Forum

Powrót EIC Chrobry

Z dniem 21 lipca 2020 roku (wtorek) nastąpi przywrócenie kursowania pociągu EIC Chrobry w relacji Warszawa Wschodnia (18:04) – Szczecin Główny (0:57), a dzień później w relacji Szczecin Główny (3:51) – Warszawa Wschodnia (10:41). Bilety na połączenie dostępne są już na platformach sprzedażowych PKP Intercity.

wysłane przez pioko17 38

Dodam jeszcze od siebie, że to przywrócenie odbywa się całkiem po cichu - nie znalazłem żadnego stosownego komunikatu na stronie PKP InterCity albo w mediach. Natrafiłem na to przez przypadek szukając połączenia dla siebie na ostatni weekend lipca.

Warto jeszcze wspomnieć o dramatycznym wręcz czasie przejazdu. Warszawa Centralna - Szczecin Główny w 6:52 i w drugą stronę 6:25. Nijak się to ma do czasu założonego w rozkładzie rocznym (5:23) i o lata świetlne odbiega od czasu przejazdu EIC Sedina z rozkładu 2015/2016 (5:08). Zastanawiam się, jaki to w ogóle ma sens i czy nazywanie tego składu ekspresem jest fair wobec pasażerów. Gdy prowadzono modernizację LK9 do Trójmiasta to obniżono kategorię wszystkich ekspresów Warszawa - Trójmiasto, aby umożliwić ludziom podróż za uczciwą cenę. Kolejna kwestia, to całkiem niezrozumiałe dla mnie upieranie się na trasie przez Krzyż, skoro teraz na pewno sporo szybciej by było jechać przez Rzepin z prędkością 160 km/h. Dla stargardzian można by wtedy przekierować na 351 np. pociąg IC Mewa.
1

wysłane przez Ferrix 8

pioko17 napisał(a):
Dodam jeszcze od siebie, że to przywrócenie odbywa się całkiem po cichu - nie znalazłem żadnego stosownego komunikatu na stronie PKP InterCity albo w mediach. Natrafiłem na to przez przypadek szukając połączenia dla siebie na ostatni weekend lipca.

Informacja jest podana zbiorczo po kliknięciu w baner na stronie głównej „Aktualna dostępność pociągów PKP Intercity” → „Aktualnie kursujące pociągi”.

STMKŻ
1

wysłane przez techno

pioko17 napisał(a):
Gdy prowadzono modernizację LK9 do Trójmiasta to obniżono kategorię wszystkich ekspresów Warszawa - Trójmiasto, aby umożliwić ludziom podróż za uczciwą cenę. Kolejna kwestia, to całkiem niezrozumiałe dla mnie upieranie się na trasie przez Krzyż, skoro teraz na pewno sporo szybciej by było jechać przez Rzepin z prędkością 160 km/h. Dla stargardzian można by wtedy przekierować na 351 np. pociąg IC Mewa.

U nas jest wyłącznie konkurencja z LOT-em, dlatego mają gdzieś obniżenie kategorii.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez pioko17 38

techno napisał(a):
U nas jest wyłącznie konkurencja z LOT-em, dlatego mają gdzieś obniżenie kategorii.

To akurat prawda, może gdyby jeszcze latał Ryanair to by coś próbowali zrobić. Bo Flixbus z tym czasem przejazdu jaki ma to konkurencja żadna.

Zastanawia mnie tylko gdzie odpłynęli ci wszyscy pasażerowie co kilka lat temu jeździli pociągami, potem latali Ryanem. Ja ostatnio bardziej przesiadłem się na auto, ale wpływ na to miały też spadki cen paliw. Jednak istotnego wzrostu natężenia ruchu na drogach nie widać, poza tym że nie każdy ma samochód. Część w ogóle nie jeździ z powodu pandemii. Zastanawiam się więc co z resztą.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Z nieoficjalnych źródeł dowiedziałem się, że od nowego RJ ma zostać uruchomiony EIC Szczecin - Warszawa przez Rzepin. Czy ktoś może wie coś więcej na ten temat?
333Wojtas333 napisał(a):
Z nieoficjalnych źródeł dowiedziałem się, że od nowego RJ ma zostać uruchomiony EIC Szczecin - Warszawa przez Rzepin. Czy ktoś może wie coś więcej na ten temat?

No jest coś takiego - EIC Paderewski ze Szczecina Gł. 6:41 - Wawa Cent. 12:05 - kursuje oprócz niedziel i świąt

Z Wawy Cent. 15:51 - Szczecin Gł. przyj. 21:19 - kursuje oprócz sobót i dni przedświątecznych. Planowana obsługa trakcyjna EU160.

