Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Świdwin, Połczyn, Kalisz Pomorski - pociągi wrócą na...
Na nieczynne od lat linie ze Świdwina do Połczyna Zdroju oraz z Kalisza Pomorskiego do Złocieńca mają wrócić pociągi. Zanim zostaną uruchomione nowe linie, Urząd Marszałkowski chce kupić tabor i wyremontować torowiska.
wysłane przez Marcel
PawelJ napisał(a):
> margor napisał(a):
> > Pomysł jest ciekawy pod względem połączenia dla > > potencjalnych kuracjuszy i wypoczywających w uzdrowisku, > > właściwie przede wszystkim dla nich, tylko pytanie jest > > takie: czy PR będą w stanie ekonomicznie sprostać > > konkurencji PKS-u i lokalnych przewoźników busowych? Stacja > > jest mocno zarośnięta, krzaczory to już stały element > > krajobrazu. Stan torowiska nie jest najgorszy, w sumie dla > > szynobusa wystarczy oczyścić jeden peron, bo mijanki on nie > > wymaga. Przejazd kolejowy wjazdowy nie jest pokryty asfaltem, > > zachowały się też kolejowe znaki pionowe. > > Kiedy byłem w Połczynie Zdroju jakieś dwa lata temu to na > trasie Świdwin-Połczyn kursował tylko PKS, bo busiarze się > wycofali podobno z racji marnej frekwencji. Efekt był taki jak > jechałem, że PKS pełny i za tą trasę o długości 22 km > trzeba było zapłacić prawie 8 zł. Wiec myślę, że pociąg > miałby jakieś szanse na sukces, nie tylko dla kuracjuszy ale > również dla mieszkańców obu miejscowości.
To było do przewidzenia, że BUSy polegną. Choć punktem startowym był dworzec PKP w Świdwinie, prawie żaden ztcp 9 Busików odjeżdżających i przyjeżdżającym na zatoczkę dworca nie był skorelowanym z rozkładem jazdy pociągów, więc gdy ktoś jechał pociągiem i przesiadał się w Świdwinie z zamiarem dojazdu do Połczyna wybierał PKS i nie czekał przeszło godziny na busa. Jednym plusem była reakcja PKSu na ceny biletów, które w tamtym okresie nieznacznie potaniały. Myślę, że połączenie kolejowe ma duże szanse powodzenia, tym bardziej, że linia nie jest w stanie agonalnym, do Smardzka ze Świdwina została wyremontowana w zeszłym roku (V dla składów=60 km/h). Gdyby wprowadzono jeszcze na całym odcinku dla szynobusów 80 km/h to wtedy możemy mówić o zdrowej konkurencji w stosunku do PKS :)
> margor napisał(a):
> > Pomysł jest ciekawy pod względem połączenia dla > > potencjalnych kuracjuszy i wypoczywających w uzdrowisku, > > właściwie przede wszystkim dla nich, tylko pytanie jest > > takie: czy PR będą w stanie ekonomicznie sprostać > > konkurencji PKS-u i lokalnych przewoźników busowych? Stacja > > jest mocno zarośnięta, krzaczory to już stały element > > krajobrazu. Stan torowiska nie jest najgorszy, w sumie dla > > szynobusa wystarczy oczyścić jeden peron, bo mijanki on nie > > wymaga. Przejazd kolejowy wjazdowy nie jest pokryty asfaltem, > > zachowały się też kolejowe znaki pionowe. > > Kiedy byłem w Połczynie Zdroju jakieś dwa lata temu to na > trasie Świdwin-Połczyn kursował tylko PKS, bo busiarze się > wycofali podobno z racji marnej frekwencji. Efekt był taki jak > jechałem, że PKS pełny i za tą trasę o długości 22 km > trzeba było zapłacić prawie 8 zł. Wiec myślę, że pociąg > miałby jakieś szanse na sukces, nie tylko dla kuracjuszy ale > również dla mieszkańców obu miejscowości.
To było do przewidzenia, że BUSy polegną. Choć punktem startowym był dworzec PKP w Świdwinie, prawie żaden ztcp 9 Busików odjeżdżających i przyjeżdżającym na zatoczkę dworca nie był skorelowanym z rozkładem jazdy pociągów, więc gdy ktoś jechał pociągiem i przesiadał się w Świdwinie z zamiarem dojazdu do Połczyna wybierał PKS i nie czekał przeszło godziny na busa. Jednym plusem była reakcja PKSu na ceny biletów, które w tamtym okresie nieznacznie potaniały. Myślę, że połączenie kolejowe ma duże szanse powodzenia, tym bardziej, że linia nie jest w stanie agonalnym, do Smardzka ze Świdwina została wyremontowana w zeszłym roku (V dla składów=60 km/h). Gdyby wprowadzono jeszcze na całym odcinku dla szynobusów 80 km/h to wtedy możemy mówić o zdrowej konkurencji w stosunku do PKS :)
Re: Połczyn Zdrój
· 15 lat temu ·
Marcel