Forum
Już bez postojów w Stobnie
wysłane przez sulzer
wysłane przez djdark 0
> Sytuacja do przewidzenia. Śmiało mogę powiedzieć, że > prócz miłośników kolei nikt inny nie korzystał z tej > możliwości.
Jednak korzystali, dziś do nas już dzwonili słuchacze z informacją że chcieli pojechać pociągiem i nie mogą.
-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
wysłane przez Mariusz_W
„Przewozy Regionalne podjęły trudną decyzję o wstrzymaniu postojów pociągów na stacji Stobno Szczecińskie. Koleje DB REGIO, które od strony technicznej obsługują pociągi poinformowały nas o licznych opóźnieniach na linii Szczecin – Lübeck, spowodowanymi ograniczeniami prędkości po polskiej i niemieckiej stronie, ale także postojami na stacji Stobno Szczecińskie. Pracownicy kolei DB zgłaszali także problem niskiej frekwencji.”
wysłane przez Ferrix 8
> Koleje DB REGIO, które od strony technicznej > obsługują pociągi poinformowały nas o licznych > opóźnieniach na linii Szczecin – Lübeck, spowodowanymi > ograniczeniami prędkości po polskiej i niemieckiej stronie, > ale także postojami na stacji Stobno Szczecińskie. > Pracownicy kolei DB zgłaszali także problem niskiej > frekwencji.
Tak się zastanawiam czy nie można było zrobić postojów w Stobnie "na żądanie" wzorem zatrzymań na stacjach Zerrenthin i Pasewalk Ost?
-- Stettin, okolice MTiK (ZN)...
STMKŻ
wysłane przez Mariusz_W
> Tak się zastanawiam czy nie można było zrobić postojów w > Stobnie "na żądanie" wzorem zatrzymań na stacjach Zerrenthin > i Pasewalk Ost?
A jak to wygląda pod względem technicznym? Ciekawi mnie zwłaszcza wsiadanie. Pomimo że to SZT, droga brzdenia jest długa. W Stobnie Szczecińskim jest 80 km/h.
Oszczędności czasowych żadnych być nie może, bo trzeba uwzględnić całkowite zatrzymanie.
Problemem może być konieczność podmiany polskiej drużyny konduktorskiej. To ostatnia polska stacja, do niej muszą jeździć polskie drużyny konduktorskie i dalej nie mogą.
wysłane przez Ferrix 8
> A jak to wygląda pod względem technicznym? Ciekawi mnie > zwłaszcza wsiadanie. Pomimo że to SZT, droga brzdenia jest > długa. W Stobnie Szczecińskim jest 80 km/h.
Przed wysiadaniem trzeba zgłosić konduktorowi, a jak ze wsiadaniem to nie mam pojęcia. Trzeba by kiedyś sprawdzić na miejscu.
-- Stettin, okolice MTiK (ZN)...
STMKŻ
wysłane przez sulzer
-- Kolejowy licznik kilometrów 2015 : 3383 km
wysłane przez Mareczek 5
> W moim odczuciu, od początku zanosiło się na krótki > epizod. Najdłużej do kolejnej zmiany rozkładu. W takich > sytuacjach nie lubię mieć racji. Co do "wyjaśnień" > Przewozów Regionalnych, to mogli sobie darować tą "bardzo > trudną decyzję", bo jakoś kiedy likwidowali połączenie z > Wrocławia do Drezna, mieli w głębokim poważaniu zdanie > władz strony niemieckiej oraz zwykłych pasażerów.
Akurat tutaj PR za wiele do gania nie miały. PR mogą jedynie decydować o pociągach interRegio i je sobie likwidować według własnej woli, natomiast pozostałe pociągi są finansowane i "zamawiane" przez samorządy, czyli urzędy marszałkowskie. Jeżeli urząd nie zamawia usługi, przewoźnik jej nie realizuje i to jest chyba logiczne?
> Tak, > czy inaczej mieszkańcy tej miejscowości nie zostali mocno > skrzywdzeni, ponieważ nadal mają połączenie z miastem > linią 88 a wcześniej pociągi DB nie zatrzymywały się w > Stobnie i nikt nie czuł się tym zgorszony.
Pytanie jaka frekwencja wg PR powinna być "opłacalna"? Z "dolnego" Stobna, z 88 korzystało ok. 90 pasażerów w ciągu dnia roboczego. Mamy 8 par regio, czyli 16 pociągów, więc średnia frekwencja na kurs by wynosiła... 5 osób, pod warunkiem że wszyscy z autobusu przeniosą się na pociąg. Co by nie było, frekwencja na pociąg raczej zawsze będzie za mała...
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez sulzer
> Jeżeli urząd nie zamawia usługi, > przewoźnik jej nie realizuje i to jest chyba logiczne?
Pewnie, że logiczne. :)
> Co by nie było, frekwencja na pociąg raczej zawsze będzie za mała...
I jak dla mnie, tym akcentem można zakończyć dyskusję :)
-- Kolejowy licznik kilometrów 2015 : 3383 km
wysłane przez Bodek
> > Pytanie jaka frekwencja wg PR powinna być "opłacalna"? Z > "dolnego" Stobna, z 88 korzystało ok. 90 pasażerów w ciągu > dnia roboczego. Mamy 8 par regio, czyli 16 pociągów, więc > średnia frekwencja na kurs by wynosiła... 5 osób, pod > warunkiem że wszyscy z autobusu przeniosą się na pociąg. Co > by nie było, frekwencja na pociąg raczej zawsze będzie za > mała...
