Forum

Zachodniopomorskie wyda 40 milionów na modernizację...

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne zamawiane w ramach grupy zakupowej to nie jedyna inwestycja taborowa województwa zachodniopomorskiego w tym roku. Właśnie rozpisany został przetarg na gruntowną modernizację siedmiu starych EN57. Do odnowionego taboru spalinowego województwa dołączą więc nowe lub odnowione jednostki elektryczne.

wysłane przez arctodus1111

Jakieś propozycje co do numerów EZT, jakie mają być zmodernizowane?

IZ Szczecin, ISE Koszalin.
arctodus1111 napisał(a):

> Jakieś propozycje co do numerów EZT, jakie mają być > zmodernizowane?

Nie zdziwię się, że zachowają numery które miały do tej pory. Prędzej wyjdzie potworek typu EN57Z-666. ;)

-- Vmax>=160 na D29-351!

Vmax>=160 na D29-351!
Pewnie te, co jakiś czas temu zakupił UMWZ.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
arctodus1111 napisał(a):

> Jakieś propozycje co do numerów EZT, jakie mają być > zmodernizowane?

Do UM należy tylko 7 jednostek, a więc EN57: 943, 1083, 1148, 1230, 1369, 1426, 1556. A więc zbytniego wyboru nie masz co do wyboru jednostek.

-- 7823, odjazd!
> Do UM należy tylko 7 jednostek, a więc EN57: 943, 1083, 1148, > 1230, 1369, 1426, 1556. A więc zbytniego wyboru nie masz co do > wyboru jednostek.

Szkoda że nie kupili dodatkowo tych odstawionych jednostek, bo tylko sterczą po krzakach, a tak to byłoby więcej sprawnego taboru.

IZ Szczecin, ISE Koszalin.
arctodus1111 napisał(a):

> Szkoda że nie kupili dodatkowo tych odstawionych jednostek, bo > tylko sterczą po krzakach, a tak to byłoby więcej sprawnego > taboru.

Ale po co nam więcej? Lada chwila dostaniemy 7 albo i więcej nowych Impulsów/Elfów/Flirtów.
pioko17 napisał(a):

> Ale po co nam więcej? Lada chwila dostaniemy 7 albo i więcej > nowych Impulsów/Elfów/Flirtów.

I jeszcze 4 zmodernizowane EN57 Przewozów Regionalnych.
arctodus1111 napisał(a):

> Jakieś propozycje co do numerów EZT, jakie mają być > zmodernizowane?

Jeśli będą zmodernizowane tak samo, jak podlaskie, to wam współczuję. Nasze zmodernizowano do standardu AL. Więcej stoją, niż jeżdżą, a serwis prawie nie opuszcza Białegostoku. Najwięcej problemów jest z drzwiami, które się nie domykają. Przez to pociąg nie może ruszyć, bo działa hamulec przystankowy. Oby waszego przetargu nie wygrała PESA/ZNTK Mińsk Mazowiecki, bo to Mińsk dokonywał modernizacji naszych EN57.
Piotr_B napisał(a):

> Oby waszego przetargu nie > wygrała PESA/ZNTK Mińsk Mazowiecki, bo to Mińsk dokonywał > modernizacji naszych EN57.

PESA też dostarczyła nam Smerfy, z których jesteśmy zadowoleni, a przecież np. lubuskie SA133 padały jak muchy. Problemy będą, jeśli wyda się za mało pieniędzy. Przy racjonalnym budżecie nie powinno ich być.
lukien213 napisał(a):

> PESA też dostarczyła nam Smerfy, z których jesteśmy > zadowoleni, a przecież np. lubuskie SA133 padały jak muchy. > Problemy będą, jeśli wyda się za mało pieniędzy. Przy > racjonalnym budżecie nie powinno ich być.

Nie byłbym tego taki pewien. Nasze modernizacje kosztowały ok. 8 mln zł/sztukę, więc koszt waszych byłby podobny. Wiele tu zależy od podejścia Marszałka i jego służb. Nasze totalnie olały problem i nie kontrolowały jakości modernizacji jeszcze w trakcie jej wykonywania. Składy zostały potem przekazane do użytkowania PR-om i te muszą się zmagać z ich awaryjnością, przez co ponoszą dodatkowe koszty. Na wniosek do Marszałka, sygnalizujący problemy ze składami ten odpowiedział: "Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby".