Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Sens przetasowań taborowych
wysłane przez Kriz8
MC napisał(a):
> Pytanie może idiotyczne, ale czytając różne doniesienia > kolejowe co jakiś czas pojawiają się informacje o tym że > z szoby X do szopy Y pojechała jednostka/lokomotywa taka a > taka a w zamian przyjechało coś innego. Czy jest ktoś w > stanie powiedzieć mi jaki jest sens ciągania taboru przez > całą Polskę. Po co się to odbywa? Zdarza się tak że > Szczecin odda dobrą maszynę a w zamian przyjedzie trup?
Jeżeli chodzi o SPOT'y, czyli En57-20xx, to ich wymiany mają na celu skoncentrowanie w jednym miejscu pojazdów zmodernizowanych przez konkretny zakład (u nas po Pesie Bydgoszcz). Serwis nie musi jeździć po całej Polsce, maszyniści i warsztatowcy też mają lepiej (w zależności od zakładu modernizującego pojawiają się różnice w rozmieszczeniu kontrolek na pulpicie, a także rozplanowanie pewnych rzeczy w szafie NN). Taka wymiana akurat ma sens. A jak coś przyjdzie, to coś musi odejść, i dlatego za "otrzymane" SPOT'y do Wrocławia i Katowic poszły jednostki o dość podobnym stanie, wszystkie 3 w ostatnich latach przeszły naprawę główną połączoną z modernizacją wnętrza i części aparatury. Natomiast ostatnia wymiana EN57-957 za EN57-1952 jest trochę dziwna, obie niedawno przeszły naprawę rewizyjną, i prezentują się dość dobrze, zobaczymy jak 957 będzie się sprawowała na szlaku. Nadmienić można że w zamian za jednostkę 14-letnią, otrzymaliśmy 34-letnią ;-). Czasami też przekazania pojazdów spowodowane są brakami sprawnego taboru w jakimś zakładzie, przy równoczesnym nadmiarze gdzie indziej. Ale ostatnio na nadmiar jednostek to chyba tylko PR Białystok może narzekać ;-).
-- Re re kum kum...
> Pytanie może idiotyczne, ale czytając różne doniesienia > kolejowe co jakiś czas pojawiają się informacje o tym że > z szoby X do szopy Y pojechała jednostka/lokomotywa taka a > taka a w zamian przyjechało coś innego. Czy jest ktoś w > stanie powiedzieć mi jaki jest sens ciągania taboru przez > całą Polskę. Po co się to odbywa? Zdarza się tak że > Szczecin odda dobrą maszynę a w zamian przyjedzie trup?
Jeżeli chodzi o SPOT'y, czyli En57-20xx, to ich wymiany mają na celu skoncentrowanie w jednym miejscu pojazdów zmodernizowanych przez konkretny zakład (u nas po Pesie Bydgoszcz). Serwis nie musi jeździć po całej Polsce, maszyniści i warsztatowcy też mają lepiej (w zależności od zakładu modernizującego pojawiają się różnice w rozmieszczeniu kontrolek na pulpicie, a także rozplanowanie pewnych rzeczy w szafie NN). Taka wymiana akurat ma sens. A jak coś przyjdzie, to coś musi odejść, i dlatego za "otrzymane" SPOT'y do Wrocławia i Katowic poszły jednostki o dość podobnym stanie, wszystkie 3 w ostatnich latach przeszły naprawę główną połączoną z modernizacją wnętrza i części aparatury. Natomiast ostatnia wymiana EN57-957 za EN57-1952 jest trochę dziwna, obie niedawno przeszły naprawę rewizyjną, i prezentują się dość dobrze, zobaczymy jak 957 będzie się sprawowała na szlaku. Nadmienić można że w zamian za jednostkę 14-letnią, otrzymaliśmy 34-letnią ;-). Czasami też przekazania pojazdów spowodowane są brakami sprawnego taboru w jakimś zakładzie, przy równoczesnym nadmiarze gdzie indziej. Ale ostatnio na nadmiar jednostek to chyba tylko PR Białystok może narzekać ;-).
-- Re re kum kum...
Pokemony atakują...
Re: Sens przetasowań taborowych
· 17 lat temu ·
Kriz8