Forum

Szczecińska kolej miejska coraz bliżej realizacji

Pod koniec 2014 r. wicemarszałek województwa zadeklarował, że zrealizowany zostanie pomysł kolei aglomeracyjnej w Szczecinie. Przed stowarzyszeniem, które odpowiada za realizację projektu, konkurs na pozyskanie dofinansowania unijnego. Z kolei PKP PLK rozpisały już przetarg na kierownika projektu budowy SKM Szczecin. Wszystko wskazuje zatem, że szczecinianie za kilka lat będą mieli własną kolej miejską.

Super. Ciekawe czy będzie można zgłaszać uwagi do projektu?. Na przedłużeniu ul.Sportowej bardzo przydałaby się kładka nad torami. Tam przechodzi dużo ludzi z akademików na Chopina, Pomeranii itd. Jak pociągi pojadą szybciej i częściej może być bardzo niebezpiecznie. To ogromny skrót bo do wiaduktów na Arkońskiej i Krasińskiego trzeba lecieć kawał dookoła.
SKM

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A dlaczego Trzebież Szczeciński jest pominięty?

wysłane przez Czarny87

MateuszMichalak napisał(a):

> A dlaczego Trzebież Szczeciński jest pominięty?

Dlaczego SKM ma jeździć tylko do Polic a nie do Trzebieży? Cóż zapewne dlatego, że ruch na tej trasie byłby niski i nierentowny. Mnie zastanawia inna rzecz, jaka czeka przyszłość SPPK po powstaniu SKM, czy likwidacji ulegną linie 107 i 101 i F? Ewentualnie na ile zmienią się ich trasy i częstotliwość kursowania? Również linia 102 wydaje się zagrożona likwidacją gdyż niemal w całości pokrywa się z trasą przyszłej SKM.

wysłane przez pioko17 38

Czarny87 napisał(a):

> Dlaczego SKM ma jeździć tylko do Polic a nie do Trzebieży? > Cóż zapewne dlatego, że ruch na tej trasie byłby niski i > nierentowny. > Mnie zastanawia inna rzecz, jaka czeka przyszłość SPPK po > powstaniu SKM, czy likwidacji ulegną linie 107 i 101 i F? > Ewentualnie na ile zmienią się ich trasy i częstotliwość > kursowania? Również linia 102 wydaje się zagrożona > likwidacją gdyż niemal w całości pokrywa się z trasą > przyszłej SKM.

O 102 możesz być spokojny, gdyż obsługuje ona inne potoki, a do tego ma przystanki co kilkaset metrów, a nie co kilka kilometrów jak SKM. Likwidując autobus w tym miejscu zabierasz transport publiczny wielu setkom osób. Zadaniem SKM ma być uzupełnienie oferty, a nie zastąpienie tego co jest. Dlatego jeśli już czegoś się można spodziewać, to nowej linii w Policach dowożącej do SKM, która ma się stać udogodnieniem, a nie przykrym obowiązkiem. Kolej nie dowiezie nikogo bezpośrednio do ścisłego centrum, a zmusi do przesiadek, co atrakcyjne raczej nie jest i może spowodować odwrotny efekt w postaci przesiadki pasażerów do samochodów (gdybyśmy uruchamiając SKM pocięli 101, 102, 107 i F).

wysłane przez t105n  49

Czarny87 napisał(a):

> Mnie zastanawia inna rzecz, jaka czeka przyszłość SPPK po > powstaniu SKM, czy likwidacji ulegną linie 107 i 101 i F?

A dlaczego Przęsocin i Bukowo mają zostać odcięte od komunikacji miejskiej? Popatrz na trasę 107 i na trasę kolei - pokrywają się?

-- Niesamowite jak wielu pieszych jest zdziwionych widząc na drodze dla rowerów... rowerzystę!

wysłane przez 333Wojtas333 15

t105n napisał(a):

> A dlaczego Przęsocin i Bukowo mają zostać odcięte od > komunikacji miejskiej? > Popatrz na trasę 107 i na trasę kolei - pokrywają się?

