Forum
PKP PLK: Modernizacja linii Szczecin - Berlin coraz bliżej
wysłane przez Bamip
wysłane przez zack1989 12
> Skoro pociągi mają jeździć 160 km/h, może warto by > rozważyć, żeby nie zatrzymywały się wszędzie. Pytanie > tylko, kiedy się odbędzie ten remont.
Pewnie pojawi się jakiś Szczecin - Berlin ekspres.
-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez pantera
Pytanie > tylko, kiedy się odbędzie ten remont.
Po 2015, a zakończyć do 2020.
wysłane przez margor
wysłane przez Bamip
> Jeśli chodzi o odcinek Szczecin Gumieńce - Tantow, to linia > raczej odzyska drugi tor, a nie zyska :) Przed 1945 rokiem > była już 2 - torowa.
Każda wojna ma to do siebie, że napędza przemysł, z wyjątkiem kolei, którą cofa w rozwoju.
-- Jak ma się coś przedobrzyć, to lepiej zrobić to źle (doświadczenia z pracy licencjackiej;)
wysłane przez pantera
> Jeśli chodzi o odcinek Szczecin Gumieńce - Tantow, to linia > raczej odzyska drugi tor, a nie zyska :) Przed 1945 rokiem > była już 2 - torowa.
Widać to bardzo dobrze na przejeździe w Kołbaskowie, ale o ile się nie mylę to drugi tor był tylko kawałek za Kołbaskowo do Przecławia docierał już tylko jeden tor. Wnioskuje to z tego, że kawałek za Kołbaskowo był widoczny niezarośnięty pas po prawej (patrząc w stronę Przecławia) stronie tak jak by był przygotowany na położenie toru (nie było drzew i wysypany był piaskiem i kamieniami), taki pas jest kilkadziesiąt metrów za opuszczoną nastawnią. No i na przejeździe w Kołbaskowie były ślady drugiego toru a w Przecławiu już nie.
wysłane przez niebugoclaw
W Kołbaskowie była drzewiej stacja, została jeszcze chyba rudera po nastawni. Dwutor szedł przed wojną zarówno do Tantowa, jak i Passewalku.
wysłane przez pantera
> pantera napisał(a):
> > W Kołbaskowie była drzewiej stacja, została jeszcze chyba > rudera po nastawni. Dwutor szedł przed wojną zarówno do > Tantowa, jak i Passewalku.
Oczywiście , że jest jeszcze opuszczona nastawnia byłyem w lipcu w niej. Stacjia Kołbaskowo była dosyć spora a dwu tor kończył sie zaraz za nastawnią patrząc w kierunku Przeławia, dalej do Gumieniec szła już jedno torowa linia.
wysłane przez Mareczek 5
> Oczywiście , że jest jeszcze opuszczona nastawnia byłyem w lipcu > w niej. Stacjia Kołbaskowo była dosyć spora a dwu tor kończył > sie zaraz za nastawnią patrząc w kierunku Przeławia, dalej do > Gumieniec szła już jedno torowa linia.
A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Przeglądam plany z 1922, 1935 i 1939 roku i wszędzie z Gumieniec (Scheune) na Berlin wychodzi linia dwutorowa. Do tego wykop w okolicy Smętowic też to by potwierdzał.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez pantera
Jak już wcześniej pisałem wnioskuje to po swoich obserwacjach. O ile w Kołbaskowie są ślady po drugim torze to już w okolicy Przecławia nie, po za tym od Przecławia tor idzie na wąskim i wysokim nasypie Ale oczywiście mogę się mylić.
wysłane przez Bamip
> A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Przeglądam plany z 1922, 1935 > i 1939 roku i wszędzie z Gumieniec (Scheune) na Berlin wychodzi > linia dwutorowa. Do tego wykop w okolicy Smętowic też to by > potwierdzał.
Była to linia dwutorowa, tylko, że w 1945 roku Ruskie wzięli drugi tor w ramach „reparacji wojennych”.
-- Tall Ships Races 2017 w Szczecinie. Poprzyj inicjatywę, polub na Facebooku
https://www.facebook.com/TSR17Szczecin