Forum
Oferty na opracowanie studium dla Magistrali Nadbałtyckiej
wysłane przez Ferrix 8
-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...
STMKŻ
> Na linii 202 moim zdaniem, powinny być 2 tory na całej > długości. A przewoźnicy niech przestaną narzekać na brak > elektryfikacji, tylko niech zakupią więcej taboru > dostosowanych do linii obsługiwanych trakcją spalinową. W > Czechach tego problemu nie ma, u nas wszystko chcą ostatnio > zelekryfikować.
Warto dodać, że trakcja elektryczna jest wydajniejsza/mniej podatna na straty.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez pioko17 38
> Na linii 202 moim zdaniem, powinny być 2 tory na całej > długości. A przewoźnicy niech przestaną narzekać na brak > elektryfikacji, tylko niech zakupią więcej taboru > dostosowanych do linii obsługiwanych trakcją spalinową. W > Czechach tego problemu nie ma, u nas wszystko chcą ostatnio > zelekryfikować.
Ja tam jestem za elektryfikacją istniejących szlaków. Z perspektywy pociągów dalekobieżnych, jest to o tyle istotne, że nie marnujemy czasu na zmianę lokomotywy, poza tym można osiągać większe prędkości (w PL tabor spalinowy jest na Vmax=120, do tego elektryki mają lepsze przyspieszenie). Z kolei z perspektywy osobowych, to eliminujemy problem pociągów spalinowych jeżdżących na długich odcinkach "pod drutem" przyczyniając się do niszczenia sieci trakcyjnej - taki najbardziej absurdalny przykład to pociąg lotniskowy, który jakieś 85% trasy jedzie pod drutem, a mimo to musi być prowadzony trakcją spalinową.