Forum

Pierwsze sztuki tych wagonów już jeżdżą w barwach PKP...

zdjęcie
Pierwsze sztuki tych wagonów już jeżdżą w barwach PKP IC
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Tak dla pewności - to są wagony Bdhinu?
333Wojtas333 napisał(a):

> Tak dla pewności - to są wagony Bdhinu?


PL-PKPIC 50 51 28-78 001-0 B8bnopuz (ex. 50 51 29-78 007-6 B9bnopuz), czyli dokładnie tak ;).

Pozdrawiam.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
333Wojtas333 napisał(a):

> Tak dla pewności - to są wagony Bdhinu?

Jeżdżą już dawno :) Warto odnotować, że oprócz malowania, zrobione też porządek z fotelami. W końcu wymienili siedzisko po tylu latach. Jedynym problemem pozostaje w dalszym ciągu hałas...
lukien213 napisał(a):

> Jeżdżą już dawno (..)


W malowaniu IC pierwsze sztuki jeżdżą dopiero od lutego :).

A jeśli chodzi o same wagony..

"Wagony zmodernizowane zostały w 2007 roku przez Przewozy Regionalne do obsługi trasy Przemyśl – Szczecin. Po przejęciu pociągów pospiesznych w 2008 roku trafiły do Intercity, gdzie do 2013 roku mogły jeździć tylko na trasie Przemyśl – Szczecin. Po upływie 5 letniego ograniczenia wagony będą sukcesywnie przemalowywane podczas napraw rewizyjnych na obowiązujące barwy IC."

-- Masz pytanie? Pisz.
torzewski.t@gmail.com

Pozdrawiam.
torzo napisał(a):

> lukien213 napisał(a):

> > Jeżdżą już dawno (..)
>  > W malowaniu IC pierwsze sztuki jeżdżą dopiero od lutego :).

Toż to już drugi miesiąc :) Najpierw widywałem je na "Pobrzeżu", obecnie widzę, że "Rybak" też już je ciąga :) Fajne wagoniki, tylko ten niemiłosierny hałas w środku... Muszę też przyznać, że wg mnie w tym malowaniu wyglądają dużo "młodziej" niż w tradycyjnym zielono-kremowym :)
lukien213 napisał(a):

>   > Toż to już drugi miesiąc :) Najpierw widywałem je na > "Pobrzeżu", obecnie widzę, że "Rybak" też już je ciąga :) > Fajne wagoniki, tylko ten niemiłosierny hałas w środku... Muszę > też przyznać, że wg mnie w tym malowaniu wyglądają dużo > "młodziej" niż w tradycyjnym zielono-kremowym :)

A no jeżdżą na Rybaku. Jeżdżę codziennie Rybakiem do pracy na trasie Białystok - Ełk i nawet fajnie się nimi jeździ.
torzo napisał(a):

> W malowaniu IC pierwsze sztuki jeżdżą dopiero od lutego :). >  > A jeśli chodzi o same wagony.. >  > "Wagony zmodernizowane zostały w 2007 roku przez Przewozy > Regionalne do obsługi trasy Przemyśl – Szczecin. Po > przejęciu pociągów pospiesznych w 2008 roku trafiły do > Intercity, gdzie do 2013 roku mogły jeździć tylko na trasie > Przemyśl – Szczecin. Po upływie 5 letniego ograniczenia > wagony będą sukcesywnie przemalowywane podczas napraw > rewizyjnych na obowiązujące barwy IC."

Podobne wagony obsługiwały też kilka lat temu "Krakowiankę". http://krysiapkp.republika.pl/pozaszczytem.JPG

IZ Szczecin, ISE Koszalin.
arctodus1111 napisał(a):

> Podobne wagony obsługiwały też kilka lat temu "Krakowiankę". > http://krysiapkp.republika.pl/pozaszczytem.JPG

Wagon na zdjęciu to zupełnie inna modernizacja. Jest to wagon przystosowany do przewozu rowerów. Odkąd się pojawiły jeżdżą m. in. na Rybaku.

