Forum

Szczecin wart metra

Gdy kilka lat temu, z powodu remontu mostu Akademickiego stanęły tramwaje na ul. Mickiewicza, grupa studentów uniwersytetu postanowiła przez ciekawość przejechać się stamtąd w stronę Pomorzan pociągiem. Dotarli tam z przystanku pod wiaduktem w 8 minut. Czym mogliby dojechać tak szybko w godzinach szczytu, gdy główne arterie miasta są zakorkowane pojazdami?

wysłane przez techno

zadzior napisał(a):

> Fakt, ale to trzeba zrobić w pakiecie razem z wprowadzeniem > wspólnego biletu ZDiTM+PKP. Inaczej ludzie się nie przesiądą do > pociągów, bo będzie to dla nich za droga impreza. Wiem, co > mówię, bo obserwuję to u sibie w mieście (w Warszawie). > Wprowadzenie wspólnego biletu ZTM+KM skutecznie zachęciło ludzi > do jeżdżenia pociągami zamiast autobusami lub nawet Samochodami > (!). Teraz udało się wprowadzić kolejne udogodnienie dla > pasażerów i od 15.01.2007 bilety kodowane na WKM będą ważne > także w WKD.

Masz rację na temat wspólnego biletu. To nie podlega wątpliwości. Ja też bym się chętnie przesiadł do takiej kombinowanej komunikacji na wspólnym bilecie. Ale jest jedno ale. Układ przestrzenny sieci. Jeżeli aktualnie mam jedną przesiadkę na trasie dom - praca. To raczej nie będzie mi się chciało korzystać z kolei, jeżeli ma mi wzrosnąć liczba przesiadek. Jestem leniwym pasażerem i wolę ich mniej niż więcej. Piechotą raczej nie będzie się mi chciało iść od ostatniego przystanku kolejowego do pracy, ani dochodzić do tego przystanku przy tak niewielkich odległościach.

Pamiętam sukces biletu ATP na Górnym Śląsku. Co prawda bilet był dosyć ułomny - na kolei tylko na określony odcinek. Ale jadąc z Gliwic do Katowic na studia czy do pracy, był rozwiązaniem prawie modelowym. Przy tak dużych odległościach, jakie tam były pokonywane, dowóz i odwóz komunikacją miejską miał sens. U nas ani linia kolejowa nie jedzie na wprost ani nie leży koło najbardziej pożądanych celów podróży. Mieszkańcy Stargardu czy Goleniowa innego rozwiązania sobie nie wyobrażają jeżdżąc do Szczecina do pracy (czyli kolej + KM), kiedy potrafią tutaj (szczególnie mieszkańcy Stargardu) dojechać szybciej niż mieszkańcy peryferyjnych dzielnic komunikacją miejską. Moja ciotka tak od lat jeździ do pracy z Oleśnicy do Wrocławia i jeszcze się nie zdarzyło, żeby ktoś, kto nie mieszka stosunkowo blisko miejsca pracy był szybciej od niej czy to samochodem czy komunikacją miejską. Obserwuję dosyć ciekawą walkę o szybki tramwaj u nas w mieście, którego propozycja lokalizacji nie jest dosyć kusząca. Co prawda ma dojeżdżać do Centrum (pierwotny pomysł jednej z gdańskich pracowni, by ludzie przesiadali się do konwencjonalnego tramwaju na Basenie Górniczym na szczęście upadł), ale i tak nie pozbędziemy się systemu dowozowo-odwozowego bo jego przeprowadzenie nie przypomina za bardzo lokalizacji poznańskiej PeSTki, która jednak przebiega dosyć blisko bardzo dużych skupisk ludzkich. Nasz projekt mija je łukiem. Interesuje mnie też jeszcze jedno. Na dzień dzisiejszy łatwiej i taniej będzie wykonać wspólny pas autobusowo-tramwajowy chociaż na ul. Energetyków co znacznie ułatwi przejazd autobusów pośpiesznych. I to myślę jest priorytet na linii Prawobrzeże - Lewobrzeże. Szybki tramwaj później. I co najważniejsze - jego przyszła trasa i czas przejazdu musi być bardziej konkurencyjny niż autobusów pośpiesznych. Z koleją właśnie ze względu na to, że jeszcze bardziej omija duże skupiska ludności nie wiązałbym większych nadziei w ruchu wewnętrznym (oczywiście dla mieszkańców okolic dworców było by lepiej) i na razie postawił na rozwój kolei aglomeracyjnej choć raczej nie w takim kształcie jak SKM w Trójmieście, ze względu na brak własnych torowisk na najbardziej obciążonych odcinkach. Za jakiś czas postaram się nałożyć przebieg linii kolejowej na więźbę ruchu dla Szczecina. I zobaczymy wtedy co z tego wyniknie.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Szczecin wart metra · 17 lat temu · yamakasi
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · MaK
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · mmm
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · techno
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · zadzior
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · zadzior
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · jas59 
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · techno
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · Kangur
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · marko
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · MaTe
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · Kriz8
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · MaTe
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Szczecin wart metra · 17 lat temu · MaTe
Wspólny pas autobusowo-tramwajowy??? · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Wspólny pas autobusowo-tramwajowy??? · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Wspólny pas autobusowo-tramwajowy??? · 17 lat temu · vojciech
Re: Wspólny pas autobusowo-tramwajowy??? · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)