pioko17 napisał(a):

> A nie może się ktoś skonsultować po znajomości z PKP PR, na temat > wprowadzenia nowego pociągu, 1,5 godz. po Chrobrym, który z resztą > popiera wiele osób? Napewno na Komisie ktoś taki jest. ;)

Patrząc od strony Szczecina, pociągi jadące dalej niż do Choszczna, a więc tym bardziej do Poznania (to samo dotyczy relacji odwrotnych) są pociągami "międzyregionalnymi", a więc finansowanymi z budżetu państwa. Niestety Ministerstwo Transportu (czy jak tam się to teraz zwie) określiło limit pracy eksploatacyjnej (w pociągokilometrach), którego PKP PR nie mogą przekroczyć, bo tylko w tych wyznaczonych ilościowo granicach państwo zapewnia dotację do przewozów. O ile mi wiadomo limit pociągów i pociągokilometrów PKP PR wykorzystują w pełni, więc niestety na nic nowego nie ma co liczyć. Faktem natomiast jest, że mogliby pomyśleć o przesunięciu np. Wikinga o 2 godziny później. To byłoby chyba najlepsze rozwiązanie tego problemu.

Gdyby na linii nr 351 Wielkopolska graniczyła bezpośrednio z nami, np. w Krzyżu, to jestem przekonany że kursowałoby tu conajmniej kilka bezpośrednich pociągów osobowych Poznań - Szczecin. Moim zdaniem optymalne dla tej relacji byłyby pociągi typu Regio Plus, zestawione z Bdhpun-ów.