Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Stara linia kolejowa
wysłane przez Lukasy
MaK napisał(a):
> Dalej idą przez pola i nieużytki rolne. Owy przystanek > "Urok" dalej przez (chyba) Gryfbet, czyli rozjazd w okolicach > starej fabryki domów w Płonii, który rozdzielał na bocznice > do owej fabryki.
http://rail.phototrans.eu/13,1174,0.html
Dla tych, co boją się linków, podaję opis zdjęcia ;)
Opierając się na informacjach kolegi Sławka, miał to być posterunek odgałęźny o nazwie "Szczecin Płonia Gryfbet". W okolicach działały duże bocznice (Gryfbet, Keramzyt, Unikon), a sam odcinek był pozostałością po linii do Sobieradza. Dziś tory kończą się już za ul. Dąbską (niedaleko ciepłowni w Dąbiu), dalej tor jest rozkradziony, zaś sama nastawnia nigdy nie została oddana do użytku.
Myślę, że kilku ludzi będzie mogło dopowiedzieć parę ciekawostek na temat tej linii oraz wesprzeć to materiałem fotograficznym :)
> Dalej idą przez pola i nieużytki rolne. Owy przystanek > "Urok" dalej przez (chyba) Gryfbet, czyli rozjazd w okolicach > starej fabryki domów w Płonii, który rozdzielał na bocznice > do owej fabryki.
http://rail.phototrans.eu/13,1174,0.html
Dla tych, co boją się linków, podaję opis zdjęcia ;)
Opierając się na informacjach kolegi Sławka, miał to być posterunek odgałęźny o nazwie "Szczecin Płonia Gryfbet". W okolicach działały duże bocznice (Gryfbet, Keramzyt, Unikon), a sam odcinek był pozostałością po linii do Sobieradza. Dziś tory kończą się już za ul. Dąbską (niedaleko ciepłowni w Dąbiu), dalej tor jest rozkradziony, zaś sama nastawnia nigdy nie została oddana do użytku.
Myślę, że kilku ludzi będzie mogło dopowiedzieć parę ciekawostek na temat tej linii oraz wesprzeć to materiałem fotograficznym :)
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Re: Stara linia kolejowa
· 14 lat temu ·
Lukasy