> > Gdyby przy Niebuszenie przy dworcu kolejowym było połączenie z > > poszczególnymi pkt Sz-na mieszkańcy Polic bez problemu > > korzystaliby z kolei. > > Zależy których Polic, bo jechać z Chemika, przesiadać się na > pociąg a potem znów na KM raczej się nie sprawdzi. Wierz mi.

Przesiadek pasażerowie nie lubią, więc może należałoby poszukać rozwiązań które je eliminują. Takim rozwiązaniem jest tramwaj dwusystemowy. Połączenie sieci tramwajowej z kolejową chyba najkorzystniej byłoby zrobić w okolicach dworca Niebuszewo. Dzięki temu jest już rozwiązany problem bezprzesiadkowej podróży do Centrum w Szczecinie, ponieważ tramwaj dwusystemowy dość szybko by tam dotarł.

Pozostaje teraz kwestia Polic. Dzięki specyfice tramwaju możliwe i efektywne byłoby wybudowanie większej liczby przystanków na trasie, tam gdzie faktycznie być powinny.

Możliwe byłoby nawet (o ile rezerwy terenu pozwolą) wybudowanie odejścia tramwajowego bilże zabudowy mieszkalnej. Linię tramwjową dzięki dopuszczalnym promieniom min. 25m łatwiej wpasować w strukturę miasta - i to jest szansa.

> Szczecin jest trzecim miastem pod względem wielkości w Polsce.

Hmm... zawsze myślałem że Kraków, chyba że Szczecin ma już więcej niż 700 tys. mieszkańców (?) ;-)

> Trzeba patrzeć na ważne punkty i o to w tym chodzi. > A sęk w tym, że pociąg o nie wcale nie zahacza!

Dlatego rozważcie poważnie tram dwusystemowy - bo on to załatwia.

Oczywiście to jest bardzo poważna inwestycja i bez pomocy z UE by się nie obyło. Ale Unia lubi takie projekty, no i macie swojego człowieka w odpowiednim ministerstwie. Korzystajcie z tego :-)

Pozdr, WL