Słuszna uwaga, tym bardziej, że z własnych obserwacji zauważyłem, że 107 jest najbardziej naładowane na obszarze Szczecina. Przebieg trasy SKM sugeruje, że łatwiej będzie dostać się z Polic i północy Szczecina np. w rejon szpitala na Arkońskiej, Turzyn a nawet dworzec główny. Na chwilę obecną trzeba korzystać z przesiadek aby się tam dostać, a w przypadku dworca głównego przesiadka może być praktycznie na tym samym peronie, także jest perspektywa urozmaicenia oferty przewozowej istnieje.

wysłane przez Czarny87

t105n napisał(a):

> A dlaczego Przęsocin i Bukowo mają zostać odcięte od > komunikacji miejskiej?

Odcięte nie zostaną, będą tam jeszcze 63 i 58 które jak wiadomo kursują z częstotliwością wołającą o pomstę do nieba zwłaszcza poza szczytem.

> Popatrz na trasę 107 i na trasę kolei - pokrywają się?

Nie pokrywają się ale już widzę głosy "fachowców" z UM i nie tylko mówiące, że przecież jest pociąg z Polic bezpośrednio do Szczecina to po co 107, można zmniejszyć częstotliwość kursowania, zmienić trasę itd... Moim zdaniem szybko powstanie teoria, że od stacji SKM autobusy będą dowozić ludzi w głąb osiedli, idąc po kolei, Golęcin, Gocław zapewne 58/59, Stołczyn 58 i 63, Skolwin 63 i 102 o ile ta linia nie ulegnie jakiejś modyfikacji i ktoś nie wpadnie jednak na pomysł, że autobus wzdłuż torów po których jeździ SKM to strata pieniędzy... Wracając do osiedla Bukowo i Przęsocina to widać jak włodarze dbają o pasażerów w tamtym rejonie, wystarczy spojrzeć na rozkład 101... Owszem przez Przęsocin jeździ 107 całe szczęście ale wątpię by ktoś przejmował się pasażerami z Przęsocina...

wysłane przez Luke_Police  163

Czarny87 napisał(a):

> t105n napisał(a):

> > A dlaczego Przęsocin i Bukowo mają zostać odcięte od > > komunikacji miejskiej? >  > Odcięte nie zostaną, będą tam jeszcze 63 i 58 które jak > wiadomo kursują z częstotliwością wołającą o pomstę do > nieba zwłaszcza poza szczytem.

58 i 63 to nie w Przęsocinie, poza tym, jeśli coś ma być ograniczane kosztem kolei, to nie 101 i 107, tylko przede wszystkim 102 i 63, których trasy w dużej części pokrywają się z trasą kolejową.

> > Popatrz na trasę 107 i na trasę kolei - pokrywają się? >  > Nie pokrywają się ale już widzę głosy "fachowców" z UM i nie > tylko mówiące, że przecież jest pociąg z Polic bezpośrednio > do Szczecina to po co 107, można zmniejszyć częstotliwość > kursowania, zmienić trasę itd...

Pociąg nie jedzie do placu Rodła, ani do ważnego węzła Komuny Paryskiej. Nie wjeżdża też na Osiedle Chemik. Jazda z Osiedla Chemik do Szczecina z przesiadką na pociąg potrwa dłużej niż jazda samą linią 107 bez przesiadki więc nie ma podstaw by ograniczać kursowanie linii 107 po uruchomieniu SKM.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Czarny87

Luke_Police napisał(a):

> Nie wjeżdża też na Osiedle Chemik. Jazda z Osiedla > Chemik do Szczecina z przesiadką na pociąg potrwa dłużej niż > jazda samą linią 107 bez przesiadki więc nie ma podstaw by > ograniczać kursowanie linii 107 po uruchomieniu SKM.

Z tego co można zobaczyć tutaj: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1007589&page=36

wynika co innego, w planach zdaję się mają pomysł na budowę końcowej stacji na Osiedlu Chemik. Do Rodła fakt kolej choćby bardzo chciała nie dojedzie ale mimo to obstaje przy swoim, że cięcia na 107 będą.

wysłane przez pioko17 38

Czarny87 napisał(a):

> Z tego co można zobaczyć tutaj: > http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1007589&page=36 >  > wynika co innego, w planach zdaję się mają pomysł na budowę > końcowej stacji na Osiedlu Chemik. Do Rodła fakt kolej choćby bardzo > chciała nie dojedzie ale mimo to obstaje przy swoim, że cięcia na > 107 będą.

