Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Proste tory do Berlina jeszcze w tym roku!
Niespodziewany zwrot w sprawie szybszego połączenia kolejowego Szczecina ze stolicą Niemiec. Trasa zostanie wyremontowana, i to w ciągu dziesięciu miesięcy!
wysłane przez MaK
marko napisał(a):
> No chodzi o to, że potrzeba zakupić takie lokomotywy, którę > będą w stanie działać na niemieckim prądzie - 15 kV (16 > 2/3 Hz) i na naszym 3kV. Jak narazie dwusystemówek w Polsce > jest parę - Cargo wzięło w leasing do obsługi pociągów > towarowych.
Chyba się koledze Markowi coś po ten-tegowało :>
15kV? To prawie jak Powrót do Pszyszłości. Lok do przyszłości i dwa ogniste ślady na torach :P
Obydwie sieci są zasilene 3kV. (czy niemcy 2kV?). Główna różnica polega na częstotliwości. U nas jest 50kHz. A w niemczech 16 2/3 kHz.
Ani nasze loki nie pociągną na niemieckim prądze ani niemiecki na naszym pądzie.
-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...
> No chodzi o to, że potrzeba zakupić takie lokomotywy, którę > będą w stanie działać na niemieckim prądzie - 15 kV (16 > 2/3 Hz) i na naszym 3kV. Jak narazie dwusystemówek w Polsce > jest parę - Cargo wzięło w leasing do obsługi pociągów > towarowych.
Chyba się koledze Markowi coś po ten-tegowało :>
15kV? To prawie jak Powrót do Pszyszłości. Lok do przyszłości i dwa ogniste ślady na torach :P
Obydwie sieci są zasilene 3kV. (czy niemcy 2kV?). Główna różnica polega na częstotliwości. U nas jest 50kHz. A w niemczech 16 2/3 kHz.
Ani nasze loki nie pociągną na niemieckim prądze ani niemiecki na naszym pądzie.
-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...
Re: Proste tory do Berlina jeszcze w tym roku!
· 16 lat temu ·
MaK