Forum

PKP PLK: Modernizacja linii Szczecin - Berlin coraz bliżej

Wspólne przygotowania i koordynacja oraz realizacja przedsięwzięć przy rozwoju połączenia kolejowego Szczecin - Berlin. To najważniejsze założenia porozumienia podpisanego dzisiaj podczas Targów Trako w Gdańsku przez zarządy spółek PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz DB Netz AG. Obie strony będą wspólnie przygotowywać dokumenty oraz pozyskiwać niezbędne pozwolenia. To kolejny etap prac nad przygotowaniem rozbudowy linii łączącej Szczecin z Berlinem, która zostanie zelektryfikowana i zyska drugi tor.
Skoro pociągi mają jeździć 160 km/h, może warto by rozważyć, żeby nie zatrzymywały się wszędzie. Pytanie tylko, kiedy się odbędzie ten remont.
Bamip napisał(a):

> Skoro pociągi mają jeździć 160 km/h, może warto by > rozważyć, żeby nie zatrzymywały się wszędzie. Pytanie > tylko, kiedy się odbędzie ten remont.

Pewnie pojawi się jakiś Szczecin - Berlin ekspres.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
Bamip napisał(a):

Pytanie > tylko, kiedy się odbędzie ten remont.

Po 2015, a zakończyć do 2020.

wysłane przez margor

Jeśli chodzi o odcinek Szczecin Gumieńce - Tantow, to linia raczej odzyska drugi tor, a nie zyska :) Przed 1945 rokiem była już 2 - torowa.

wysłane przez Bamip

margor napisał(a):

> Jeśli chodzi o odcinek Szczecin Gumieńce - Tantow, to linia > raczej odzyska drugi tor, a nie zyska :) Przed 1945 rokiem > była już 2 - torowa.

Każda wojna ma to do siebie, że napędza przemysł, z wyjątkiem kolei, którą cofa w rozwoju.

-- Jak ma się coś przedobrzyć, to lepiej zrobić to źle (doświadczenia z pracy licencjackiej;)

wysłane przez pantera

margor napisał(a):

> Jeśli chodzi o odcinek Szczecin Gumieńce - Tantow, to linia > raczej odzyska drugi tor, a nie zyska :) Przed 1945 rokiem > była już 2 - torowa.

Widać to bardzo dobrze na przejeździe w Kołbaskowie, ale o ile się nie mylę to drugi tor był tylko kawałek za Kołbaskowo do Przecławia docierał już tylko jeden tor. Wnioskuje to z tego, że kawałek za Kołbaskowo był widoczny niezarośnięty pas po prawej (patrząc w stronę Przecławia) stronie tak jak by był przygotowany na położenie toru (nie było drzew i wysypany był piaskiem i kamieniami), taki pas jest kilkadziesiąt metrów za opuszczoną nastawnią. No i na przejeździe w Kołbaskowie były ślady drugiego toru a w Przecławiu już nie.

wysłane przez niebugoclaw

pantera napisał(a):

W Kołbaskowie była drzewiej stacja, została jeszcze chyba rudera po nastawni. Dwutor szedł przed wojną zarówno do Tantowa, jak i Passewalku.

wysłane przez pantera

niebugoclaw napisał(a):

> pantera napisał(a):

>  > W Kołbaskowie była drzewiej stacja, została jeszcze chyba > rudera po nastawni. Dwutor szedł przed wojną zarówno do > Tantowa, jak i Passewalku.

Oczywiście , że jest jeszcze opuszczona nastawnia byłyem w lipcu w niej. Stacjia Kołbaskowo była dosyć spora a dwu tor kończył sie zaraz za nastawnią patrząc w kierunku Przeławia, dalej do Gumieniec szła już jedno torowa linia.

wysłane przez Mareczek 1

pantera napisał(a):

> Oczywiście , że jest jeszcze opuszczona nastawnia byłyem w lipcu > w niej. Stacjia Kołbaskowo była dosyć spora a dwu tor kończył > sie zaraz za nastawnią patrząc w kierunku Przeławia, dalej do > Gumieniec szła już jedno torowa linia.

A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Przeglądam plany z 1922, 1935 i 1939 roku i wszędzie z Gumieniec (Scheune) na Berlin wychodzi linia dwutorowa. Do tego wykop w okolicy Smętowic też to by potwierdzał.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez pantera

> A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Przeglądam plany z 1922, 1935 > i 1939 roku i wszędzie z Gumieniec (Scheune) na Berlin wychodzi > linia dwutorowa. Do tego wykop w okolicy Smętowic też to by > potwierdzał.

Jak już wcześniej pisałem wnioskuje to po swoich obserwacjach. O ile w Kołbaskowie są ślady po drugim torze to już w okolicy Przecławia nie, po za tym od Przecławia tor idzie na wąskim i wysokim nasypie Ale oczywiście mogę się mylić.

wysłane przez Bamip

Mareczek napisał(a):

> A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Przeglądam plany z 1922, 1935 > i 1939 roku i wszędzie z Gumieniec (Scheune) na Berlin wychodzi > linia dwutorowa. Do tego wykop w okolicy Smętowic też to by > potwierdzał.

Była to linia dwutorowa, tylko, że w 1945 roku Ruskie wzięli drugi tor w ramach „reparacji wojennych”.

-- Tall Ships Races 2017 w Szczecinie. Poprzyj inicjatywę, polub na Facebooku
https://www.facebook.com/TSR17Szczecin