Forum

PLK ogłasza przetarg na studium wykonalności dla unowocześnienia odcinka Szczecin – Świnoujście

Polskie Linie Kolejowe chcą być przygotowane do realizacji strategicznych planów poprawienia parametrów dla linii dowozowych do portów. Przygotowują się do modernizacji linii do Świnoujścia.

Ten "Bezkolizyjny rozplot linii kolejowych na stacji Szczecin Dąbie" naprawdę jest potrzebny? Pociąg wjeżdżający od kierunku Głównego na perony w kierunku Goleniowa aż tak tamują ruch na stacji?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):
Ten "Bezkolizyjny rozplot linii kolejowych na stacji Szczecin Dąbie" naprawdę jest potrzebny? Pociąg wjeżdżający od kierunku Głównego na perony w kierunku Goleniowa aż tak tamują ruch na stacji?

Jak w tej samej chwili zjadą 3 - 4 pociągi z każdej ze stron to faktycznie robi się zamieszanie i problem z płynną przepustowością.
zack1989 napisał(a):
Ten "Bezkolizyjny rozplot linii kolejowych na stacji Szczecin Dąbie" naprawdę jest potrzebny? Pociąg wjeżdżający od kierunku Głównego na perony w kierunku Goleniowa aż tak tamują ruch na stacji?

Jak najbardziej jest to przydatne rozwiązanie, mając na uwadze także, że wkrótce ruszy SKM i ruch pociągów będzie zdecydowanie większy. PKP PLK na szczęście zrozumiała, jak bardzo bezkolizyjne połączenia są przydatne i teraz realizuje sporo projektów, na których takowe się pojawią - np. w Krakowie, Redzie czy nawet na mniejszych posterunkach jak Glincz.

W Dąbiu widziałbym to podobnie jak w Redzie z planowanym połączeniem bezkolizyjnym torów LK230 z SKM. Połączenie bezkolizyjne w stronę Świnoujścia schodziło by do tunelu z toru nr 6 (obecny "towarowy"), następnie łukiem w lewo pod torami linii 351 i wynurzałby się on na powierzchnię najdalej na poziomie ul. Tczewskiej. Oczywiście za tym musiała by też iść przebudowa samej stacji Szczecin Dąbie z wydzieleniem peronu do jazdy na Świnoujście. A kto wie, może jak analizy wykażą sens, to doczekamy się i 4 torów na szlaku w stronę Regalicy - osobnej pary regionalnej i osobnej dalekobieżno-towarowej? Wtedy naturalnie tor LK428 musiałby włączać się w LK351 w okolicach ulicy Kopalnianej.