Forum

Do Berlina tylko z przesiadką – dodatkowe zmiany

Jak informują Koleje Niemieckie, z powodu konieczności wykorzystania pociągów do transportu uchodźców z Ukrainy, w dniach 10–20 marca 2022 r. na trasie Szczecin Gł. – Angermünde za wszystkie pociągi wprowadzono zastępczą komunikację autobusową.

Żeby nie było zbytecznych komentarzy - niestety zarówno u nas jak i w Niemczech brakuje maszynistów. Dodatkowe pociągi są uruchamiane z dnia na dzień, stąd może częściej dochodzić do podobnych sytuacji.
333Wojtas333 napisał(a):
Żeby nie było zbytecznych komentarzy - niestety zarówno u nas jak i w Niemczech brakuje maszynistów. Dodatkowe pociągi są uruchamiane z dnia na dzień, stąd może częściej dochodzić do podobnych sytuacji.

To już mam odpowiedź na tego czerwonego przegubowego mercedesa co go mijałem wczoraj na mieście. Trochę lipne oznaczenie miał jak na komunikację zastępczą.
333Wojtas333 napisał(a):
Żeby nie było zbytecznych komentarzy - niestety zarówno u nas jak i w Niemczech brakuje maszynistów. Dodatkowe pociągi są uruchamiane z dnia na dzień, stąd może częściej dochodzić do podobnych sytuacji.

Być może to jeden z powodów, ale strona niemiecka jako główną przyczynę podaje ograniczoną liczbę pojazdów posiadających dopuszczenie do ruchu w Polsce i konieczność wykorzystania "naszych" VT646 do transportu uchodźców, najpewniej z/do Rzepina.

Swoją drogą warto dodać, że DB dodały do rozkładu kursy "ekspresowe" autobusów łączące bezpośrednio Szczecin i Angermünde, choć teoretycznie wg rozkładu różnica w czasie przejazdu jest niewielka. Sprawdzę jak to działa w weekend.
pioko17 napisał(a):
Być może to jeden z powodów, ale strona niemiecka jako główną przyczynę podaje ograniczoną liczbę pojazdów posiadających dopuszczenie do ruchu w Polsce i konieczność wykorzystania "naszych" VT646 do transportu uchodźców, najpewniej z/do Rzepina.

Rzepin odpada. Jedyne co przekracza granice przez Oderbrucke to pociągi BWE, Gedania, Wawel, 17040 "UBER" do Frankfurtu i osobowe Frankfurt - Zielona Góra. DB nie przesyła nic swojego, poza dodatkowymi Vectronami i wagonami do BWE. Z resztą w Rzepinie i Frankfurcie pociągi stoją po przynajmniej kilkadziesiąt minut, z powodu braku miejsca na stacji we Frankfurcie i wzmożonych kontrolach po stronie niemieckiej. Reszta dodatków od strony polskiej dojeżdża tylko do Rzepina.
Post został wyedytowany przez autora.