Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szansa na poprawę
Czy ktoś jeszcze pamięta o szczecińskiej kolejce miejskiej? Takie pytanie stawia nasz Czytelnik i prosi o odpowiedź. Urzędnicy rozmawiają, ale na razie nic nie obiecują.
wysłane przez Bodek
Bosman1980 napisał(a):
> > Przejęła w formie dzierżawy czy kupiła od PKP?
Oczywiście jest to tylko dzierżawa. PKP ot tak nie sprzedaje budynków stacyjnych, zwłaszcza jeśli są one zamieszkane i nie zdewastowane.
Uruchomienia dworca, ani tunelu raczej nie będzie, gdyż powodowałoby to konieczność rozwiązania umowy z hurtownią obecnie użytkującą pomieszczenia dworca. A przy założeniu tylko sezonowego uruchomienia tej linii, byłoby to działanie szkodliwe - tak dla PKP, jak i dla samego dworca, bo po sezonie i zawieszeniu ruchu znowu byłby pozostawiony na pastwę okolicznej "inteligencji". Wejście na peron będzie prowadziło spod przystanku tramwajowego przez bramę (obecnie chyba wchodzi się nią na działki) i dwa skrajne tory do czoła peronu. Taka jest wstępna koncepcja. Innej nie ma, więc jeśli nie uda się tego zorganizować w ten sposób, to Niebuszewo trzeba będzie po prostu mijać na biegu. Wstępnie ustalono, że postoje będą na stacjach (p.o.): Sz-n Turzyn; Pogodno; Łękno; Niebuszewo; Drzetowo; Gocław; Glinki; Skolwin; Police; Dębostrów; Trzebież Szczec. Byćmoże dojdzie do tego jeszcze p.o. Pomorzany, ale nie jestem przekonany, czy jego położenie przysporzy dodatkowych pasażerów. Poza tym po wizji lokalnej 6 września (PLK i UM) stwierdzono, że z uwagi na stan techniczny peronów i torów, dla jazdy poc. osobowych rekomenduje się tor nr 2, który na większości odcinków jest wymieniony. Brana jest też możliwość przeprowadzenia jazdy próbnej dla określenia maksymalnych prędkości dla EN57 na nowym torze.
PS. Mówienie wprost, że "pojedziemy" jest lekko na wyrost, bo oficjalnych decyzji jeszcze nie ma (mimo wstępnego wytrasowania pociągów), ale wszystko jest na dobrej drodze. Pożyjemy - zobaczymy. Bądźmy dobrej myśli.
> > Przejęła w formie dzierżawy czy kupiła od PKP?
Oczywiście jest to tylko dzierżawa. PKP ot tak nie sprzedaje budynków stacyjnych, zwłaszcza jeśli są one zamieszkane i nie zdewastowane.
Uruchomienia dworca, ani tunelu raczej nie będzie, gdyż powodowałoby to konieczność rozwiązania umowy z hurtownią obecnie użytkującą pomieszczenia dworca. A przy założeniu tylko sezonowego uruchomienia tej linii, byłoby to działanie szkodliwe - tak dla PKP, jak i dla samego dworca, bo po sezonie i zawieszeniu ruchu znowu byłby pozostawiony na pastwę okolicznej "inteligencji". Wejście na peron będzie prowadziło spod przystanku tramwajowego przez bramę (obecnie chyba wchodzi się nią na działki) i dwa skrajne tory do czoła peronu. Taka jest wstępna koncepcja. Innej nie ma, więc jeśli nie uda się tego zorganizować w ten sposób, to Niebuszewo trzeba będzie po prostu mijać na biegu. Wstępnie ustalono, że postoje będą na stacjach (p.o.): Sz-n Turzyn; Pogodno; Łękno; Niebuszewo; Drzetowo; Gocław; Glinki; Skolwin; Police; Dębostrów; Trzebież Szczec. Byćmoże dojdzie do tego jeszcze p.o. Pomorzany, ale nie jestem przekonany, czy jego położenie przysporzy dodatkowych pasażerów. Poza tym po wizji lokalnej 6 września (PLK i UM) stwierdzono, że z uwagi na stan techniczny peronów i torów, dla jazdy poc. osobowych rekomenduje się tor nr 2, który na większości odcinków jest wymieniony. Brana jest też możliwość przeprowadzenia jazdy próbnej dla określenia maksymalnych prędkości dla EN57 na nowym torze.
PS. Mówienie wprost, że "pojedziemy" jest lekko na wyrost, bo oficjalnych decyzji jeszcze nie ma (mimo wstępnego wytrasowania pociągów), ale wszystko jest na dobrej drodze. Pożyjemy - zobaczymy. Bądźmy dobrej myśli.
Re: A jednak ...
· 17 lat temu ·
Bodek