Forum

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Jak zapowiedział na łamach „Rynku Kolejowego” marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, region sprzedaje swoje zmodernizowane zespoły trakcyjne.

Trochę się zastanawiam czy po sprzedaży tych siedmiu ALicji nie będzie brakowało taboru do obsługi SKMki? (Biorąc pod uwagę jej rozwój). Po drugie, czy nie ograniczy to innych połączeń? W sumie to dość nowe pociągi po "wypasionej" modernizacji.
Pt47bis napisał(a):
Trochę się zastanawiam czy po sprzedaży tych siedmiu ALicji nie będzie brakowało taboru do obsługi SKMki? (Biorąc pod uwagę jej rozwój). Po drugie, czy nie ograniczy to innych połączeń? W sumie to dość nowe pociągi po "wypasionej" modernizacji.

No ale z drugiej strony są jeszcze Impulsy, do tego dochodzi fakt, że pociągi na większości zachodniopomorskich tras nie jeżdżą jakoś zbyt często.
Arek Dynamo napisał(a):
No ale z drugiej strony są jeszcze Impulsy, do tego dochodzi fakt, że pociągi na większości zachodniopomorskich tras nie jeżdżą jakoś zbyt często.

Też o tym "niezbyt częstym" kursowaniu myślałem. Byłaby szansa to zmienić ale pewnie kasy brak. Swoją drogą ciekaw jestem kto ALicje kupi.
Pt47bis napisał(a):
Trochę się zastanawiam czy po sprzedaży tych siedmiu ALicji nie będzie brakowało taboru do obsługi SKMki? (Biorąc pod uwagę jej rozwój). Po drugie, czy nie ograniczy to innych połączeń? W sumie to dość nowe pociągi po "wypasionej" modernizacji.

Jest odpowiednia ilość Impulsów do ich zastąpienia. Jedyny problem to taki, że nie będą mogły one wyjeżdżać poza granice województwa (z nielicznymi wyjątkami), a EN57AL kursują głównie w relacjach międzywojewódzkich.
333Wojtas333 napisał(a):
Jest odpowiednia ilość Impulsów do ich zastąpienia. Jedyny problem to taki, że nie będą mogły one wyjeżdżać poza granice województwa (z nielicznymi wyjątkami), a EN57AL kursują głównie w relacjach międzywojewódzkich.

Marszałek zapowiada zakupy hybryd także powinno wystarczyć ;)
Czarny87 napisał(a):
Marszałek zapowiada zakupy hybryd także powinno wystarczyć ;)

Hybrydy nie rozwiążą problemu relacji międzywojewódzkich. Według mnie prawdopodobny jest scenariusz, że Kołobrzeg - Poznań może w całości przejąć PR Poznań. Tylko jak to będzie wyglądać na połączeniach Szczecin - Rzepin / Zielona Góra to przyznam szczerze, że chyba nikt nie wie czego spodziewać się po PR Zielona Góra :)
333Wojtas333 napisał(a):
Hybrydy nie rozwiążą problemu relacji międzywojewódzkich. Według mnie prawdopodobny jest scenariusz, że Kołobrzeg - Poznań może w całości przejąć PR Poznań. Tylko jak to będzie wyglądać na połączeniach Szczecin - Rzepin / Zielona Góra to przyznam szczerze, że chyba nikt nie wie czego spodziewać się po PR Zielona Góra :)

A co masz na myśli mówiąc o Zielonej Górze? Masz na myśli tabor?
Arek Dynamo napisał(a):
A co masz na myśli mówiąc o Zielonej Górze? Masz na myśli tabor?

Między innymi, ale PR Zielona Góra jako całokształt to tragikomedia.
333Wojtas333 napisał(a):
Między innymi, ale PR Zielona Góra jako całokształt to tragikomedia.

A dlaczego? Bo zaskoczyła mnie ta opinia mimo że nie miałem styczności z tym oddziałem
Arek Dynamo napisał(a):
A dlaczego? Bo zaskoczyła mnie ta opinia mimo że nie miałem styczności z tym oddziałem

Przeczytaj artykuły na RK z 2019 roku o ilości odwoływanych pociągów w lubuskiem. Moim zdaniem jest to najgorzej zorganizowany oddział PR w Polsce, ale winne też są władze województwa. Nieprzystosowane technicznie i organizacyjnie zaplecze do utrzymania nowoczesnego taboru, pomimo, że w dalszym ciągu zakupuje się nowoczesne pojazdy co kończy się tym, że np. Impulsy lubuskie w tragicznym stanie przyjeżdżają na przeglądy do Szczecina. Szynobusy swego czasu trafiały na przeglądy do bazy KD w Legnicy. Jest jeszcze wiele innych akcji, ale dalej to aż szkoda opowiadać...
333Wojtas333 napisał(a):
Przeczytaj artykuły na RK z 2019 roku o ilości odwoływanych pociągów w lubuskiem. Moim zdaniem jest to najgorzej zorganizowany oddział PR w Polsce, ale winne też są władze województwa. Nieprzystosowane technicznie i organizacyjnie zaplecze do utrzymania nowoczesnego taboru, pomimo, że w dalszym ciągu zakupuje się nowoczesne pojazdy co kończy się tym, że np. Impulsy lubuskie w tragicznym stanie przyjeżdżają na przeglądy do Szczecina. Szynobusy swego czasu trafiały na przeglądy do bazy KD w Legnicy. Jest jeszcze wiele innych akcji, ale dalej to aż szkoda opowiadać...

No to grubo tam jest, z drugiej strony całe lubuskie to takie bieda województwo gdzie poza Gorzowem, Zieloną Górą i paroma miasteczkami to nic tam nie ma
Arek Dynamo napisał(a):
No to grubo tam jest, z drugiej strony całe lubuskie to takie bieda województwo gdzie poza Gorzowem, Zieloną Górą i paroma miasteczkami to nic tam nie ma

Ale co to ma do rzeczy? Nie lubię takich stwierdzeń, bo w zasadzie to samo można powiedzieć o zachodniopomorskiem.