Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Modernizacja linii do Świnoujścia - kolejny etap
W tym roku linia Szczecin - Świnoujście przejdzie kolejny etap modernizacji. Poniżej podajemy jej pełny zakres. Jak można przeczytać, nie jest to jeszcze etap ostatni. Ku zdziwieniu dalej nie zostanie zrobione nic z fatalnym stanem toru na stacji Kliniska.
wysłane przez Bodek
mmm napisał(a):
> Czy wiadomo o ile skróci sie czas przejazdu po tych > modernizacjach?
Roboty torowe obejmą odcinki o łącznej długości około 19 km więc po podniesieniu V rokładowej do 120 km/h możemy się spodziewać skrócenia czasu przejazdu całej trasy o jakieś 15 - 20 minut w zależności od prędkości max jaka obowiązywała w tych lokalizacjach dotychczas (szacuję że 50 km/h) i od rodzaju pociągu jakim będziemy jechali.
> I przy okazji bo nie chce tworzyc nowego wątku. > Skąd taka duża róznica w czasie przejazdu na nadodrzance > pociągów relacji do Kostrzyna (2,5h), podczas gdy powrotem > jest o połgodziny krócej (2h). Rozumiem fatalny stan tej > linii ale zeby aż tak.
W torze nr 1 (kierunek północny) na odcinku Kostrzyn - Godków obowiązuje 100 km/h, a w torze nr 2 maxymalnie 50, a są też i 30-tki. Na pozostałym odcinku trasy też występują dysproporcje V max, choć już nie tak drastyczne, bo 100 km/h w "jedynce" jest na krótkich, parokilometrowych odcinkach np. przed Gryfinem, a na pozostałej części jest podobnie jak w "dwójce". To są jedyne powody znacznej różnicy czasu przejazdu w obu kierunkach.
> Czy wiadomo o ile skróci sie czas przejazdu po tych > modernizacjach?
Roboty torowe obejmą odcinki o łącznej długości około 19 km więc po podniesieniu V rokładowej do 120 km/h możemy się spodziewać skrócenia czasu przejazdu całej trasy o jakieś 15 - 20 minut w zależności od prędkości max jaka obowiązywała w tych lokalizacjach dotychczas (szacuję że 50 km/h) i od rodzaju pociągu jakim będziemy jechali.
> I przy okazji bo nie chce tworzyc nowego wątku. > Skąd taka duża róznica w czasie przejazdu na nadodrzance > pociągów relacji do Kostrzyna (2,5h), podczas gdy powrotem > jest o połgodziny krócej (2h). Rozumiem fatalny stan tej > linii ale zeby aż tak.
W torze nr 1 (kierunek północny) na odcinku Kostrzyn - Godków obowiązuje 100 km/h, a w torze nr 2 maxymalnie 50, a są też i 30-tki. Na pozostałym odcinku trasy też występują dysproporcje V max, choć już nie tak drastyczne, bo 100 km/h w "jedynce" jest na krótkich, parokilometrowych odcinkach np. przed Gryfinem, a na pozostałej części jest podobnie jak w "dwójce". To są jedyne powody znacznej różnicy czasu przejazdu w obu kierunkach.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Re: Modernizacja linii do Świnoujścia - kolejny etap
· 17 lat temu ·
Bodek