Znalazłem zdjęcie tego wagonu w naszej galerii z 2007 roku: http://kolej.mkm.szczecin.pl/galeria/foto/1181511473,Zniszczony-wagon-po-uderzeniu-autokaru
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
arctodus1111 napisał(a):

> Podobne wagony obsługiwały też kilka lat temu "Krakowiankę". > http://krysiapkp.republika.pl/pozaszczytem.JPG


Te wagony są oznaczone jako 111Arow i różni ich sporo detali, przede wszystkim wnętrze. Z zewnątrz to przede wszystkim układ okien, inne drzwi, inaczej osadzone poręcze przy nich itd. Zostały przebudowane z wagonów 112A. Tych konkretnych wagonów jest około 12 sztuk, oczywiście poza zwykłymi Arow'ami z kwadratowymi oknami i z dwoma parami drzwi klasycznie łamanych, których jest dużo więcej.

-- Masz pytanie? Pisz.
torzewski.t@gmail.com

Pozdrawiam.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
torzo napisał(a):

> > http://krysiapkp.republika.pl/pozaszczytem.JPG[/b] >  > Te wagony są oznaczone jako 111Arow (...) Zostały > przebudowane z wagonów 112A.

Nieprawda. Wagony typu 111Arow zostały przebudowane z wagonów typu 111A (zapewne z jakiejś podgrupy - np. 111Ag, 111Ah, itp.).

Natomiast ciekawostką i zarazem niekonsekwencją jest, że wagony 111Ainw zostały opisane tym typem pomimo, że powstały z przebudowy wagonów 1 klasy typu 112A, o czym świadczy chociażby "jedynkowy" układ okien.

W ogóle oznaczenia typów wagonów w PL, zwłaszcza tych po modernizacjach to jedna wielka porażka. Tak jakby nie było innych cyfr, a w alfabecie brakowało liter.

Do typu 111Arow zaliczono także grupę około 20 wagonów bezprzedziałowych, powstałych z przebudowy kuszetek 110Ab. Wagony te różnią się od prezentowanych wcześniej w tym wątku tym, że: od razu po modernizacji otrzymały malowanie IC, są klimatyzowane, mają wklejane prostokątne okna oraz gładkie (nieryflowane) dachy. Wagony te zostały zbudowane w latach 70. ubiegłego wieku, dziś więc mają już niemal 40 lat. Mimo to są bardzo dobrze zrobione (wygodne fotele i są dobrze wyciszone). Jedyny moim zdaniem ich mankament to mało wydajna klima. Po tej dwudziestce wagonów powstało około 20 następnych, jako przebudowa nowszych wagonów typu 111A z ryflowanymi dachami. Mają one także wklejane ciemne okna, ale zaokrąglone w narożnikach.

Podobnie niekonsekwentnie oznaczane są wagony barowe. Oryginalne, czyli te zbudowane w latach 70. to typ 113A. Niedawno powstało jednak kilkanaście zmodernizowanych (przebudowa z 112A) wagonów barowych (zarówno dla IC jak i dla PR), które niewiedzieć dlaczego także oznaczono typem 113A, choć od pierwowzoru tego typu różnią się diametralnie.
Bodek napisał(a):

> Do typu 111Arow zaliczono także grupę około 20 wagonów > bezprzedziałowych, powstałych z przebudowy kuszetek 110Ab. Wagony te > różnią się od prezentowanych wcześniej w tym wątku tym, że: od > razu po modernizacji otrzymały malowanie IC, są klimatyzowane, mają > wklejane prostokątne okna oraz gładkie (nieryflowane) dachy.

Wszystko się zgadza, ale klimatyzację mają "wybrane" wagony. Te kursujące na codzień np. w TLK "Żuławy", czy "Albatros" mają niestety tylko ogrzewanie nawiewowe, z regulacją temperatury bodajże 19 i 22 stopnie.
lukien213 napisał(a):

>  > Wszystko się zgadza, ale klimatyzację mają "wybrane" wagony. Te > kursujące na codzień np. w TLK "Żuławy", czy "Albatros" mają > niestety tylko ogrzewanie nawiewowe, z regulacją temperatury bodajże > 19 i 22 stopnie.

No pacz pan, nie zwróciłem na to uwagi, a byłem pewny że skoro okna nieotwieralne, to i klima być musi :) Dzięki za czujność i sprowadzenie na właściwe tory :)
Bodek napisał(a):

> Nieprawda. > Wagony typu 111Arow zostały przebudowane z wagonów typu 111A (zapewne > z jakiejś podgrupy - np. 111Ag, 111Ah, itp.).

Zgadza się, źle napisałem, mój błąd. Z tego co znalazłem ten egzemplarz powstał z wagonu 111Aw.

-- Masz pytanie? Pisz.
torzewski.t@gmail.com

Pozdrawiam.