Forum

Pociągi szybciej do Poznania

PKP Polskie Linie Kolejowe dostaną 1,85 mld złotych dofinansowania na modernizację trasy Poznań Główny-Szczecin Dąbie. Pieniądze pochodzą z instrumentu finansowego „Łącząc Europę".

wysłane przez Ferrix 8

Na odnowionych torach 118-kilometrowego odcinka prędkość maksymalna połączeń pasażerskich wzrośnie ze 120 do 160 km/h.

Linia do Poznania ma ok. 210 km, więc nasuwają się pytania: 1) o jaki odcinek dokładnie chodzi? 2) dlaczego tylko ten odcinek, a nie całość? 3) czy wiadomo na kiedy jest przewidziany termin realizacji inwestycji?

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Ferrix napisał(a):

> Na odnowionych torach 118-kilometrowego odcinka > prędkość maksymalna połączeń pasażerskich wzrośnie ze > 120 do 160 km/h. >  > Linia do Poznania ma ok. 210 km, więc nasuwają się > pytania: > 1) o jaki odcinek dokładnie chodzi?

Donoszą Poznań - Wronki i Dobiegniew - Stargard

> 2) dlaczego tylko ten odcinek, a nie całość?

Stoker na forum wieżowców pisał, że Wronki - Dobiegniew to obszar Natura 2000. Moderna wymaga papierów i inwestycja mogłaby się opóźnić.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Stoker na forum wieżowców pisał, że Wronki - Dobiegniew to > obszar Natura 2000. Moderna wymaga papierów i inwestycja > mogłaby się opóźnić.

Inwestycja jest planowana od lat, wszelkie papierki powinny być dawno przygotowane. Czy każda kolejna władza musi być gorsza od poprzedniej?

-- Abstrahując od altruistycznych sofizmatów metafizycznemu pietyzmu, konkluduję iż postulat Twój jest w swej mierze niezwykle sugestywny, a mówiąc prościej Twoja propandygnacyjna deglomeracyjna załamuje się w punkcie adekwatnej symbiozy.

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)

wysłane przez Bodek

Cezar007 napisał(a):

>  > Inwestycja jest planowana od lat, wszelkie papierki powinny być > dawno przygotowane. Czy każda kolejna władza musi być gorsza > od poprzedniej?

To nie ma nic wspólnego z aktualną władzą, a jedynie z systemem wydawania rozmaitych pozwoleń i decyzji. Wg moich źródeł w PLK, RDOŚ w Poznaniu jeszcze podczas próby objęcia modernizacją całej linii 351 postawił PLK warunek, że wyda zgodę na inwestycję pod warunkiem niepodnoszenia prędkości maksymalnej pociągów na odcinku przebiegającym przez obszar Natura 2000. Zgoda na spełnienie tego warunku oznaczałaby wydanie pewnie z 200-300 mln zł więcej na modernizację bez uzyskania efektu w postaci skrócenia czasu jazdy. Wobec tego wcale mnie nie dziwi decyzja PLK o rezygnacji z modernizacji odcinka Wronki - Rębusz na rzecz jego rewitalizacji ze środków własnych, czyli wykonanie ograniczonego remontu infrastruktury bez konieczności uzyskiwania pozwoleń środowiskowych, a z jednoczesnym uzyskaniem pierwotnie zakładanych parametrów eksploatacyjnych, czyli z podniesieniem V max do 140-160 km/h, czego przykład już mamy na odc. Wronki - Miały, a za chwilę i na innych rewitalizowanych odcinkach tej linii. Nie ma o co bić piany, będzie dobrze.

I jeszcze jedna niewiadoma jest już w zasadzie wiadomą. Projekt jest finansowany z CEF a nie z POIŚ, a to oznacza, że musi zostać rozliczony do końca 2020 roku. Wniosek z tego taki, że PLK będzie się sprężać, by zdążyć w tym terminie, albo w ogóle sobie odpuści modernę z kasy unijnej (miejmy nadzieję że nie) na rzecz rewitalki linii.