Forum

Czy pojedziemy z Choszczna do Złocieńca?

Samorządowcy z gmin położonych na trasie wyłączonej z eksploatacji linii kolejowej nr 410 chcą, by przywrócony został na niej ruch pociągów nie tylko towarowych, ale także ruch pasażerski. I nie tylko na odcinku Drawno – Złocieniec, który przez najbliższe 7 lat będzie remontowany ze środków Ministerstwa Obrony Narodowej, ale również między Choszcznem a Drawnem. Odbudowę linii nr 410 chce wesprzeć Urząd Marszałkowski, który zwrócił się już z konkretną propozycją współpracy do PKP PLK SA.

wysłane przez Ferrix 8

Województwo przede wszystkim powinno zakupić tabor spalinowy do obsługi bieżących połączeń (a może nawet zwiększenia ich ilości). Drugim zadaniem powinna być rewitalizacja linii Świdwin - Połczyn-Zdrój - Grzmiąca/ Iwin. Z pewnością więcej ludzi by nią jeździło niż wymienioną w artykule.

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Ferrix napisał(a):

> Drugim zadaniem powinna być > rewitalizacja linii Świdwin - Połczyn-Zdrój - Grzmiąca/ > Iwin. Z pewnością więcej ludzi by nią jeździło niż > wymienioną w artykule.

Czym się charakteryzuje ww. przez Ciebie linia w stosunku do omawianej w artykule? Śmiem powiedzieć, że Drawno, Kalisz Pomorski (Miasto) i Mirosławiec mają większe szanse na wygenerowanie (większego) potoku niż sam Połczyn. I czemu do Iwina? Co tam jest?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Czym się charakteryzuje ww. przez Ciebie linia w stosunku do > omawianej w artykule? Śmiem powiedzieć, że Drawno, Kalisz > Pomorski (Miasto) i Mirosławiec mają większe szanse na > wygenerowanie (większego) potoku niż sam Połczyn. I czemu do > Iwina? Co tam jest?

Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam. Bardzo często spotykam się z pytaniami osób, jak dojechać do Połczyna. Jest to najczęściej wymieniana miejscowość bez dostępu do kolei. Możesz wierzyć lub nie, ale nie pamiętam czy kiedykolwiek padło pytanie o dojazd do Drawna czy Mirosławca. Nie jestem przeciwny, ale Połczyn wg mnie jest tu priorytetem. Co do p.o. Kalisz Pomorski Miasto - zastanawia mnie dlaczego nie dojeżdża tam ostatni pociąg kończący bieg w Kaliszu? Przed remontem linii 403 dało się.

Dlaczego Iwin? Przy ewentualnej odbudowie linii rozsądnym rozwiązaniem byłby zaprojektowanie wjazdu na linię „połczyńską” bez zmiany czoła od strony Szczecinka (Piły / Poznania). Nie wyklucza to oczywiście odbudowy wjazdu od strony Grzmiącej (trójkąt podobny jak na trasie do Lotniska Goleniów).

-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...

STMKŻ
Ferrix napisał(a):

> Bardzo często spotykam się z pytaniami osób, jak dojechać do > Połczyna. Jest to najczęściej wymieniana miejscowość bez > dostępu do kolei. Możesz wierzyć lub nie, ale nie pamiętam > czy kiedykolwiek padło pytanie o dojazd do Drawna czy > Mirosławca. Nie jestem przeciwny, ale Połczyn wg mnie jest tu > priorytetem.

To chyba bardziej wynika z tego, że Połczyn jest miejscem gdzie generatorami byliby w sporej ilości "nietutejsi" czyli osoby udające się z Polski do uzdrowiska i nazod. Ale to są pasażerowie, którzy raz pojadą i wrócą, nie będą oni codziennymi pasażerami. Nie zmienia faktu że należy ich pomijać, wręcz przeciwnie. Brak pytań o Drawno czy Mirosławiec powinno wskazywać, że nie ma tam dużych generatorów "nietutejszych" ale to nie oznacza że nikt bym tam nie jeździł. Po prostu lokalsi wiedzą że pociąg nie jeździ od X lat i o niego nie pytają.

> Co do p.o. Kalisz Pomorski Miasto - zastanawia mnie > dlaczego nie dojeżdża tam ostatni pociąg kończący bieg w > Kaliszu? Przed remontem linii 403 dało się.

No właśnie. Bodek? Strzelam że z uwagi na godziny zerowe zainteresowanie, a skład na nocny postój i tam musiał zjechać do Kalisz na stację.

> Dlaczego Iwin? Przy ewentualnej odbudowie linii rozsądnym > rozwiązaniem byłby zaprojektowanie wjazdu na linię > „połczyńską” bez zmiany czoła od strony Szczecinka (Piły > / Poznania). Nie wyklucza to oczywiście odbudowy wjazdu od > strony Grzmiącej (trójkąt podobny jak na trasie do Lotniska > Goleniów).

OK, wybiegłeś mocno w przyszłość nie wyjaśniając jej wcześniej, stąd pytałem.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Ferrix napisał(a):

> Drugim zadaniem powinna być > rewitalizacja linii Świdwin - Połczyn-Zdrój - Grzmiąca/ > Iwin. Z pewnością więcej ludzi by nią jeździło niż > wymienioną w artykule.

Chciałbym zwrócić uwagę na dwa fakty: - Linia 410 jest rewitalizowana ze środków MON i województwo po prostu korzysta z prezentu. Gdyby nie resortowe fundusze nikt nie śmiał by myśleć odtwarzać tej linii tylko dla ruchu pasażerskiego. Podobnie z 421 na którą po prostu nie ma pieniędzy. - Linia 410 fizycznie istnieje, jest po prostu w stanie zapuszczonym z licznymi ubytkami nawierzchni. Natomiast 421 na odcinku od Smardzka została fizycznie zlikwidowana, więc jej odbudowa (nie rewitalizacja!) kosztowała by zdecydowanie większe pieniądze i to z kieszeni samorządu.
Ferrix napisał(a):

> [ciach]

Poza tymi wszystkimi argumentami wymienionymi w dyskusji warto dodać, że w Świdwinie brak jest szpitala (znajduje się tam tylko przychodnia). Duża część badań odbywa się więc w Połczynie gdzie ze względu na brak kolei i rzadkie oraz mało wygodne połączenia PKS jest się trudno dostać osobom nie posiadającym samochodu.

Nie twierdzę, że jest to zasadniczy argument dla odbudowy linii, ale z pewnością należy do dyskusji, a przede wszystkim opowiada się za dobrem mieszkańców. :)

#TramwajemPoŚwiecie