Forum

Nie mogą zelektryfikować?

wysłane przez Marcel

> pioko17 napisał(a):

> > Przecież to by uprościło sytałację dla nas i > > dla Niemców. > > W jaki sposób by uprościło? Po stronie niemieckiej linia > też jest niezelektryfikowana. Poza tym Niemcy mają inny > system zasilania.

Dokładnie, tym bardziej że strona niemiecka podobno zupełnie zaniechała elektryfikacji odcinka po swojej stronie. Nie mamy się co spieszyć na wyrost jak w przypadku Węgliniec-Horka (warto by zadać pytanie - dlaczego nie Węgliniec-Zgorzelec?). Wybiegając w przyszłość przy podjęciu prac elektryfikacyjnych, odciniek Gumieńce-Granica Państwa powinien zostać zeelektryfikowany naszym krajowym systemem 3kV. Dlaczego? Ze względu na koszt inwestycji i późniejszej eksploatacji.

Po 1 - elektryfikacja systemem AC 15kV 16 2/3Hz wymaga budowy specjalnej drogiej i trudnej w eksploatacji podstacji trakcyjnej przetwarzającej częstotliwość sieci przemysłowej 50Hz na owe 16 i 2/3Hz, natomiast w przypadku 3kV podstację już mamy - znajduje się ona na Wstowie, ewentualnie w przypadku dużego obciążenia (dużych spadków napięcia w sieci prądu stałego) zawsze można wprowadzić dodatkowy punkt zasilania na stacji w Gumieńcach - podobny punkt znajduje się na dworcu głównym przy nastawni SG (jest to jeden transformator z układem prostowników). Oczywiście można też założyć brak takiej podstacji i zasilanie jednostronne od strony DB ale tak czy owak odcinek ten wymagałby maszyn dwusystemowych. Po 2 - ekspolatacja sieci jezdnej. Wszelkie prace konswerwacyjne i naprawcze sieci jezdnej wykonywane są przez brygady pociągów sieciowych. Ponieważ w całym kraju mamy system 3kV to można się domyśleć że wszystkie procedury dla tego typu prac są standardowe. Mamy odpowiednie pociągi sieciowe z izolowanym pomostem, odpowiednie rękawice i tyczki do uszyniania roboczego, oczywiście wszystko dostosowane do 3kV. To samo dotyczy elementów osprzętu używanego w sieci jezdnej, a więc izolatory, wysięgniki, zabezpieczenia itp. Podsumowując - ten krótki odcinek 15kV wymagałby używania odpowiedniego sprzętu do jego konserwacji oraz zapasowych elementów jak izolatory, wysięgi i konstrukcje wsporcze. Można też iść na skróty pozostawiając eksploatację i utrzymanie kolejom DB, ale gdy nastąpi jakaś awaria sieci dojazd takiego pociągu od strony DB będzie na pewno dłuższy niż ze Szczecina. Tak więc koszty koszty i jeszcze raz koszty, nam się to nieopłaca.
Re: Nie mogą zelektryfikować? · 17 lat temu · Marcel
lekka zmiana tematu · 17 lat temu · Phobos
Re: lekka zmiana tematu OT · 17 lat temu · Sakorius
Re: lekka zmiana tematu OT · 17 lat temu · Marcel
Re: Nie mogą zelektryfikować? · 17 lat temu · Bauer