Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Nie mogą zelektryfikować?
wysłane przez Sakorius
Phobos napisał(a):
> I tu pojawia się moje pytanko - czy ktoś wie, dlaczego Niemcy - > taki pragmatyczny naród - zasila swoją sieć kolejową tak > niepraktycznymi parametrami? :-)
Trudno powiedzieć, ale moim zdaniem sieć zasilana prądem przemiennym jest tańsza w eksploatacji, przykładowo sieć prądu stałego wymaga większych przekrojów drutów jezdnych oraz częstszego rozmieszczania podstacji trakcyjnych (ze względu na występujące duże spadki napięcia), oprócz tego ze względu na masę przewodów sieci jezdnej muszą być stosowane odpowiednio mocniejsze konstrukcje wsporcze (ciężkie bramki itp.). Natomiast sieć na prąd przemienny jest lżejsza (drut jezdny ma mały przekrój) i nie wymaga tak mocnych konstrukcji słupów, a odległości pomiędzy podstacjami mogą być dużo większe. Najprawdopodobniej dlatego koleje niemieckie wybrały ten system zasilania.
Pozdrawiam Sławek
> I tu pojawia się moje pytanko - czy ktoś wie, dlaczego Niemcy - > taki pragmatyczny naród - zasila swoją sieć kolejową tak > niepraktycznymi parametrami? :-)
Trudno powiedzieć, ale moim zdaniem sieć zasilana prądem przemiennym jest tańsza w eksploatacji, przykładowo sieć prądu stałego wymaga większych przekrojów drutów jezdnych oraz częstszego rozmieszczania podstacji trakcyjnych (ze względu na występujące duże spadki napięcia), oprócz tego ze względu na masę przewodów sieci jezdnej muszą być stosowane odpowiednio mocniejsze konstrukcje wsporcze (ciężkie bramki itp.). Natomiast sieć na prąd przemienny jest lżejsza (drut jezdny ma mały przekrój) i nie wymaga tak mocnych konstrukcji słupów, a odległości pomiędzy podstacjami mogą być dużo większe. Najprawdopodobniej dlatego koleje niemieckie wybrały ten system zasilania.
Pozdrawiam Sławek
Re: lekka zmiana tematu OT
· 17 lat temu ·
Sakorius