Forum

Będzie trudniej dojechać ze Szczecina do Warszawy

W nocy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Podróżnych czekają cięcia połączeń, zmiany czasu odjazdów i autobusowa komunikacja zastępcza.
W grudniu 2014 r. przesunięta została na wcześniejszą godzina odjazdu (jedynego wówczas porannego expressu) "Chrobrego" na ok. 4:50, po petycjach podróżnych po to, żeby można było w miarę wcześnie dotrzeć do Warszawy. Rok później pojawiła się "Sedina" ok. 4:10, wobec czego kolejny raz zmieniono godzinę odjazdu "Chrobrego", tym razem na późniejszą ok. 6:10.

Wobec powyższych nie rozumiem decyzji spółki o zawieszeniu "Sediny". Po co zatem było w 2014 r. pisanie petycji o wcześniejszy express do stolicy, skoro teraz się go niemalże likwiduje pozostawiając inne połączenia bez zmiany?

W ogóle to mam wrażenie, że pierwsze pociągi odjeżdżają zbyt późno w stosunku do oczekiwań i potrzeb podróżnych: 1) do Gdańska "Gryf" (6:38) jest na miejscu dopiero na 12:30 - moim zdaniem powinien wyjeżdżać ok. godziny wcześniej (tak było przez wiele lat) 2) do Krakowa z przesiadką przyjeżdża się na 15:00 (2x TLK), lub bezpośrednie na 17:00 - jeszcze rok temu bezpośredni był o 14:15 na miejscu. 3) do Szczecinka - to już w ogóle paranoja, najwcześniejszy w dni robocze odjeżdża po 12:00 (jako jedyna relacja w województwie ze Szczecina). Naprawdę nie ma możliwości by 8:35 kursował codziennie lub żeby było skomunikowanie w Runowie z "Iną"? (do Słupska, ok. 7:30)?

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ

wysłane przez (użytkownik usunięty)

I jak ktoś chce od wtorku do piątku dojechać do Stargardu i Krzyża celem przesiadki na pociąg do Koszalina, Piły lub Gorzowa Wielkopolskiego takie połączenie traci. Jechał on też do Poznania, więc ktoś potrzebuje na 8:00 w piątek dojechać nie ma już możliwości. Zła decyzja, bardzo zła.

Mogliby chociaż jakiś osobowy do poznania za niego puścić. To już dziurę by zapchało. Ale to już musiałaby być decyzja Przewozów regionalnych. Szkoda tego, co się dzieje.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Mogliby chociaż jakiś osobowy do poznania za niego puścić. > To już dziurę by zapchało. Ale to już musiałaby być > decyzja Przewozów regionalnych. Szkoda tego, co się dzieje.

Wkradł się drobny błąd. Oczywiście chodzi o Poznań. Powinno być z dużej, ale poprawiam się :)
MichalakMateusz napisał(a):

> Mogliby chociaż jakiś osobowy do poznania za niego puścić. > To już dziurę by zapchało. Ale to już musiałaby być > decyzja Przewozów regionalnych. Szkoda tego, co się dzieje.

Po pierwsze co mają Przewozy Regionalne do rozkładu jazdy? Oni go nie układają. Poza tym to nie jest od tak puścić sobie w zamian rano regio do Poznania, bo wtedy sypią się obiegi taboru, trzeba ułożyć służby maszynistom i drużynom konduktorskim. Poza tym o 5:50 odjeżdża pierwszy do Poznania, więc ten regio niby zastępczy musiałby wyjeżdżać już ok. 3:40-3:50. Byłby sens takiego połączenia rano w ogóle?
lukaszenko napisał(a):

[ciach]

Już pomijam fakt, że Przewozy Regionalne nie są od wyręczania spółki PKP Intercity tylko od zapewnienia połączeń w regionie.
MichalakMateusz napisał(a):

> Jechał on też do Poznania, więc ktoś potrzebuje na 8:00 w piątek > dojechać nie ma już możliwości. Zła decyzja, bardzo zła.

Do Poznania masz Koziołki i Chrobrego, które przyjeżdżają kolejno 20 i 30 minut po godzinie 8. (a często się zdarza, że dociera nawet kilka minut wcześniej) więc dużej tragedii nie ma.

> Mogliby chociaż jakiś osobowy do poznania za niego puścić. > To już dziurę by zapchało. Ale to już musiałaby być > decyzja Przewozów regionalnych. Szkoda tego, co się dzieje.

Zapewniam Cię, że 3 godziny jazdy Impulsem to żadna przyjemność. Pociąg nowoczesny z dodatkowymi bonusami dla podróżnych, ale nie na tak długą trasę.