Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Proste tory do Berlina jeszcze w tym roku!
Niespodziewany zwrot w sprawie szybszego połączenia kolejowego Szczecina ze stolicą Niemiec. Trasa zostanie wyremontowana, i to w ciągu dziesięciu miesięcy!
wysłane przez Marcel
MaK_86 napisał(a):
> djdark napisał(a):
> > > Ale jednak kolega miał rację :) > > http://www.kolej.pl/serwis/technika/trakcja.php > > Będe się jednak sprzeczał. Nie wydaje mi się. 16 2/3 kHz... ok. > Ale 15 kV? 15 000 V? Gdy u nas jest 3 kV = 3 000 V? > > Bardziej skłaniam się, że autorowi chodziło o 1,5 kV. 15 kV > zabijałoby wyładowaniami mrówki chodzące po podkładach... > > Oczywiście moge się mylić...
A co kolega powie na to, że w niektórych krajach sieć jest zasilana napięciem ~25kV i 50Hz ;) Tak wysokie napięcie oraz prąd przemienny mają wiele zalet m.in mniejszy jest pobór prądu z takiej sieci a tym samym sieć jezdna ma mniejszy przekrój ...a tym samym sieć jest lżejsza i nie wymaga tak topornych konstrukcji wsporczych jak przy 3kV. W myśl zasady: niskie napięcie duży prąd, wysokie napięcie mały prąd :) Oczywiście są też kraje gdzie stosuje się 1,5kV prądu stałego m.in Francja i Włochy, są też kraje gdzie stosuje się napięcie ~50kV i 50Hz (RPA, Kanada) a w Japonii 20kV i 50Hz (oprócz Tokaido). Jednak w obecnym rozwoju trakcji elektrycznej najlepszym i najbardziej optymalnym rozwiązaniem pod względem ekonomicznym i eksploatacyjnym sieci trakcyjnej jest system prądu przemiennego 25kV i 50Hz.
> djdark napisał(a):
> > > Ale jednak kolega miał rację :) > > http://www.kolej.pl/serwis/technika/trakcja.php > > Będe się jednak sprzeczał. Nie wydaje mi się. 16 2/3 kHz... ok. > Ale 15 kV? 15 000 V? Gdy u nas jest 3 kV = 3 000 V? > > Bardziej skłaniam się, że autorowi chodziło o 1,5 kV. 15 kV > zabijałoby wyładowaniami mrówki chodzące po podkładach... > > Oczywiście moge się mylić...
A co kolega powie na to, że w niektórych krajach sieć jest zasilana napięciem ~25kV i 50Hz ;) Tak wysokie napięcie oraz prąd przemienny mają wiele zalet m.in mniejszy jest pobór prądu z takiej sieci a tym samym sieć jezdna ma mniejszy przekrój ...a tym samym sieć jest lżejsza i nie wymaga tak topornych konstrukcji wsporczych jak przy 3kV. W myśl zasady: niskie napięcie duży prąd, wysokie napięcie mały prąd :) Oczywiście są też kraje gdzie stosuje się 1,5kV prądu stałego m.in Francja i Włochy, są też kraje gdzie stosuje się napięcie ~50kV i 50Hz (RPA, Kanada) a w Japonii 20kV i 50Hz (oprócz Tokaido). Jednak w obecnym rozwoju trakcji elektrycznej najlepszym i najbardziej optymalnym rozwiązaniem pod względem ekonomicznym i eksploatacyjnym sieci trakcyjnej jest system prądu przemiennego 25kV i 50Hz.
Re: Proste tory do Berlina jeszcze w tym roku!
· 16 lat temu ·
Marcel