Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Kolejny wypadek z udziałem szynobusu
Tragicznie zakończyła się tegoroczna majówka dla turystów z Łodzi, którzy przyjechali do Darłowa. Kierowca osobowego renault safrane zignorował znak STOP na przejeździe i wjechał wprost pod nadjeżdżający szynobus relacji Sławno-Darłowo.
wysłane przez tom1
Bodek napisał(a):
> Nie chodzi o to, czy to halo, czy nie, ale o zasady i kasę. > W całym cywilizowanym świecie koszty zabudowy i utrzymania > urządzeń przejazdowych, jak i samych przejazdów pokrywają > wspólnie zarządcy dróg kołowych i zarządcy infry kolejowej. > Tymczasem w PL, bądź co bądź, będącej członkiem UE, budowa i > utrzymanie przejazdów i całego ich wyposażenia zgodnie z > odpowiednimi ustawami obciąża wyłącznie PKP PLK. > Nie dziw się więc, że przejazdów strzeżonych nie przybywa. > Mimo, że samochodów jest coraz więcej, samorządy czyli > zarządcy dróg kołowych nie chcą w ogóle rozmawiać na temat > ewentualnej partycypacji w kosztach budowy takich urządzeń.
Oczywiscie, że to jest główna przyczyna braku strzeżonych przejazdów. Chore polskie przepisy jeszcze długo będą nas marginalizować w UE. No cóż wypada tylko mieć nadzieję, że ktoś z rządzących ruszy łepetyną i to zmieni.
> Nie chodzi o to, czy to halo, czy nie, ale o zasady i kasę. > W całym cywilizowanym świecie koszty zabudowy i utrzymania > urządzeń przejazdowych, jak i samych przejazdów pokrywają > wspólnie zarządcy dróg kołowych i zarządcy infry kolejowej. > Tymczasem w PL, bądź co bądź, będącej członkiem UE, budowa i > utrzymanie przejazdów i całego ich wyposażenia zgodnie z > odpowiednimi ustawami obciąża wyłącznie PKP PLK. > Nie dziw się więc, że przejazdów strzeżonych nie przybywa. > Mimo, że samochodów jest coraz więcej, samorządy czyli > zarządcy dróg kołowych nie chcą w ogóle rozmawiać na temat > ewentualnej partycypacji w kosztach budowy takich urządzeń.
Oczywiscie, że to jest główna przyczyna braku strzeżonych przejazdów. Chore polskie przepisy jeszcze długo będą nas marginalizować w UE. No cóż wypada tylko mieć nadzieję, że ktoś z rządzących ruszy łepetyną i to zmieni.
Re: Kolejny wypadek z udziałem szynobusu
· 16 lat temu ·
tom1