Założenia przedstawione w tej prezentacji już dawno się pozmieniały. Nie będzie łącznicy do Chemika, etapowania modernizacji linii 406, do tego odcinek Główny - Turzyn ma być dwutorowy, przybyło trochę przystanków na Prawobrzeżu. Zwróć też uwagę na daty przedstawione w artykule - to chyba wystarczająco ukazuje, że na koncepcjach sprzed kilku lat nie ma się co opierać.

wysłane przez fan004 86

Projekt bardzo ładny, nie ma co, ale na razie muszą dostać dofinansowanie, a wcześniej stworzyć projekt, całą dokumentację itd. Nie ma się co kłócić o linie, których przyszłości nikt przewidzieć nie może...

-- Wojciech XD

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez fan004 86

Czarny87 napisał(a):

> Dlaczego SKM ma jeździć tylko do Polic a nie do Trzebieży? > Cóż zapewne dlatego, że ruch na tej trasie byłby niski i > nierentowny.

Do Trzebieży można by puścić kilka pociągów dziennie w okresie wakacji, kiedy ludzie jeżdżą na plażę. Przy okazji wtedy można by skrócić LS do dworca w Trzebieży żeby się nie pokrywała z SKM. Tylko weźcie mnie nie oczerniajcie bo to tylko taki pomysł ;)

-- Wojciech XD

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Luke_Police  163

fan004 napisał(a):

> Do Trzebieży można by puścić kilka pociągów dziennie w > okresie wakacji, kiedy ludzie jeżdżą na plażę. Przy okazji > wtedy można by skrócić LS do dworca w Trzebieży żeby się nie > pokrywała z SKM.

Byłeś w ogóle kiedyś w Trzebieży? Pętla LS jest znacznie bliżej plaży niż dawny dworzec PKP, poza tym LS obsługuje przystanki, z których daleko jest do najbliższych (nieczynnych obecnie) stacji kolejowych. LS zaczyna trasę w centrum Polic, skąd daleko jest do torów kolejowych, a niektóre kursy obsługują miejscowości takie jak Tanowo, Witorza, Tatynia, Wieńkowo, Drogoradz, w których kolei nigdy nie było.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez torwid  67

Luke_Police napisał(a):

> Byłeś w ogóle kiedyś w Trzebieży? Pętla LS jest znacznie > bliżej plaży niż dawny dworzec PKP, poza tym LS obsługuje > przystanki, z których daleko jest do najbliższych (nieczynnych > obecnie) stacji kolejowych.

A w sezonie jest jeszcze LP.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez fan004 86

Luke_Police napisał(a):

> Byłeś w ogóle kiedyś w Trzebieży? Pętla LS jest znacznie > bliżej plaży niż dawny dworzec PKP, poza tym LS obsługuje > przystanki, z których daleko jest do najbliższych (nieczynnych > obecnie) stacji kolejowych. LS zaczyna trasę w centrum Polic, > skąd daleko jest do torów kolejowych, a niektóre kursy > obsługują miejscowości takie jak Tanowo, Witorza, Tatynia, > Wieńkowo, Drogoradz, w których kolei nigdy nie było.

Sory, nie wyraziłem się jasno. Miałem na myśli żeby zrobić trasę dla niektórych kursów LS: Trzebież Dworzec - Trzebież Plaża, reszta mogła by obsługiwać wszystkie wioski które wypisałeś. LS przejeżdża koło dworca w Policach i zatrzymuje się na przystanku Police Grunwaldzka i chyba Police Dworzec... no chyba że nie?

-- Wojciech XD

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Czarny87

Pozwolę sobie odgrzać temat: http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/szczecin-w-oczekiwaniu-na-swoj-sbahn-55456.html

Pada tam też takie ciekawe stwierdzenie odnośnie komunikacji Police-Szczecin:

"Na pewno jednak trzeba byłoby przeorganizować układ linii – nie wszystkie muszą jeździć bezpośrednio do Szczecina, w zamian spełniając funkcje dowozowe."

Wprawdzie to jeszcze nie oznacza, że tak będzie ale...