Forum

Powrót do historii, czyli reaktywacja przystanku...

W dniach od 15 kwietnia do 19 czerwca spółka PKP PLK S.A. przewiduje prace remontowe na szlaku Kołobrzeg - Trzebiatów.

wysłane przez margor

Kołobrzeg Kostrzewno (niem. Kolberg Siederland) - to prawidłowa nazwa nieczynnego przystanku. Do tej pory istnieje krawędź peronowa. Co do daty zamknięcia - wydaje mi się, że nastąpiło to w 2001 roku.

Korzystno - to wioska pod Kołobrzegiem :)
Co do bocznicy w Trzebiatowie - w bazie CPN znajduje się lokomotywa Ls60 w dobrym stanie, gdyż cały obiekt jest dozorowany. Może udałoby się ją uratować przed palnikiem i włączyć do zbiorów Muzeum Narodowego w Szczecinie? Po cenie złomu to koszt może 12 tys zł (16 ton). Idealnie pasowałaby umieszczona na transporterze wąskotorowym w gryfickiej filii Muzeum. Zabytek jak się patrzy, produkcję bowiem zakończono w 1971 roku!

Jak powiadomić o tym nasz Urząd Marszałkowski? "Ganza" udało się przejąć.
margor napisał(a):

> Jak powiadomić o tym nasz Urząd Marszałkowski? "Ganza" > udało się przejąć.

Podejrzewam, że najlepiej pisemnie na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ul. Korsarzy 34 70-540 Szczecin
margor napisał(a):

> Kołobrzeg Kostrzewno (niem. Kolberg Siederland) - to > prawidłowa nazwa nieczynnego przystanku. Do tej pory > istnieje krawędź peronowa. Co do daty zamknięcia - wydaje > mi się, że nastąpiło to w 2001 roku. >  > Korzystno - to wioska pod Kołobrzegiem :)

Oczywiście miałem na myśli Kostrzewno a nie Korzystno. Tak coś mi nie pasowało w tej nazwie, ale nie mogłem sobie przypomnieć tej właściwej. Może Redakcja zechciałaby poprawić nazw Korzystno na Kostrzewno w tytule i w tekście notatki?

wysłane przez wojtazz 42

Chyba warto dodać, że w związku z odcięciem dojazdu do Sekcji w Kołobrzegu najkrótszej drogi od Szczecina należy spodziewać się w okresie zamknięcia zmiany zestawienia z EZT na SA wybranych pociągów kursujących między Szczecinkiem a Kołobrzegiem.