Natomiast Chrobry przez Krzyż, ze Szczecina Gł. 4:52 - Warszawa Cent. 10:05. Z Warszawy Cent. 17:50. Szczecin Gł. przyj. 23:03. Też na EU160 ale zasadniczo codziennie.
Post został wyedytowany przez autora.
2
wojtazz napisał(a):
No jest coś takiego - EIC Paderewski ze Szczecina Gł. 6:41 - Wawa Cent. 12:05 - kursuje oprócz niedziel i świąt

Z Wawy Cent. 15:51 - Szczecin Gł. przyj. 21:19 - kursuje oprócz sobót i dni przedświątecznych. Planowana obsługa trakcyjna EU160.

Natomiast Chrobry przez Krzyż, ze Szczecina Gł. 4:52 - Warszawa Cent. 10:05. Z Warszawy Cent. 17:50. Szczecin Gł. przyj. 23:03. Też na EU160 ale zasadniczo codziennie.

W przypadku Chrobrego jestem ciekaw, na ile jest to realny czas. Według obecnego rozkładu rocznego czas przejazdu wynosi 5:13 (można to sobie sprawdzić wpisując w wyszukiwarkę połączeń datę np. listopadową). Na ile to się trzyma rzeczywistości wie każdy.
pioko17 napisał(a):
W przypadku Chrobrego jestem ciekaw, na ile jest to realny czas. Według obecnego rozkładu rocznego czas przejazdu wynosi 5:13 (można to sobie sprawdzić wpisując w wyszukiwarkę połączeń datę np. listopadową). Na ile to się trzyma rzeczywistości wie każdy.

Na tyle realny na ile realne jest, że od Szczecina do Wawy nie będzie żadnych prac torowych, czyli absolutnie nierealny.
wojtazz napisał(a):
Na tyle realny na ile realne jest, że od Szczecina do Wawy nie będzie żadnych prac torowych, czyli absolutnie nierealny.

Dlatego pytanie moje jest takie czy jest sens aby w obecnej sytuacji utrzymywać Chrobrego? Zdecydowanie lepiej byłoby aby EIC kursowały trasą objazdową przez Rzepin, gdzie czas przejazdu jest podobny w stosunku do trasy przez Krzyż, ponadto ryzyko wystąpienia opóźnienia jest zdecydowanie mniejsze. W zamian uruchomić połączenie IC o podobnych godzinach kursowania co Chrobry.

wysłane przez Ronaldinho

333Wojtas333 napisał(a):
Dlatego pytanie moje jest takie czy jest sens aby w obecnej sytuacji utrzymywać Chrobrego? Zdecydowanie lepiej byłoby aby EIC kursowały trasą objazdową przez Rzepin, gdzie czas przejazdu jest podobny w stosunku do trasy przez Krzyż, ponadto ryzyko wystąpienia opóźnienia jest zdecydowanie mniejsze. W zamian uruchomić połączenie IC o podobnych godzinach kursowania co Chrobry.

A może drogą przez Krzyż porusza się więcej osób niż poruszałoby się drogą przez Rzepin.
Ronaldinho napisał(a):
A może drogą przez Krzyż porusza się więcej osób niż poruszałoby się drogą przez Rzepin.

Wyjaśnię jeszcze raz, może bardziej dokładniej. Mamy remont tej linii i czas jazdy między EIC a IC/TLK jest praktycznie taki sam, zwłaszcza na odcinku Szczecin - Poznań, a płacisz znacznie więcej za ten pierwszy. Dodatkowo nie trudno teraz o złapanie opóźnienia z powodu ograniczenia przepustowości, czego nie można powiedzieć o trasie przez Rzepin która pomimo, że jest dłuższa około 100 km generuje podobny czas przejazdu. W moim wcześniejszym poście zamysł był taki żeby express rzeczywiście był tym expressem, dlatego uważam, że trasa przez Rzepin jest w tej sytuacji bardziej atrakcyjna.
Post został wyedytowany przez autora.
333Wojtas333 napisał(a):
Z nieoficjalnych źródeł dowiedziałem się, że od nowego RJ ma zostać uruchomiony EIC Szczecin - Warszawa przez Rzepin. Czy ktoś może wie coś więcej na ten temat?

No i poszli po rozum do głowy nieco szybciej.
Od korekty RJ:
Szczecin Główny 4:00
Rzepin
Świebodzin
Zbąszynek
Poznań Główny 7:10
Konin
Kutno
Warszawa Zachodnia
Warszawa Centralna 10:16
Warszawa Wschodnia 10:31

Warszawa Wschodnia 17:19
Warszawa Centralna 17:30
Kutno
Konin
Poznań Główny 20:39
Zbąszynek
Świebodzin
Rzepin
Szczecin Główny 23:47

Czas przejazdu SG-WC/WC-SG po korekcie 6:16/6:17. Przed korektą 6:25/6:41.

Ciekawe jaka obsługa trakcyjna - czy na całej trasie EP09 czy EU160, bo w to, że Vmax będzie aż do Rzepina 160 km/h nie wątpię, szczególnie że w Poznaniu na postój tylko 5 minut.
3