Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Prawie 55 mln euro na zachodniopomorską kolej
Jak donosi Gazeta Wyborcza w artykule "Marszałek Obrycki o podziale milionów euro" z 17 września 2007 r., województwo zachodniopomorskie otrzyma 835 mln euro w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
wysłane przez Bodek
MC napisał(a):
> Piotr napisał(a):
> > RJawdyk napisał(a):
> > > OIDP 14 sztuk spalinowych (6 trzy- i 8 dwuczłonowych) i tyle. > > > Jak ktoś ma bardziej aktualne dane to poprawi ;) > > > > Ale to szynobusy, a coś na patyk?:) > > Chyba nie wystarczy... 40mln eur to tak lekko licząc na 40 > pojedynczych szynobusów, a z tych wieloczłonów wychodzi 34 > człony i jeśli pojedynczy człon kosztuje tyle samo co pojedynczy > szynobus to prawdopodobnie skończy się na tych 14.
Projekt został nieco zmodyfikowany. Obecnie plan przewiduje zakup 10 dwuczłonów i 5 trojaków. Wszystko do obsługi linii spalinowych. Dwuczłon Pesy kosztuje obecnie około 8 mln złotych, a my chcemy kupić wersję "wypasioną" więc szacujemy, że koszt 1 pojazdu to około 8,5 mln zł. Trójczłonów jeszcze nikt w PL nie kupował, więc możemy jedynie szacować, że nie przekroczy 12,5 mln zł. Zważywszy, że po regionie jeździ już około 30 zmodernizowanych kibli (SPOTy + moderny PKP) uważamy, że jest pilna potrzeba uzupełnienia i odtworzenia taboru spalinowego. Wszak SA110 pojeżdżą najprawdopodobniej tylko do 2010 roku i trzeba będzie je czymś zastąpić. Poza tym dojdzie obsługa nowych linii kolejowych i zagęszczenie ruchu na obecnie funkcjonujących. Pojazdy elektryczne spróbujemy kupić po roku 2013. Niestety wcześniej nie znajdzie się na ten cel raczej żadna kasa, chyba że PKP coś same kupią do tego czasu. Z tego co wiem, nie jest to wykluczone.
> Piotr napisał(a):
> > RJawdyk napisał(a):
> > > OIDP 14 sztuk spalinowych (6 trzy- i 8 dwuczłonowych) i tyle. > > > Jak ktoś ma bardziej aktualne dane to poprawi ;) > > > > Ale to szynobusy, a coś na patyk?:) > > Chyba nie wystarczy... 40mln eur to tak lekko licząc na 40 > pojedynczych szynobusów, a z tych wieloczłonów wychodzi 34 > człony i jeśli pojedynczy człon kosztuje tyle samo co pojedynczy > szynobus to prawdopodobnie skończy się na tych 14.
Projekt został nieco zmodyfikowany. Obecnie plan przewiduje zakup 10 dwuczłonów i 5 trojaków. Wszystko do obsługi linii spalinowych. Dwuczłon Pesy kosztuje obecnie około 8 mln złotych, a my chcemy kupić wersję "wypasioną" więc szacujemy, że koszt 1 pojazdu to około 8,5 mln zł. Trójczłonów jeszcze nikt w PL nie kupował, więc możemy jedynie szacować, że nie przekroczy 12,5 mln zł. Zważywszy, że po regionie jeździ już około 30 zmodernizowanych kibli (SPOTy + moderny PKP) uważamy, że jest pilna potrzeba uzupełnienia i odtworzenia taboru spalinowego. Wszak SA110 pojeżdżą najprawdopodobniej tylko do 2010 roku i trzeba będzie je czymś zastąpić. Poza tym dojdzie obsługa nowych linii kolejowych i zagęszczenie ruchu na obecnie funkcjonujących. Pojazdy elektryczne spróbujemy kupić po roku 2013. Niestety wcześniej nie znajdzie się na ten cel raczej żadna kasa, chyba że PKP coś same kupią do tego czasu. Z tego co wiem, nie jest to wykluczone.
Re: Nowy tabor
· 16 lat temu ·
Bodek