszało, linii kolejowych nie rozbierało tylko je zamykało. PKP rozbierało najczęściej zdekapitalizowane szczątki linii - bo przecież rozkradzione a przywrócenie przejezdność według PLK zawsze kosztuje grube miliony!

Jestem ciekaw ile złotych PLK zaoszczędzi na przykładzie Stargard - Pyrzyce - Głazów. Obsady osobowej tam brak, żeby zabezpieczyć przejazdy sterowane przewoźnik musi sam się o to postarać. Podatego od nieruchomości jest ten sam (?) Patrząc jednak na metody alokacji kosztów to utrzymanie takiej linii kosztuje pewnie setki tysięcy złotych...
Swego czasu czytałem też gdzieś o możliwości by te linie przejmowały Samorządy bądź podmioty prywatne. Myślę że miałoby to taki pozytyw, że odpadłyby wysokie opłaty za dostęp do infrastruktury, choć z drugiej strony trzebaby te linie utrzymywać. ;)
Swego czasu jakiś "mądry" przerobił mnóstwo łącznic i torów dojazdowych na "linie kolejowe" (995 czy 996)a teraz nie wiedzą co z tym zrobić . To było totalną głupotą moim zdaniem .

wysłane przez Sakorius

Ciekawe co na to ciepłownia na Słonecznym? Węgiel będą chyba wozić bryczkami teraz :)

wysłane przez Korczian

Sakorius napisał(a):

> Ciekawe co na to ciepłownia na Słonecznym? Węgiel będą > chyba wozić bryczkami teraz :)

Nie wiem czy to nie na ciepłownię spadnie konieczność remontu torowiska. PLK jak zawsze zwala na innych.

-- Vmax>=160 na D29-351!

Vmax>=160 na D29-351!
Sakorius napisał(a):

> Ciekawe co na to ciepłownia na Słonecznym? Węgiel będą > chyba wozić bryczkami teraz :)

Bryczkami to będą "buroki" do cukrowni w Kluczewie wozić.

wysłane przez MaK

Sakorius napisał(a):

> Ciekawe co na to ciepłownia na Słonecznym? Węgiel będą > chyba wozić bryczkami teraz :)

Zrobią z tego bocznice stacyjną.

wysłane przez sulzer

Co do zamykanej linii ze Stargardu do Pyrzyc, odcinek od Stargardu aż do Kluczewa jest użytkowany przez PNI Stargard, oraz cukrownię Kluczewo. Wątpię aby PLK szybko uporała się z jej zamknięciem conajmniej tego odcinka, bo tylko jego istnienie zapewnia tym dwum zakładom ciągłość w działalności. To, że lista linii do likwidacji jest opublikowana nie oznacza, że te linie są już zamknięte, a część z nich na pewno nie zostanie choćby na przykładzie linii Sławno-Darłowo, która ma charakter wojskowy i PLK zamykając ją narazi się na same problemy, bo tym ruchem działa szkodliwie na obronność państwa w wypadku ewentualnego konfliktu zbrojnego. To brzmi trochę dziwnie, ale takie są fakty.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2013 : 1281 km

www.zkmk.org

wysłane przez Korczian

sulzer napisał(a):

> Co do zamykanej linii ze Stargardu do Pyrzyc, odcinek od > Stargardu aż do Kluczewa jest użytkowany przez PNI > Stargard, oraz cukrownię Kluczewo. Wątpię aby PLK szybko > uporała się z jej zamknięciem conajmniej tego odcinka, bo > tylko jego istnienie zapewnia tym dwum zakładom ciągłość > w działalności.

Tego nie ruszą za szybko, bo narażą się na ostre pozwy. Do tego UM ma w dalszym planie reaktywację kolei do Pyrzyc, więc nie dadzą też tak łatwo zaorać tej linii. Do tego czasami jeździły zamawiane do Głazowa, ale to już inna bajka.

Orta przemilczę ;)

> To, że lista linii do likwidacji jest > opublikowana nie oznacza, że te linie są już zamknięte, a > część z nich na pewno nie zostanie choćby na przykładzie > linii Sławno-Darłowo, która ma charakter wojskowy i PLK > zamykając ją narazi się na same problemy, bo tym ruchem > działa szkodliwie na obronność państwa w wypadku > ewentualnego konfliktu zbrojnego.

Z armią się nie zadziera. Zresztą, to wciąż linia znaczenia państwowego (tjaa... dobry żart z tym znaczeniem) więc zaorać też nie można. Ja liczę że z 410 coś zrobią między KP a Złocieńcem.

> To brzmi trochę dziwnie, ale takie są fakty.

Witamy w Polsce. :)

-- Vmax>=160 na D29-351!

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez LinX 13

sulzer napisał(a):

> (ciach)

Bocznica PNI jest w obrębie stacji Stargard Szczeciński, świadczy o tym semafor wjazdowy umieszczony przy przystanku Stargard Szczeciński Osiedle.