Myślę że te 5 osób na pociąg to nie byłby zły wynik i wówczas nikt nie myślałby o likwidacji postoju. Przecież te 5 osób wsiadałoby tylko w Stobnie, czyli na stacji pośredniej i zapewne nie stanowiłoby 100% frekwencji w pociągu. Nawet gdyby to były 2 osoby na pociąg, postój by został. Tymczasem było 6 - 8 osób przez cały dzień. Problemem jak zwykle jest kasa. Trzeba przecież dodatkowo opłacić polskie drużyny konduktorskie (których normalnie w tych pociągach nie ma) i PLK (za każdy postój też trzeba zapłacić). Najlepszym rozwiązaniem dla Stobna byłoby włączenie pociągów w taryfę miejską ZDiTM i oczywiście dofinansowanie ich przez miasto.
wysłane przez sulzer
> Myślę że te 5 osób na pociąg to nie byłby zły wynik i > wówczas nikt nie myślałby o likwidacji postoju. Przecież te 5 > osób wsiadałoby tylko w Stobnie, czyli na stacji pośredniej i > zapewne nie stanowiłoby 100% frekwencji w pociągu. > Nawet gdyby to były 2 osoby na pociąg, postój by został. > Tymczasem było 6 - 8 osób przez cały dzień. > Problemem jak zwykle jest kasa. Trzeba przecież dodatkowo > opłacić polskie drużyny konduktorskie (których normalnie w > tych pociągach nie ma) i PLK (za każdy postój też trzeba > zapłacić). > Najlepszym rozwiązaniem dla Stobna byłoby włączenie > pociągów w taryfę miejską ZDiTM i oczywiście dofinansowanie > ich przez miasto.
Do stacji Szczecin Gumieńce można już podróżować pociągami DB okazując swój bilet okresowy sieciowy. Z tym nie było większego problemu, ponieważ pociągi te zatrzymują się od zawsze na tej stacji, która ponad to znajduję się na terenie miasta. Stobno Szczecińskie jest już poza jego obszarem i nie jestem do końca pewny, jak wyglądała by taka procedura. To już inna gmina, inny powiat a więc inne władze, z którymi miasto musiało by się jakoś dogadać. Moim zdaniem epizod z zatrzymywaniem się pociągów DB w Stobnie Szczecińskim był swego rodzaju zorientowaniem się, być może urzędnicy powiedzieli sobie "jak nie spróbujemy, to się nie dowiemy". Spróbowali, frekwencja była niska, pociągi nie będą się zatrzymywać, bo miastu szkoda na to kasy i w sumie trochę to rozumiem. Trochę, bo zawsze można było ten fakt bardziej rozpropagować wśród tamtejszej ludności. Najlepiej od samego początku można było włączyć Stobno pod bilety okresowe, lepiej dotrzeć z taką informacją do mieszkańców, wówczas może inaczej by to wyglądało. Ale to już tylko czyste gdybanie. Szkoda, że żaden pociąg się tam nie zatrzyma, można było zostawić kilka wybranych kursów w godzinach szczytu i starać się przyciągnąć do tego ludzi.
-- Kolejowy licznik kilometrów 2015 : 3441 km
wysłane przez Mareczek 5
> Najlepszym rozwiązaniem dla Stobna byłoby włączenie > pociągów w taryfę miejską ZDiTM i oczywiście dofinansowanie > ich przez miasto.
Bardziej dofinansowanie przez Gminę. A Gmina Kołbaskowo jest szczęśliwa, bo ma autobus 88, który obsługuje z 1/3 miejscowości (obszarowo), za który też zbyt mało nie płaci.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez patryk4545 0
wysłane przez Mareczek 5
> Taka sytuacja była przewidziana. Od dobrych paru lat na tej > stacji wysiadała/wsiadała 1-3 osób "na krzyż".
Z chęcią zobaczę wymianę sprzed paru lat, np. z 2013 roku, gdzie wg Ciebie wsiadały 1-3 osoby na krzyż. Obstawiam że z tym będzie problem ;)
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez sulzer
> Z chęcią zobaczę wymianę sprzed paru lat, np. z 2013 roku, > gdzie wg Ciebie wsiadały 1-3 osoby na krzyż. Obstawiam że z > tym będzie problem ;)
Może dróżnik był w stanie "wskazującym" i drużyna konduktorska zatrzymywała pociąg przed szlabanem, wysiadała z niego w ilości "1-3 osoby na krzyż" żeby go zamknąć i wsiadała z powrotem :D
-- Kolejowy licznik kilometrów 2015 : 3557 km
wysłane przez Mareczek 5
> Może dróżnik był w stanie "wskazującym" i drużyna > konduktorska zatrzymywała pociąg przed szlabanem, wysiadała z > niego w ilości "1-3 osoby na krzyż" żeby go zamknąć i > wsiadała z powrotem :D
Fakt, dyżurny chyba nadal ma sterowanie szlabanów z zewnątrz, tj. spacerek jakieś 30 metrów do przełączników.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids