Forum

Bezpośrednie pociągi Gorzów – Szczecin? PLK chce budować łącznicę w Kostrzynie

Jest szansa na to, że za 6 lat powstanie łącznica, która umożliwi uruchomienie bezpośrednich, do tego elektrycznych, pociągów, które połączą Gorzów ze Szczecinem przez stację w Kostrzynie. PKP PLK prowadzi rozmowy na ten temat z GDDKiA, które chce budować obwodnicę tego ostatniego miasta.

Po raz kolejny pojawia się pytanie - jaki to ma sens? W tym przypadku kolej przegrywa z transportem drogowym, bo jednak S3 robi swoje. Poza tym teoretycznie jest możliwość przejechać bezpośrednio do Gorzowa przez łącznicę od Kostrzyna Towarowego, kosztem pominięcia stacji Kostrzyn. Bez drutu co prawda, ale kolejne pytanie - czy się opłaca?
333Wojtas333 napisał(a):
Po raz kolejny pojawia się pytanie - jaki to ma sens? W tym przypadku kolej przegrywa z transportem drogowym, bo jednak S3 robi swoje. Poza tym teoretycznie jest możliwość przejechać bezpośrednio do Gorzowa przez łącznicę od Kostrzyna Towarowego, kosztem pominięcia stacji Kostrzyn. Bez drutu co prawda, ale kolejne pytanie - czy się opłaca?

Tym bardziej, że są busy firmy Paan Bus, które dojeżdżają do Gorzowa bez problemu. ;)
Vlogus123 napisał(a):
Tym bardziej, że są busy firmy Paan Bus, które dojeżdżają do Gorzowa bez problemu. ;)

Weź mnie nie rozśmieszaj. 3 razy korzystałem z Paan Busa, Za każdym razem moja podróż kończyła się przy rowie z zepsutym autobusem.
1
Pepe napisał(a):
Weź mnie nie rozśmieszaj. 3 razy korzystałem z Paan Busa, Za każdym razem moja podróż kończyła się przy rowie z zepsutym autobusem.

Serio? Aż tyle razy?
Arek Dynamo napisał(a):
Serio? Aż tyle razy?

Niestety tak. Na przestrzeni 4 lat, ale jednak. I nie były to za każdym razem Autosany.
1
Pepe napisał(a):
Niestety tak. Na przestrzeni 4 lat, ale jednak. I nie były to za każdym razem Autosany.

Jeżeli chodzi o Paan Busa to wiele opinii słyszałem, praktycznie wszystkie negatywne. Ale czy Paan Bus jest jedynym przewoźnikiem na tej trasie? Inni busiarze chyba też tam jeżdżą, pytanie tylko jak wygląda atrakcyjność cen, bo nigdy nie miałem przyjemności przejechać się po tej trasie czymś innym niż własnym samochodem.
333Wojtas333 napisał(a):
Jeżeli chodzi o Paan Busa to wiele opinii słyszałem, praktycznie wszystkie negatywne. Ale czy Paan Bus jest jedynym przewoźnikiem na tej trasie? Inni busiarze chyba też tam jeżdżą, pytanie tylko jak wygląda atrakcyjność cen, bo nigdy nie miałem przyjemności przejechać się po tej trasie czymś innym niż własnym samochodem.

Niestety Paan Bus ma obecnie monopol po zamknięciu konkurencyjnego Krajana. Nota bene on również miał autobusy klejone "pałertejpem"...
333Wojtas333 napisał(a):
Jeżeli chodzi o Paan Busa to wiele opinii słyszałem, praktycznie wszystkie negatywne. Ale czy Paan Bus jest jedynym przewoźnikiem na tej trasie? Inni busiarze chyba też tam jeżdżą, pytanie tylko jak wygląda atrakcyjność cen, bo nigdy nie miałem przyjemności przejechać się po tej trasie czymś innym niż własnym samochodem.

Jechałem kilka razy i zawsze było wszystko w porządku. Bilet w granicy kilkunastu zł. Tylko długo - ze względu na wizyty w Myśliborzu, Lipianach, Pyrzycach. Są tez przewoźnicy Transa, różne PKS-y i Flixbus. Bardzo popularny jest też na tej trasie BlablaCar i dwie strony wspólnych przejazdów na Fb. Jest bardzo duży wybór na tej trasie z racji braku pociągu, więc wątpię czy ktoś będzie chciał wlec się przez Kostrzyn ...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.